blog wymiary grafik na facebooku - cz 1 - fanpage

Aktualne wymiary grafik na Facebooku. Grafiki na fanpage’u

Dla ułatwienia grafiki podzieliliśmy na 2 części. To pierwszy wpis z tej serii, w którym prezentujemy grafiki na fanpage (zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, wymiary postów itp.), w kolejnym wpisie pokażemy Ci grafiki wykorzystywane do reklam na Facebooku.

Zdjęcie profilowe 320 x 320 px (jak również 7 sekundowy film)

Aby zdjęcie prezentowało się bez zarzutów, portal zaleca nam wykorzystanie kwadratowej grafiki o rozdzielczości minimalnej 320×320 px. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że jeszcze lepiej sprawdzi się plik z dużo większą rozdzielczością (800 x 800 px lub nawet 1000 x 1000 px). Dzięki temu po kliknięciu w zdjęcie i wyświetleniu w podglądzie, będzie ono dużo bardziej wyraźne i estetyczne.

Zdjęcie w tle 828 x 462 px

Zdjęcie w tle widzą wszyscy. Wyświetla się ono na samej górze i zazwyczaj zajmuje centralne miejsce na ekranie. Komputera. W tym miejscu warto eksperymentować ze skalą, ponieważ grafiki w wyższej rozdzielczości zachowują swą ostrość. Dodatkowo, pliki ważące do 100 kb pozwolą przyspieszyć ładowanie naszej strony. Przy projektowaniu tego rodzaju zdjęć weź pod uwagę zdjęcie profilowe, gdyż układ obydwu grafik umożliwia ich kreatywne skomponowanie.

Zdjęcie pionowe 640 x 960 px

Zdjęcie te najlepiej wygląda na smartfonach, ponieważ wypełnia całą przestrzeń w aktualnościach i dzięki temu skupia uwagę użytkownika na dłużej. Zalecany rozmiar to 640 x 960 px (zdjęcie 2:3), choć może być też większy – wtedy trzeba tylko pamiętać o odpowiedniej kompresji.

Zdjęcie poziome 1200 x 900 px

To najczęściej wykorzystywany format posta na facebooku. Najlepiej prezentuje się grafika w rozmiarze 1200 x 900 px, przy czym stosunek boków nie jest narzucony z góry i wszystko zależy od ciebie.

Zdjęcie kwadratowe 1200 x 1200 px

Zdjęcie kwadratowe, czyli trzecia opcja formatu zdjęć na facebooku. Rekomendowany rozmiar jest większy niż ten dla zdjęć na instagramie i wynosi 1200 x 1200 px.

Odnośnik do strony 1200 x 628 px

Miniatura linku to jeden z najczęściej wykorzystywanych formatów reklamowych. Najlepszy rozmiar dla tego typu formatu to 1200 x 628 px. Te wymiary są odpowiednie także do grafiki w formularzu kontaktowym.

Zdjęcie w tle wydarzenia na Facebooku 1200 x 628 px

Tło wydarzenia prezentuje się obecnie najlepiej w takim samym rozmiarze jak miniatura linku, czyli 1200 x 628 px. Format ten pozwala zachować odpowiednie proporcje i gwarantuje nam, że zdjęcie nie wyświetli się ucięte w przypadkowym miejscu.

Zdjęcie w tle grupy na Facebooku 1640 x 856 px

Zalecane przez facebooka wymiary tła dla grupy to 1640 x 856 px – mogą być też większe, ale koniecznie zachowujące proporcje 1,91:1. Trzeba też pamiętać, że miniatura grupy wyświetla się w formie środkowego elementu tła przyciętego do okrągłej ramki. Warto więc umieścić na środku zdjęcia w tle jeden, wydzielony element, który chcielibyśmy widzieć w miniaturze.

autor: Patryk Janusz

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Konkret is a King, czyli siła konkretu w copywritingu.

Trochę sztuki w marketingu, czyli Kraina Grzybów dla przedsiębiorców…

Jak ustawić automatyczną odpowiedź na fanpage’u?

Dlaczego warto dobrze prowadzić fanapage? Co to znaczy dobry fanpage?

Jak promować wydarzenia na Facebooku?

Jak wykorzystać wydarzenia na Facebooku do zwiększenia sprzedaży?

Jak nazwać wydarzenie na Facebooku, aby ludzie chętnie dołączali?

Jak założyć wydarzenie na Facebooku?

Jak sobie radzić z trudnymi klientami na fanpage’u?

Współpraca

Zajmujemy się prowadzeniem fanpage'y na Facebooku i zwiększaniem zainteresowania ofertą naszych klientów pomimo mimo spadających zasięgów.