fbpx

6 rzeczy, które musisz wiedzieć tworząc stronę www dla firmy

Prowadzisz firmę i rozglądasz się za sposobem na dotarcie do szerszego grona klientów? Dobra strona internetowa jest więc tym, czego potrzebujesz. Aby jednak witryna była atrakcyjna, a jej prowadzenie skuteczne i opłacalne, należy zadbać o kilka kluczowych elementów. Każdy kto pragnie posiadać taką stronę musi być świadom tego co i w jakim celu powinno się na niej znaleźć.

Dobra strona to taka, która pozyskuje klientów, zwiększając tym samym sprzedaż. Realizowanie tych celów analizowaliśmy latami, a statystyki i osobiste spostrzeżenia pozwalają nam teraz ustalić niezbędne elementy każdej witryny. Dzisiaj opowiemy Ci więc, co jest niezbędne na Twojej stronie internetowej.

Skuteczna strona internetowa dla firmy

Strona musi spełniać swój cel, być dobrze dopasowana do Twojej działalności i tego w jaki sposób chcesz pozyskiwać klientów. Jeśli klient zaczyna kontakt z Twoją firmą od zapisania się na newsletter, to strona musi eksponować taką informacje, jeśli zaczyna od pobrania kuponu rabatowego, to także strona musi to podkreślać.

Kolejną sprawą jest dopasowania do oczekiwań klientów. W pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o pełen opis oferty – ważne jest, aby klienci wiedzieli, co mogą u nas kupić, prawda?  Nasz biznes powinien rozwiązywać konkretne problemy i być odpowiedzią na ludzkie potrzeby. Klienci chcą wiedzieć, jak możesz im pomóc – wykorzystaj to. Pokaż swój autorytet, udowodnij, że jesteś profesjonalistą a skuteczność strony wzrośnie z dnia na dzień.

Dobre rozplanowanie strony internetowej to podstawa

Wiedziałeś, że użytkownicy w ciągu zaledwie kilka lub kilkanaście sekund decydują czy zostają na Twojej stronie czy nie?

Dopiero gdy przyciągniesz ich uwagę, możesz liczyć na większe zaangażowanie i konwersję samej strony. W praktyce sprowadza się to do właściwego planowania układu treści, zakładek, elementów graficznych, ułożenia odpowiednich haseł reklamowych, kolorów strony itd.

Projektując witrynę internetową staraj się więc, by to, czym zajmuje się Twoja firma korespondowało z estetyką strony. Pamiętaj jednak, że grafika to nie tylko zdjęcia oraz kolorystyka. Zadbaj o czytelne czcionki i duży kontrast między czcionką a tłem czcionki. Jeżeli zależy Ci na tym, by klienci docenili Twoją pracę, weź pod uwagę także intuicyjność i prostotę obsługi strony.

Strona na każde urządzenie – responsywna strona internetowa

Nasi potencjalni klienci korzystają z internetu w najróżniejszych sytuacjach i miejscach – jadąc autobusem do pracy, podczas wyjścia na piwo, przy biurku w domu itd. Znacząca część ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych, dlatego też koniecznością stały się responsywne strony, czyli takie które automatycznie dopasowujące się do każdej rozdzielczości ekranu.

Dobra strona firmy musi być responsywna, ponieważ klient oczekuje wygodnej i przejrzystej obsługi oraz wykorzystania możliwości technicznych swojego smartfona. Sam z pewnością nie raz próbowałeś przejrzeć na telefonie strony, które nie były do tego przystosowane. To zniechęcające, a przy obecnej konkurencji – użytkownicy nie będą męczyć się na Twojej stronie, tylko pójdą do konkurencji!

Poza tym wszystkim pamiętaj też, że Google promuje strony responsywne lepiej pozycjonując takie witryny.

Strona www zoptymalizowana pod wyszukiwarkę Google

Nawet najlepsze treści nie pomogą serwisowi, jeśli nie będzie odpowiednio często odwiedzany. Po co Ci strona, której nikt nie widzi? To tak jakbyś wyświetlał film w kinie, gdzie sala jest pusta.

