fbpx

5 kroków do zwiększenia sprzedaży tylko dzięki Facebookowi – Odcinek 5: Sklep na Facebooku

Wiemy już jak stworzyć odpowiednią grupę docelową, jak efektywnie prowadzić fanpage firmy na Facebooku oraz jak szerokie możliwości daje kampania reklamowa w tym portalu. Poznaliśmy też zalety wykorzystywania Pixela Facebooka na naszych stronach i sklepach internetowych. To wszystko bardzo usprawnia sprzedaż produktów i usług, jednak dziś zajmiemy się już samą sprzedażą – za pomocą Facebooka – w rozumieniu dosłownym. Mowa oczywiście o sekcji SKLEP w portalu Facebook.

 

Darmowa sekcja umożliwiająca sprzedaż

Sekcja ta jest dostępną bezpłatnie możliwością prezentacji i sprzedawania produktów klientom bezpośrednio z poziomu strony na Facebooku. W celu jej stworzenia potrzebujemy aktywnego profilu w serwisie oraz fanapage’a z którego prowadzona będzie sprzedaż. Facebook nie pobiera żadnej prowizji od sprzedanych produktów. (Mówi się, że portal wprowadza coraz to nowsze i bardziej zaawansowane funkcjonalności, by użytkownicy nie musieli w ogóle opuszczać serwisu 😉 ). Sklepy te zintegrowane są z platformą zakupową Click Shop, Shoper, Presta…

Należy jednak pamiętać, że wszystkie oferowane w tym sklepie produkty muszą być zgodne z wytycznymi Facebooka dotyczącymi zawartości (https://www.facebook.com/policies/ads/prohibited_content)!

 

Jak założyć sklep na Facebooku – mała instrukcja

  1. Będąc zalogowanym w serwisie wejdź w ten link: https://developers.facebook.com/apps i kliknij Utwórz aplikację/Create a New App.

 

  1. Wówczas należy wpisać nazwę tworzonej aplikacji (sklepu) oraz wybrać branżę. Na tym etapie pozostaje już tylko potwierdzić swoją tożsamość za pomocą prostego testu weryfikującego.

 

  1. Kolejnym krokiem jest konfiguracja aplikacji. Można zająć się tym samym lub zlecić firmie lub agencji, która specjalizuje się w takich działaniach.

 

  1. A teraz możesz wrzucać już swoje produkty i czekać na pierwsze zamówienia. Promowanie sklepu warto zacząć od reklamy właśnie na Facebooku, zwykle jest ona najskuteczniejsza.

 

Zalety prowadzenia sklepu na Facebooku

 

Narzędzi do sprzedaży online jest bardzo wiele, niektóre być może posiadają więcej funkcji i możliwości, jednak sklepy na Facebooku wygrywają swoją prostotą. Klient, który widzi reklamę w serwisie, podoba mu się produkt i może od razu dokonać zakupu (bez konieczności przechodzenia do innego systemu, rejestracji czy logowania) ma mniej powodów do rezygnacji.

Cały proces jest usprawniony, szybki, niezwykle łatwy. Tak samo jak w „tradycyjnych” sklepach internetowych mamy przecież opcję dodaj do koszyka, ale dodatkowe możliwości dodania opinii czy komentarzy na temat produktów sprawiają, że promowanie takiego sklepu odbywa się znacznie efektywniej.