11 powodów dla których warto mieć firmową stronę internetową

W XXI wieku posiadanie strony internetowej to niemal przymus dla każdego przedsiębiorcy. Firma bez strony internetowej jest jak biegacz, który nie inwestuje w nowe, lepsze buty i zostaje w tyle.

Dlaczego tak się dzieje? Zebrałem aż 11 powodów dla których warto mieć stronę internetową dla swojej firmy.

1. Strona internetowa buduje WIARYGODONOŚĆ

Strona internetowa buduje lub poprawia wiarygodność firmy. Zobacz jak będziesz wyglądać na tle konkurencji. Przeanalizujmy dwa przypadki

Pierwszy: Twoja konkurencja NIE POSIADA stron internetowych

Świetnie! To naprawdę dobrze dla Ciebie. Co prawda to już rzadki przypadek, ale wciąż są branże, w których firmy nie posiadają swojej strony. Dla Ciebie to szansa na wybicie się i szybki rozwój. Na tle bosej konkurencji będziesz wyglądać jak jedyna osoba, która ma buty. To będzie ogromny technologiczny krok.

Poza tym… jak będziesz jedyną firmą z własną stroną www to masz szansę zająć topowe pozycje w Google, a stąd już tylko mały kroczek do pozyskania nowych klientów.

Drugi: konkurencja POSIADA strony internetowe

Komu chętniej zaufa klient? Firmie, która ma stronę internetową czy takiej która tej strony nie ma? Własna strona jest już na tyle powszechnym zjawiskiem, że firma bez niej wygląda nieprofesjonalnie.

Szczególnie widać to wtedy kiedy cała Twoja konkurencja ma strony, a Ty nie. Wyobrażasz sobie hydraulika bez klucza francuskiego, albo lekarza bez stetoskopu czy prawnika bez kodeksu? Tak wygląda firma bez strony www.

Strona internetowa poprawia wiarygodność firmy albo kreuje Twoją firmę na nowocześniejszą niż konkurencja. Tak czy inaczej – wygrywasz.

2. Strona internetowa to miejsce do zaprezentowania oferty

Dzięki firmowej stronie internetowej posegregujesz swoją całą ofertę. Dobry podział spowoduje, że nie tylko klientowi będzie łatwiej się na niej odnaleźć, ale również Tobie. Poza tym możesz zaprezentować swoją ofertę w kontekście najmocniejszych korzyści. A to naprawdę dużo zmienia!

Dobra strona internetowa daje też możliwość modyfikacji zakresu Twojej oferty w dowolnym momencie. Co jest bardzo przydatne, gdy Twoja firma rozwija się, a Twoja oferta powiększa się o nowe usługi lub produkty. Strona internetowa rozwija się razem z Twoją firmą.

3. Pozyskuje nowych  klientów z Google

Ruch i klienci przenieśli się do internetu. W tej chwili już nikt nie wyszukuje firm w książkach telefonicznych lub przechadzając się po okolicy. Każdy szuka w Google! Wpisujemy kilka słów i w ułamek sekundy Google pokazuje nam wyniki idealnie dopasowane do tego Co szukamy. Jeśli masz swoją stronę, to też się tam znajdziesz!

Strona internetowa daje możliwość trafienia do ludzi którzy dokładnie w tej chwili szukają właśnie takich usług które Ty oferujesz, albo właśnie takich produktów które Ty sprzedajesz.

A najlepsze jest to, że ruch pochodzący z Google, tzw. „ruch organiczny”, jest całkowicie bezpłatny. Oznacza, to że nie wydałeś ani złotówki na klienta, który trafił do Ciebie z tego źródła.

4. Strona internetowa obniża koszty i usprawnia obsługę Twoich klientów

Jak wyglądałaby Twoja praca gdyby połowę wykonywała za Ciebie strona internetowa? W zależności od tego jaki prowadzisz biznes niektóre Twoje zadania można zautomatyzować. Jak to działa? System rezerwacyjny, kalendarz do umawiania spotkań, FAQ lub sklep internetowy to kilka najpopularniejszych sposobów na automatyzację pracy.

