7 błędów w Google Ads – sprawdź, jak ich uniknąć!
Na skutek wymienionych w tym artykule błędów tracisz klientów i potencjalny zarobek. Prowadzą one do przepalania budżetu i podejmowania niewłaściwych decyzji optymalizacyjnych. Możesz je jednak dość prostym sposobem wyeliminować. Sprawdź zatem, jakie to błędy i jak ich uniknąć!
Błąd 1 – Niewłaściwe dobieranie słów kluczowych
Pierwszym błędem jest niewłaściwe dobieranie słów kluczowych. Płatna reklama ma na celu sprzedaż produktu lub usługi. Oznacza to, że nie wszystkie słowa kluczowe powiązane z Twoją firmą będą mogły zostać wykorzystane, bo nie wszystkie są w stanie wygenerować zapytanie ofertowe lub skłonić do zakupu.
Na przykład dla firmy budowlanej słowa „remont forum”, „remont najlepsze firmy” czy „remont poradnik” mogą być pomocne przy pozycjonowaniu, ale nie w płatnej reklamie. Dla podanego przykładu frazami sprzedażowymi będą, np. „remont łazienki firma” albo „remont kuchni”, czyli te, które bezpośrednio zwracają uwagę na usługę.
Wybierając słowa kluczowe musisz pomyśleć o intencji użytkownika wpisującego daną frazę. Czy chce zrobić coś sam i szuka poradnika, czy raczej szuka wykonawcy, który wykona remont.
Błąd 2 – Brak analizy wyszukiwanych haseł
Innym błędem jest brak analizy wyszukiwanych haseł w narzędziach analitycznych. Google umożliwia sprawdzenie dokładnych słów kluczowych, które użytkownik wpisał w wyszukiwarkę, zanim kliknął w naszą reklamę. W wyniku nieprawidłowo zoptymalizowanej reklamy możemy ściągać ruch na stronę, pochodzący od osób, które szukają zupełnie czegoś innego. Spójrz na poniższy przykład.
U klienta, który prowadził wypożyczalnię urządzeń do robienia popcornu, wśród wyszukiwanych haseł znalazłem takie hasła jak: „ziarna popcornu”, „wytwórnia filmowa Popcorn Warszawa” i „zabawka Play do popcorn”. Mają one związek z popcornem, ale nie z działalnością firmy klienta. Każde kliknięcie na link przez osobę, która szukała takich haseł zwiększało koszt reklamy.
Jak uniknąć tego błędu? Podczas ustawiania kampanii wystarczy wykluczyć słowa kluczowe, za pośrednictwem których klienci trafiają na stronę, a które nie mają związku z działalnością firmy.
Błąd 3 – Zbyt mała ilość reklam
Zbyt mała ilość reklam w kampanii, może znacznie zwiększyć jej koszty i zmniejszyć skuteczność. Google podczas tworzenia kampanii sugeruje, aby utworzyć 3 warianty reklam i rzeczywiście, co najmniej 3 warianty powinny być ustawione dla każdej grupy reklam na twoim koncie Google Ads. Pozwala to sprawdzić, która z nich będzie generować najwięcej konwersji. Jeśli zatem nie masz czasu na tworzenie kilku reklam, stwórz jedną z różnymi nagłówkami, skupiającymi się na innych cechach produktu.
Błąd 4 – Nie wykorzystanie pola rozszerzenia reklamy
Rozszerzenia reklam to jest dodatkowy tekst, który najczęściej pojawia się pod reklamą w wyszukiwarce Google. Ten dodatkowy tekst może opisywać ofertę, odsyłać użytkownika do innych zakładek na stronie internetowej, może zawierać różnego rodzaju objaśnienia lub numer telefonu z zachętą do kliknięcia i wykonania połączenia telefonicznego. Poza tym, że jest to tekst, w którym możesz opisać dodatkowe korzyści dotyczące twojej oferty, to ten tekst optycznie powiększa reklamę. Dzięki temu wyróżnia się ona na tle pozostałych reklam. Zajmuje więcej miejsca i zwraca na siebie uwagę. Dlatego nie warto z niej rezygnować.
Błąd 5 – Nieokreślanie grupy odbiorców
Choć nie zawsze jest taka konieczność, w wielu wypadkach warto określać grupę odbiorców. Na przykład jeśli jesteś fotografem ślubnym to prawdopodobnie zdecydowaną większość twoich klientów stanowią ludzie w wieku 20-35 lat. Warto więc zawęzić grupę docelową odbiorców reklamy do takiego grona osób. Pozwala to na spore oszczędności.
Błąd 6 – Brak działań remarketingowych
Brak działań remarketingowych jest dużym błędem, gdyż większość osób nie kupuje podczas pierwszej wizyty. Ustawienie reklam wyświetlanych osobom, które już raz zainteresowały się Twoją ofertą, znacząco zwiększy szansę sprzedaży. Wprowadzając działania remarketingowe, warto zwiększyć także stawki za słowa kluczowe dla tej konkretnej grupy odbiorców. Dzięki temu będziesz miał większe prawdopodobieństwo, że to akurat Twoja reklama się tym odbiorcom wyświetli.
Błąd 7 – Brak mierzenia konwersji
Konwersja to nie tylko kliknięcie w reklamę. Warto mierzyć efekty reklamy w postaci zapytań ofertowych czy sprzedaży. Można na przykład mierzyć konwersję z wysłanego formularza kontaktowego z poziomu strony z podziękowaniami za przesłanie formularza. Taki pomiar nie tylko pozwala na ocenę skuteczności reklamy, ale też stworzenie grupy niestandardowych odbiorców na podstawie takiej konwersji, co znacząco powiększy grono potencjalnych klientów.
Zwiększ sprzedaż unikając błędów w Google ADS!
Mam nadzieję, że te ogólne wskazówki pomogą ulepszyć Twoje reklamy i zwiększyć sprzedaż. Większość z nich możesz naprawić w bardzo krótkim czasie. Nie zwlekaj więc i skorzystaj z porad zawartych w tym artykule.