O potędze wideo. Czyli jak nagrywanie krótkich filmików może Ci pomóc w rozwoju biznesu?

Ludzie od zawsze starali się jak najwierniej przekazywać rzeczywistość i swoje wyobrażenia, dążyli do stworzenia coraz bardziej zaawansowanych form, rozwijały się sztuki wizualne, fotografia, a później film. Jak to się potoczyło od wynalezienia kamery dobrze wiemy.

 

Z czasem stawało się to coraz prostsze. Rozwój technologiczny sprawił, że każdy z nas może nagrać jakiś wycinek swojej codzienności i pokazać światu na Facebooku, You Tube czy Instagramie, nasze śniadania oglądają właściwie w czasie rzeczywistym wszyscy nasi znajomi na Snapchacie*.

Jaki z tego wniosek?  Czy tego chcemy, czy nie – ludzie mają naturalną potrzebę komunikacji na wysokim poziomie, lubią ‘podglądać’, wiedzieć dużo o innych (o swoich bliskich, znajomych, ale nie tylko), lubią podpatrywać zachowania i przeżycia oraz dzielić się swoimi. Niewykorzystanie tego w biznesie byłoby głupotą! 😉

 

Firma w filmie i film w firmie

Trudno wyobrazić sobie obecnie dobrze funkcjonującą firmę bez wartościowego przekazu wizualnego. Nie wystarczy jednak wykorzystywać zdjęć i grafiki w komunikacji swojej firmy.  Możliwości dystrybucji jest wiele, a w social media to właśnie filmy budzą największe zainteresowanie, są dla odbiorców atrakcyjne, skupiają ich uwagę, bo są też najłatwiejsze w odbiorze. Facebook ‘twierdzi’, że do 2020 roku pliki wideo będą stanowić nawet 75% publikowanych treści. Według raportu firmy Cisco, już do roku 2019 globalny transfer w Internecie będzie nasycony w 80% plikami wideo.

Firmy wykorzystują formaty wideo – krótkie filmy reklamowe, wizerunkowe, a także transmisje live. Żyjemy w czasach kiedy tworzenie i dystrybucja wideo jest wręcz śmiesznie prosta!

 

Potrzebujesz do tego:

–  smartfona ze względnie dobrym aparatem i funkcją nagrywania
(lub prostego aparatu/kamerki)

–  fajny temat – możesz mówić o swojej firmie, nowych projektach, produktach, możesz też opowiadać o sobie i o wszystkim co potencjalnie mogłoby zainteresować Twoich!

–  platformy do dzielenia się treścią (może być to strona www firmy, blog, kanał na YT, fanpage marki lub jej profil na Instagramie).

Ale opcjonalnie przyda się też:

–  oświetlenie: sztucznego, bądź naturalnego – w zależności od tego gdzie i kiedy będziesz nagrywać swoje filmy.

– najzwyczajniejszy mikrofonu – jeśli ten w telefonie zawodzi

–  program do obróbki wideo – na początek wystarczy prosty, darmowy program do montażu np. Windows Movie Maker

Publikuj filmy na Facebooku

Aktualnie facebook bardzo premiuje wykorzystywanie najnowszych i najbardziej atrakcyjnych form postów (a filmy wciąż do nich należą) i ‘nagradza je’ większymi zasięgami. Jeśli więc zdecydujesz się na komunikację z klientami (czy odbiorcami) za pomocą wideo, to nie dość że z marszu dostaniesz większy dostęp do potencjalnie zainteresowanych, to uzyskasz też ich większą uwagę, ze względu na atrakcyjność formy.

Za pomocą filmu znacznie łatwiej, a na pewno atrakcyjniej można zaprezentować produkt czy pewnego rodzaju usługę w taki sposób, by ukazać jego walory. Pokazanie procesu produkcji, obsługi czy realizacji zlecenia tworzy wizerunek wiarygodnej firmy, godnej zaufania. Przedstawienie pracowników zbliża nas z klientami, buduje poczucie, że pod tymi adresami mailowymi, za produktami i realizacjami kryją się prawdziwe, fajne osoby. Klient, który pozna markę i ją polubi – prędzej czy później (kiedy pojawi się potrzeba) dokona zakupu. A film jest najskuteczniejszym medium w tym procesie!

Może to zaprocentować zwiększeniem ilości klientów, a z pewnością wzrostem świadomości marki – a kwestie wizerunkowe są równie ważne jak sama sprzedaż!

 

 

Dorota