Podam Ci przykład – mam klienta, który prowadzi parking. Przyjeżdżasz, zostawiasz auto na kilka dni, a potem odbierasz samochód. Około połowy rezerwacji obsługuje przez system rezerwacyjny, drugą połowę rezerwacji przyjmuje pracownik. Gdyby nie system, mój klient potrzebowałby drugiej osoby do pracy. (a może nawet dodatkowych dwóch osób, niektóre rezerwacje są dokonywane w nocy między północą a 6 rano)

Co to by dla niego oznaczało? Koszt brutto zatrudnienia kogoś z pensją wynoszącą np. 2000 zł na rękę, to ok. 3300 zł. Rocznie to prawie 40 000 zł! Takie pieniądze pozwala mu zaoszczędzić system rezerwacyjny znajdujący się na stronie internetowej.

Całkiem konkretna oszczędność, co nie? W takiej sytuacji warto zapłacić za taką stronę nawet 4 czy 5 tysięcy złotych, bo ta inwestycja daje szybkie oszczędności.

5. Strona internetowa pozyskuje klientów

Twoja strona internetowa jest dostępna 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Pracuje także w dni wolne, święta i nie bierze sobie urlopów ani nie chodzi na zwolnienia lekarskie. Firmowa strona internetowa jest zawsze dostępna, więc klient będzie mógł sprawdzić Twoją ofertę o każdej GODZINIE i DOWOLNEGO DNIA.

Gdy Twoja firma jest dostępna tylko pod telefonem albo w konkretnych godzinach to tracisz tę możliwość. Owszem, możesz odbierać telefonu nawet w godzinach nocnych, ale jeśli nie wymaga tego specyfika Twojego biznesu (np. pomoc drogowa) to wyglądasz na desperata. Klienci nie lubią kupować u desperatów.

Odpowiednio stworzona strona internetowa, która ma przejrzyście opisaną ofertę przyciąga nowych klientów do firmy. Ważne żeby projekt był też: funkcjonalny, estetyczny i responsywny, czyli dostosowany do urządzeń mobilnych. (Z telefonów i tabletów pochodzi ponad połowa ruchu w internecie!)

6. Strona internetowa kreuje wizerunek eksperta

Czym jest wizerunek eksperta? Wyobraź sobie, że w swojej dziedzinie masz doktorat – mniej więcej tak będziesz wyglądał w oczach klientów. Wizerunek eksperta niesamowicie ułatwia pozyskiwania klientów, bo przecież każdy woli skorzystać z oferty osoby niemającej sobie równych w swojej dziedzinie niż z przypadkowej firmy.

Sprawdźmy, czy mam rację. Powiedz… komu chętniej zlecisz budowę swojego domu: grupie studentów budownictwa czy doświadczonemu architektowi? Nawet gdyby ten drugi miał kosztować drożej, to dużo chętniej go wybierzesz bo zna się na tym co robi.

7. Pokażesz swoje portfolio / realizacje na stronie www

Jeśli prowadzisz biznes którego efekty pracy widać gołym okiem. Na przykład masz firmę budowlaną, biuro architektoniczne, albo jesteś grafikiem, to na stronie internetowej zgromadzisz i zaprezentujesz swoje portfolio.

Klienci zanim zdecydują o współpracy chętnie przyjrzą się Twoim dziełom. Duża ilość realizacji sprawi że klienci zobaczą firmę jako doświadczonego partnera, która działa nie od dziś. W końcu zgromadzenie takiego portfolio zajmuje trochę czasu, prawda?

8. Strona internetowa to bezpieczna alternatywa dla fanpage’a

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego ale twój fanpage na Facebooku nie jest do końca Twój. Może Cię trochę zaskoczyłem ale zastanówmy się… kto ma pełnię władzy nad Twoim fanpage’em? Kto może go zablokować, zamknąć, zawiesić? Facebook! I to bez względu na to czy Facebook zarabia na Tobie (bo kupujesz reklamy), czy tego nie robisz.