Aby zapewnić odpowiedni ruch na naszej stronie powinniśmy zadbać o jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarki Google. Pomoże w tym właściwie zaplanowana mapa strony, nazwy poszczególnych zakładek, odpowiednie adresu URL, nagłówki i dobrze dobrane słowa kluczowe.

Jeżeli chcesz, by Twoja strona była na pierwszych miejscach wyszukiwania, jej budowa musi być zgodna z algorytmami, które aktualnie decydują o pozycjonowaniu. Warto poświęcić się temu zagadnieniu, ponieważ oprócz korzyści z wysokiej pozycji, zyskamy wizerunek lidera swej branży.

System CMS do zarządzania firmową stroną internetową

W Internecie czas biegnie nieubłaganie szybko. Technologia rozwija się bardzo dynamicznie. To co jest dobre teraz, za kilka lat może już nie być takie dobre. W takim razie – czy musisz za kilka lat zmieniać stronę internetową swojej firmy? Nie! O ile masz system CMS, który pomoże Ci zarządzać stroną.

System CMS powinien być tak prosty jak to tylko możliwe, a jednocześnie zapewniać maksymalnie dużo możliwości i różnych funkcjonalności (modułów strony). Najlepiej wiedzą o tym nasi klienci, którzy po otrzymaniu dostępu do stworzonej strony, są zadziwieni tym jak prosto mogą dodać nowe zdjęcie lub edytować dowolny tekst na stronie.

System CMS, tak naprawdę docenisz (Twój portfel także) wtedy, kiedy będziesz musiał coś edytować na stronie. Zrobisz to sam, bez pomocy informatyka, i co ważne – za darmo.

Pisanie tekstów na strony internetowe

Użytkownik trafia na naszą stronę z konkretnego powodu i z konkretną potrzebą. Z pewnością nie jest tu po to, aby dowiedzieć się tego samego, co chwilę wcześniej u konkurencji (więc nigdy nie kopiuj tekstów z innych stron). To, co publikujesz powinno być spójne i wartościowe pod kątem merytorycznym. Pisząc postaw się na miejscu potencjalnego czytelnika i przemyśl, co chciałby sie dowiedzieć od razu po wejściu na Twoją stronę www?

Chcąc związać klienta ze stroną na dłużej, należy zadbać o unikalne i autorskie treści. To, co publikujesz powinno być spójne i wartościowe pod kątem merytorycznym. Pisząc postaw się na miejscu potencjalnego czytelnika i przemyśl, czego w pierwszej kolejności chciałby się dowiedzieć?

Najczęstsze grzechy w tekstach pisanych na strony www

Bardzo często widzimy, że firmy przygotowując teksty na stronę internetową zapominają o tym, że ktoś po drugiej stronie to przeczyta. Lista poniżej to tylko kilka z najczęstszych grzechów głównych jakie widujemy na różnych stronach:

  • tekst korzysta ze zwrotu „w odpowiedzi na potrzeby rynku/klientów” 
  • są przeładowane trudnymi i branżowymi słowami 
  • zbyt oficjalne i po prostu nudne w odbiorze 
  • „ściana tekstu”, czyli brak podziału na akapity, nagłówki itd. 

Te błędy powodują, że odbiorcy po prostu nie wynoszą z Twojej strony żadnych informacji (bo nic nie przeczytali!)

Tworzenie strony internetowej dla firmy

Dobrze, profesjonalnie zrobiona strona internetowa to ogromna szansa na pozyskanie nowych, dotychczas niezdecydowanych klientów. Budujemy w ten sposób swoją markę i wiarygodność. Potraktuj to jako wyzwanie – szansę na nowoczesny, dynamiczny rozwój firmy.

Powyższe wskazówki to najważniejsze, jednak nie wszystkie elementy konieczne na stronie biznesowej. Zacznij jednak od tego co niezbędne, a szybko przekonasz się, że efekty przejdą najśmielsze oczekiwania. Jeżeli jednak masz jeszcze jakieś pytania lub przemyślenia – napisz do mnie – biuro@artyscireklamy.pl.

Chętnie z Tobą porozmawiam i pomogę w tworzeniu strony!

autorzy: Adam Śliwiński, Patryk Janusz