fbpx

5 kroków do zwiększenia sprzedaży tylko dzięki Facebookowi – Odcinek 2: Prowadzenie fanpage’a

Można by do tego tytułu dodać kilka przymiotników: profesjonalne/ przemyślane/ nowoczesne/ kreatywne… Najważniejsze, by nie postępować schematycznie i nie traktować fanapage’a jako tablicy ogłoszeń. Należy podejść do facebooka jak do niezastąpionego kanału komunikacji z odbiorcą, fanem, klientem i postawić na dialog oraz otwartość. Kiedy określimy już swoją grupę docelową, ‘naszkicujemy’ avatar klienta to możemy przystąpić do działania. Warto zacząć od stworzenia dokładnej strategii (na wstępie przygotujmy sobie kilka wpisów na najbliższe dni lub tygodnie), pozwalając sobie jednak na pewną dozę spontaniczności.

Dziel się z nimi przydatnymi informacjami (nie tylko o promocjach w Twoim sklepie, czy nowych usługach), ale też wszystkim tym co może zainteresować Twoich odbiorców. Dobór odpowiedniej treści i przedstawienie jej w atrakcyjnej formie (dbajmy jednocześnie o jej różnorodność ) pomoże Ci ocieplić tę relację. Jeśli dostarczysz swoim odbiorcom wartościowych (merytorycznych) treści, zdobędziesz ich zaufanie, sympatię. Twoi potencjalni klienci zapamiętają cię, a wtedy już znacznie łatwiej będzie zachęcić ich do zakupu czy wyboru Twojej oferty usług.

Nasuwa się tu prosty wniosek: prowadząc fanpage nie tylko budujesz świadomość, czy rozpoznawalność swojej marki, ale też edukujesz swoich odbiorców i przez to możesz wpływać na ich decyzje (na przykład zakupowe 😊 ). Stwórz taki komunikat, który dostarczy Twoim odbiorcom garść cennych wskazówek, rozwiąże jakiś ich problem albo dostarczy ciekawej wiedzy na interesujący ich temat. Przez dzielenie sie wiedzą pokażesz, że naprawdę znasz się na tym co robisz, więc klienci chętniej wybiorą Ciebie zamiast firmy konkurencyjne.

Dobrze jest również nagradzać wiernych fanów, czy nawet stałych klientów przez profil facebookowy, kierować do nich różnego rodzaju specjalne oferty, przeprowadzać konkursy, wówczas wzbudzisz poczucie, że po prostu warto jest ‘polubić’ profil Twojej firmy. Pielęgnuj te relacje, a pozytywne opinie (recenzje na fanpage’u) będą przybywać i bardzo korzystnie wpływać na ogólną opinię o Tobie i Twojej firmie, co z pewnością przełoży się na sprzedaż. Pamiętaj też, aby prosić swoich klientów o pozostawienie pozytywnej recenzji na fanpage. Obecnie konsumenci większość swoich decyzji zakupowych podejmują w oparciu o opinie znalezione w sieci. Nie zaniedbujmy więc Facebooka zrzeszającego 2 miliardy z nich.

 

 

Niezwykle ważne z punktu widzenia promowania swojej oferty są dobrej jakości zdjęcia prezentujące Twoje produkty czy obrazujące świadczone przez Twoją firmę usługi. Nie od dziś wiadomo, że jesteśmy w większości wzrokowcami i często nie mamy świadomości, że np. mamy wielką ochotę na pączka dopóki nie zobaczymy pięknego zdjęcia okrągłego opruszonego cukrem pudrem (z wyciekającą konfiturą oczywiście) pączka z pobliskiej cukierni, której fanpage właśnie polubiliśmy. Warto takie zdjęcia wykonywać samemu, zwiększy to autentyczność naszego biznesu, nada mu pewnego rodzaju ‘ludzkiej twarzy’.

Poza tym nic tak nie ucieszy klienta i nie pomoże w zbudowaniu fajnej trwałej relacji – jak znalezienie na waszych półkach identycznego produktu jak na tym pięknym zdjęciu 😊

 

 

Ostatnim  istotnym elementem sprzedażowym fanpage’y są tak zwane Call to Action, czyli wezwania do działania. Mimo wszystko samo serwowanie wartościowych treści naszym obserwatorom nie wystarczy, by zwiększyć obroty. Czasem trzeba wyraźnie przypomnieć o tym, że mamy coś fajnego w swojej ofercie, o świetnej promocji cenowej czy nowych produktach.

 

 

Opierając się na powyższych wskazówkach, naszych radach i trikach dajesz sobie, swojej firmie i swojemu fanpage’owi możliwość zdobycia aktywnej grupy odbiorców, a z czasem lojalnych klientów. W połączeniu z odpowiednio przygotowaną i zoptymalizowaną kampanią reklamową można osiągnąć „efekt WOW”.

 

Dorota