Czasami do blokady wystarczy, że opublikujesz konkurs, który jest niezgodny z regulaminem, albo złośliwa konkurencja zacznie zgłaszać Twój fanpage pod różnymi pretekstami.

Strona internetowa jest po prostu Twoja nikt Ci jej nie zabierze.

9. To punkt wyjścia do większości działań marketingu internetowego

Pozyskiwanie klientów z internetu nie mając strony internetowej jest jak zapraszanie chciał zapraszać klientów do sklepu którego nie masz. Najzwyczajniej się nie da.

Strona internetowa jest niezbędnym elementem wielu lejków sprzedażowych. To tutaj klienci poznają Twoją firmę, wracają do niej i podejmują decyzje o zakupach.

10. Strona internetowa pomaga w analizie grupy odbiorców

Jeśli dobrze przygotujesz stronę internetową to możesz precyzyjnie określić jacy są Twoi odbiorcy. Pomaga tutaj podział oferty na poszczególne zakładki, ponieważ inne osoby interesują się ofertą A a inne ofertą B.

Określenie kim są Twoi odbiorcy, ustalenie ich wieku, płci, zainteresowań, danych geograficznych i innych informacji to dla Ciebie bardzo dobry punkt wyjścia do tworzenia przyszłych reklam. Im lepiej znasz użytkowników swojej strony tym lepiej trafisz do nich z grafiką i tekstem reklamy.

Natomiast mierzenie liczby odwiedzin i analiza ruchu na stronie to świetna informacja dotycząca rozwoju Twojej firmy! Dlaczego? Bo dzięki temu poznasz ilość wizyt na konkretnych podstronach i dowiesz się jakie Twoje produkty i usługi są najpopularniejsze.

Trochę bardziej zaawansowana analiza pokaże z jakich dokładnie źródeł pochodzi najwięcej Twoich klientów! Dzięki temu będziesz wiedzieć dokładnie z jakich kanałów masz najwięcej zapytań ofertowych (w te będziesz inwestować), a z jakich nie masz zapytań (na tych przestaniesz tracić pieniądze).

11. Strona internetowa umożliwia remarketing

Wyobraź sobie sytuację w której masz sklep stacjonarny do którego wchodzi 100 osób dziennie, ale tylko 2 kupują. Aż 98 osób wychodzi i zapomina o Twoim istnieniu. Ciekawostką jest fakt, że w grupie tych 98 osób na pewno jest jeszcze co najmniej kilka, które mogłyby w przyszłości coś kupić. Tylko jak ich zaprosić?

No właśnie! Aby ponownie zaprosić kogoś do odwiedzenia Twojej strony internetowej potrzebny jest remarketing. Dzięki temu wyświetlisz swoje reklamy osobom, które były na Twojej stronie, ale nic od Ciebie nie kupiły!

Dlaczego jest to takie korzystne? Klient aby wysłał zapytanie ofertowe lub coś kupił potrzebuję często kilku, a nawet kilkunastu wizyt na Twojej stronie internetowej zanim w spełni się do Ciebie przekona.

Najlepsze w tym jest to że kampania remarketingowa jest tania w porównaniu do tego jakie efekty potrafi wygenerować. Przykład? W listopadzie wydałem na remarketing w Google Ads dokładnie 147,06 zł, a dzięki temu zyskałem zapytanie ofertowe, które zamieniło się w klienta o wartości ponad 2 500 zł netto.

A to nie wszystko…

Podczas ostatnich lat prowadzenia Artystów Reklamy poznałem o wiele więcej powodów dla których firmy powinny mieć swoją stronę internetową. Jednak to wciąż będą tylko moje słowa.

Aby przekonać się o efektach posiadania firmowej strony internetowej, trzeba zrobić pierwszy krok w tym kierunku. Możesz napisać do mnie, chętnie doradzę i wycenię projekt strony dopasowanej do Twojej firmy. Napisz do mnie na biuro@artyscireklamy.pl i porozmawiajmy jak wykorzystać stronę internetową w Twoim biznesie!

autor: Patryk Janusz