blog-8 powodów, przez które Twój biznes może upaść.wyróżniające2-min

8 powodów, przez które Twój biznes może upaść. Część 2

A oto część druga wpisu o tym, dlaczego Twój biznes może upaść?

5. Nieprzemyślana polityka pracownicza

W małych, początkujących dopiero na rynku przedsiębiorstwach bardzo popularne jest zatrudnianie rodziny oraz znajomych. Wydaje się to często takim świetnym rozwiązaniem, przecież dlaczego mielibyśmy nie dać pracy najbliższym… To myślenie jest bardzo zgubne. Osoby pozostające ze sobą w prywatnych relacjach bywają dobrymi wspólnikami (chociaż oczywiście nie zawsze), ale na pewno nie sprawdzają się w stosunku pracodawca – pracownik. Nie służy to ani znajomości, ani tym bardziej biznesowi, w którym potrzebne są jasne reguły i hierarchia. Innym ważnym aspektem w kwestii polityki pracowniczej jest zaniedbywanie systematycznego rozwoju zespołu, brak inwestycji w szkolenie kadry. Pamiętajmy, że firma to przede wszystkim ludzie. Wykwalifikowani  i zadowoleni z pracy pracownicy to dobrzy pracownicy!

6. Brak myślenia przyszłościowego

Pierwsze sukcesy biznesowe działają bardzo motywująco, widzimy że nasza praca przynosi efekty, stajemy się widoczni na rynku i korzystamy z tego. Często wpadamy wówczas w pewnego rodzaju trans, realizujemy aktualne zlecenia i angażujemy w to sto procent swojego czasu i możliwości.
To bardzo dobrze… ale niezwykle ważne jest zachowane chłodnego analitycznego myślenia. Pomoże to uniknąć gwałtownego upadku, po ostatnim wzlocie. Stałe kontrolowanie przychodów i wydatków firmy to klucz do zachowania stabilnej sytuacji finansowej. Warto także obserwować na bieżąco rynek i konkurencję i dbać o to, by zawsze „być na czasie”, bo trendy się zmieniają w każdej branży. Planowanie strategii marketingowej na dłuższe okresy, konkretny plan rozwoju firmy zakładający sprecyzowane cele biznesowe to podstawa.

7. Oszczędzanie na tym co najważniejsze

Kontrolowanie wydatków jest ważne, ale trzeba to robić w bardzo przemyślany sposób. Wielu przedsiębiorców wpada na początku drogi w pułapkę oszczędzania na wszystkim co możliwe. Owszem, na każdym etapie prowadzenia biznesu należy redukować koszty, natomiast nie zawsze może wyjść to nam na dobre! Czasami wykonanie pewnych zadań wiąże się z podjęciem współpracy z zewnętrzną firmą, która zrealizuje to zadanie. Współpraca kosztuje, jednak przy wyborze firmy, z którą będziemy chcieli podjąć współpracę nie warto kierować się tylko kryterium ceny! Jakość kosztuje, a często wybierając najtańszą ofertę narażamy się na nieprawidłowe wykonanie umowy, a wtedy będziemy zmuszeni zapłacić ponownie, komuś, kto tym razem wykona zlecenie prawidłowo. Oszczędzać trzeba umieć, na pewno opłaca się inwestować w pracowników ( o czym mowa w pkt. 5), ale nie zawsze potrzebujemy biura w centrum miasta czy najnowocześniejszego sprzętu. Tak więc każdy większy wydatek firmowy analizujmy, to z pewnością nie zaszkodzi.

8. Przecenianie własnych możliwości.

Ten punkt bardzo mocno odnosi się do poprzedniego. Jednak nie chodzi jedynie o finanse. Jeżeli jako właściciel biznesu starasz się zajmować kompleksowo wszystkim co związane z firmą. Prowadzisz księgowość, marketing, zajmujesz się kwestiami prawnymi i reklamowymi, a do tego pilnujesz kontaktów z klientami i często realizujesz obowiązki pracowników… nie dziw się, że nie wystarcza Ci czasu na samo zarządzanie, planowanie strategii i… odpoczynek. A zmęczenie powoduje brak motywacji, kreatywności, zaburza myślenie, to wszystko wpływa na Twoją pracę. Rozsądne myślenie nakazuje czasem trochę zwolnić i odpocząć, zainwestować część środków w zewnętrzną obsługę, przeszkolenie pracowników czy odpowiednie narzędzia. Wtedy ty będziesz miał czas na zajmowanie się tym, co najważniejsze i z pewnością, w perspektywie długofalowej, przyniesie to pozytywne skutki.

autor: Dorota Guzińska

 

Posted in

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.