fbpx

5 kroków do zwiększenia sprzedaży tylko dzięki Facebookowi – Odcinek 3: Reklama na Facebooku 

Kampania reklamowa na facebooku to niezwykle skuteczna forma reklamy, ponieważ dociera tylko do tej grupy klientów, która interesuje się Twoimi produktami, śledzi fanpage Twojej konkurencji albo ma skłonności do częstych zakupów przez internet. Tu nie marnujesz pieniędzy na pokazywanie swojej reklamy wszystkim, wyświetlasz reklamę tylko  grupie odbiorców, która posiada określone cechy wspólne. Dlatego właśnie uważamy, że jest jednym z najlepszych sposobów na budowanie sprzedaży internetowej.

Od czego zacząć?

W zacznij (oczywiście w managerze reklam) od określanie celu Twojej reklamy. Facebook daje nam kilka możliwości, my wykorzystamy teraz opcje RUCH, ponieważ chcemy się skupić na reklamie kierującej użytkowników na  stronę internetową, przygotowaną do pozyskiwania klientów.

Następnie należy dokładnie zdefiniować swoją grupę docelową (o czym pisaliśmy już w I części tego cyklu) Facebook daje nam bardzo wiele różnych informacji o swoich użytkownikach, więc możemy ściśle określić takie kategorie jak:

  • lokalizacja,
  • wiek,
  • płeć,
  • pokolenie,
  • używany język,
  • wykształcenie,
  • status związku,
  • praca/zawód,
  • branża,
  • zainteresowania,

… ale to jeszcze nie koniec! Facebook przetwarza znacznie więcej informacji o nas. Oto kilka przykładów, bardziej szczegółowych informacji, które pomogą w określeniu naszej grupy docelowej:

  • osoby, które często kupują przez internet
  • administratorzy stron na Facebooku
  • osoby, których znajomi mają wkrótce jakąś rocznicę
  • aktualnie zajmowane stanowisko zawodowe
  • miłośnicy nowych technologii
  • użytkownicy telefonów iPhone
  • osoby, które mieszkają daleko od rodziny
  • osoby, które często podróżują za granicę

Jak to ma wyglądać?

 

Wybierz format dla swojej reklamy, np. pojedynczy obraz” – aka reklama wygląda tak jak zwykły post.

Ilość tekstu reklamowego  jest ograniczona przez odpowiednią liczbą znaków, a wpisanie większej ilości niż dopuszczalny limit spowoduje, że nadmiar tekstu zostanie ucięty. Dlatego warto pisać jak najbardziej konkretne i atrakcyjne informacje.

Rozmiar grafiki uzależniony jest od celu kampanii. Warto zwrócić uwagę na ilość tekstu na grafice, jeśli przekroczy 20%, to reklama będzie miała mniej wyświetleń, a każde kliknięcie w reklamę będzie droższe, więc lepiej trzymaj się wymogów Facebooka.

           

A ile to kosztuje?

Budżet na reklamę ustaw według indywidualnych potrzeb. Facebook umożliwia rozliczanie się za wyświetlenia reklamy lub za każde kliknięcie w reklamę. W większości wypadków lepiej ustawić reklamę za kliknięcie. Automatyczne ustawienie wysokości stawek często się sprawdza, ale polecam przetestować ręczne ustawienie kwoty maksymalnej, da nam to większą kontrolę nad kampanią. W drugim wypadku Facebook sugeruje stawki dla danej reklamy, więc warto z tego skorzystać, zacznij od minimalnej sugerowanej stawki – jeśli efekty kampanii będą według Ciebie zbyt słabe, zwiększ stawki. Nie da się określić ile kosztuje pozyskanie klienta czy fana (na fanpage’u), jest to uzależnione od branży, czasu trwania reklamy, wielu zewnętrznych okoliczności, a przede wszystkim od konkretnych ustawień reklamy.

Dorota