5 RAD jak pisać, by nas czytano!
Niewiele rzeczy rozwija firmy tak szybko, jak dobry copywriting – słowa są jak klucze – nie ma klucza, który otworzy każde serce i … każdy portfel.
1. Dobierz słowa do wieku
Czy reklama mody z ,,sieciówki’’ dla młodych dziewczyn / nastolatek przekona bogatą panią w średnim wieku ceniącą elegancje?
2. Pokaż prawdziwe korzyści
Prawdziwość i naturalność bardzo sprawdza się w przypadku celebrytów – lubimy tych, którzy swobodnie są sobą, nie są krzykliwi – tylko ciekawi. Podobnie ze sprzedażą nie krzykliwe, a ciekawe – nie, wymyślone korzyści, które są tylko ,,fajnie’’ opisane i na tym ich ,,fajność’’ się kończy bo nie mają potwierdzenia w rzeczywistości. Z tego miejsca może płynnie przejść do punktu 3 –
3. Weź pod uwagę co ,,mówią’’ ludzie
Niestety – jakim nas widzą takim nas piszą – jeśli nie posłuchamy potrzeb ludzi – nie będziemy mogli na nie odpowiedzieć, a jeśli tekst nie realizuje celu naszego klienta, to jest po prostu zły.
4. Poznaj cel klienta
To właśnie on jest w potrzebie – my jesteśmy bohaterami, którzy wyciągnął go z opresji.
Musimy pokazać klientowi, przekonać go, że MA problem – a potem skutecznie go rozwiązać. Spełnimy cel naszego klienta oraz pozostawimy po sobie bardzo dobre wrażenie.
Aby zrealizować cel, tekst musi przechwycić i utrzymać uwagę klienta.
Niestety, nie jest to proste zadanie – żyjemy w dobie rozproszenia uwagi. Każdego dnia jesteśmy zaczepiani przez tysiące komunikatów. Jesteśmy też rozpieszczeni ogromnym wyborem konkurencji. Pamiętajcie, ze lubimy kupować, ale mało kto lubi, kiedy się nam coś sprzedaje.
5. Mów o kliencie!
Ostatnią radą jaką możemy Wam zaserwować jest to byście w swoich tekstach reklamowych nie mówili o sobie tylko o kliencie.
To jego potrzeby i cel są ważne, a nie nasza chęć sprzedaży.