fbpx

5 kroków do zwiększenia sprzedaży tylko dzięki Facebookowi – Odcinek 4: Piksel Facebooka

Tak jak w każdym poprzednim odcinku tego cyklu udowadniamy, że można prowadzić sprzedaż internetową za pomocą największego portalu społecznościowego na świecie i (że jest to całkiem przyjemne 😊 ). Kiedy znasz już swoją grupę odbiorców, prowadzisz fanpage firmy i tworzysz kampanię reklamową na Facebooku, przyszedł czas na połączenia Twojej witryny z fanpage’em i pomiar efektywności kampanii. Piksel Fecbooka pomoże Ci dotrzeć do tych osób, które były już na Twojej stronie internetowej i wykonały pewne działania.

 

Czym jest Piksel Facebooka?

 

Unikalny fragment kodu, przypisany do Twojego konta reklamowego na Facebooku, który powinien być umieszczony w kodzie Twojej strony www (w przypadku stron na WordPressie potrzebna będzie specjalna wtyczka).

Istnieje kilka rodzajów Piksela nazywanych Standardowymi Zdarzeniami (Standard Event Code) pozwalających mierzyć konkretne działania użytkowników na stronie. „Śledzi” on każdego kto trafi na Twoją stronę, dzięki czemu możesz skierować odpowiedni komunikat do osób, które na przykład dodały produkt do koszyka, ale nie sfinalizowały transakcji (albo pobrały produkt czy zapisały się do newslettera).

 

 

Jak zainstalowanie Piksela wpływa na działanie reklamy?

Poza możliwością śledzenia odbiorców, Piksel pozwala mierzyć efektywność kampanii, sprawdzać co dokładnie robią na Twojej stronie jej odbiorcy – jaką ilości konwersji zaowocowała każda z reklam. Dzięki temu algorytm Facebooka może odpowiednio modyfikować i optymalizować kampanię. Znając zachowania odbiorców wyświetla reklamy osobom, które najprawdopodobniej dokonają konwersji (kupią, zapiszą się do newslettera, zarejestrują się itp.)

Zmodyfikowany Piksel należy umieścić na swojej stronie (w kodzie). Jeżeli użytkownik po wykonaniu konkretnej czynności (konwersja) zostaje przekierowany na inną stronę (np. thank you page) należy umieścić Piksel na tej podstronie. W ten sposób mierzona będzie konwersja.

Podsumowując Piksel Facebooka pozwala dokładnie mierzyć efektywność kampanii, sprawdzać konwersje i kierować komunikat reklamowy do odpowiedniej grupy. Dzięki temu optymalizujesz koszty kampanii i zwiększasz jej skuteczność, a wszystko dzięki zastosowaniu krótkiego kodu dostępnego dla każdego konta reklamowego. Tak więc, jeżeli do tej pory nie korzystałeś z Piksela Facebooka to nie wykorzystujesz w pełni możliwości Facebook Ads, a Twój budżet reklamowy w pewien sposób się marnuje. Zainstaluj go jak najszybciej! 😊

Dorota