34,37 zł z KAŻDEJ złotówki wydanej na Google Ads. Przykład FPH BERTOM

Klient: www.fphbertom.pl, to firma rodzinna, która działa od 1977 roku, czyli już 41 lat!

Cel: Pozyskanie zapytań ofertowych dotyczących produkcji hurtowych ilości materiałów metalowych oraz zapytań dotyczących usługi wycinania na elektrodrążarce drutowej

Zakres współpracy: strona www, social media

Autorzy sukcesu: Patryk Janusz (Google Ads), Dorota Guzińska (strona www)

Jak się zaczęła współpraca z FPH BERTOM?

Współpracę z FPH BERTOM zaczęliśmy po moim kontakcie z właścicielem firmy – Panem Tomkiem. Punktem wyjścia była modernizacja jego ówczesnej strony internetowej, która była niedostosowana do urządzeń mobilnych, słabo zoptymalizowana SEO a także wizualnie odstawała od standardów rynkowych. (Chociaż wtedy w branży Pana Tomka i tak była to jedna ze stosunkowo nowocześniejszych stron). O sukcesie strony i efektach pozycjonowania pisałem w osobnym case study. W tym case study skupimy się na wynikach związanych z reklamą w Google Ads.

Założenia kampanii Google Ads

Klientami w Pana Tomka są często inne firmy produkcyjne, które korzystają z produktów FPH BERTOM do przygotowania / złożenia własnych produktów. Osobami, które szukają produktów FPH BERTOM są często osoby z wykształceniem technicznym, które dobrze znają cały proces produkcyjny w swojej firmie.

Google Ads sieć wyszukiwania czy reklamowa?

W tej branży zapytania ofertowe nie są generowane pod wpływem impulsu – szczególnie, że etap przygotowania wyceny jest dość skomplikowany i wymaga projektów, wielu obliczeń i rozmów. Klienci raczej w sposób aktywny szukają firm, które mogą przygotować dla nich konkretne elementy. Z takim wnioskiem postawiłem wyłącznie na reklamę w sieci wyszukiwania Google oraz partnerów wyszukiwania. Natomiast odrzuciłem możliwość reklamy w sieci reklamowej.

Przygotowanie kampanii Google Ads

Kiedy zebrałem odpowiednie informacje o klientach FPH BERTOM mogłem zająć się tworzeniem kampanii. Pierwsze wytyczne już miałem, ale jak z każdą kampanią – wiedziałem, że nie obejdzie się bez testów.

Słowa kluczowe w Google Ads

Zaczęliśmy od przygotowania listy słów kluczowych, część z nich mieliśmy przygotowane już wcześniej (korzystaliśmy z nich przy tworzeniu strony internetowej). W sumie wyszło 64 słów kluczowych. 35 z nich miało status „mała liczba wyszukiwań” (to znaczy tyle, że rzadko są wyszukiwane), więc podzieliliśmy kampanie tylko na 2 zestawy reklam rozkładając słowa zgodnie z celami klienta.

Byłem też ciekawy jak zachowa się kampania, w której ilość słów kluczowych ze statusem „mała liczba wyszukiwań” przeważa nad innymi słowami. Można było się spodziewać, że ich udział w całym wyniku nie będzie duży (wyniósł trochę ponad 8%), natomiast, niższe od średniej, koszty za kliknięcie jak i wyższe (nawet kilkukrotnie) CTR-y pokazują że warto było je zostawić.

Ostatecznie w trakcie prowadzenia kampanii wyłączyłem 9 słów kluczowych.

Testy reklam tekstowych w Google Ads

Uznałem, że klientom FPH BERTOM na pewno zależy na czasie dostaw (w końcu każda obsuwa może skutkować stratami) oraz na wysokiej jakości dostarczanego produktu (części muszą pasować do innych elementów, musza być wytrzymałe itd.). Więc na te dwa aspekty położyłem nacisk przy tworzeniu tekstów reklamowych.

Od początku prowadzenia kampanii napisałem 36 tekstów reklamowych. Nie wszystkie wprowadziłem od razu, zacząłem stopniowo i na podstawie wyników reklam wstrzymywałem najgorsze reklamy, wyciągałem wnioski z efektów i dodawałem nowe teksty reklamowe do zestawów reklam. Starałem się aby w każdym zestawie reklam były przynajmniej 3 reklamy jednocześnie.

Efekty były bardzo ciekawe, ponieważ okazało się, że dużo lepiej (nawet 2,5 krotna różnica w CTR) radzą sobie reklamy w których stawiamy na wieloletnie doświadczenie firmy niż na hasła związane z terminowością dostaw! Jako ciekawostkę pokaże też nagłówki jednej z reklam, gdzie niewielka zmiana zaważyła na wynikach:

Rozszerzenia reklam Google Ads

Korzystałem z rozszerzeń: 

  • połączenia – aby klienci mogli od razu zadzwonić i nawiązać kontakt z firmą 
  • objaśnień – do prezentacji dodatkowych korzyści ze współpracy 
  • linku do podstrony – po to aby kierować użytkowników na inne zakładki ofertowe FPH BERTOM i do zakładki z realizacjami 

Pan Tomek, kilkukrotnie dawał mi znać, że pozyskał także klientów na inne swoje usługi. Traktujemy to jako efekt uboczny prowadzonej kampanii Google Ads.

Efekty kampanii Google Ads

Case study dotyczy działań prowadzonych od marca do lipca i w tym okresie każda złotówka wydana na kampanie (wliczając nasze wynagrodzenie) wygenerowała 34,37 zł przychodu. Jak to się przekłada na realny dochód FPH BERTOM? Nie mogę zdradzić dokładnych danych z faktur, natomiast mogę powiedzieć, że 1 zł dała 5 zł zysku. Myślę, że to efekty, które są na fajnym, zadowalającym poziomie.

Najfajniejszą rzeczą przy prowadzonej kampanii było to kiedy któregoś ranka zadzwonił Pan Tomek i pochwalił się, że nasza reklama pomogła mu pozyskać zapytanie ofertowe, które będzie największym zleceniem w historii FPH BERTOM! Takie info z rana #makemyday. W każdym razie, dzwoniłem 2 tygodnie później i dowiedziałem się, że zapytanie ofertowe przekształciło się w zlecenie, które rusza we wrześniu.

Potrzebujesz pomocy z Google Ads?

Jeśli masz jakieś pytania albo interesuje Cię przygotowanie i przeprowadzenie reklamy Google Ads dla Twojej firmy to skontaktuj się ze mną i pogadajmy! (konsultacje są bezpłatne i niezobowiązujące).

A jeśli nie wiesz jak działa kampania w Google Ads – przygotowałem na ten temat osobny wpis blogowy. 

autor: Patryk Janusz