blog wymiary grafik na facebooku - cz 2 - reklama

Aktualne wymiary grafik na fanpage’u. Grafiki w reklamie.

To druga część wpisu o wymiarach grafik na Facebooku, w poprzednim wpisie poruszałem temat wymiarów grafiki na fanpage’u, postów itp, a w tym wpisie pokażę Ci aktualne wymiary grafik reklamowych.

Posta karuzela 600 x 600 px

Format, w którym reklama składa się z kilku kwadratów. Wykorzystywana często w przypadku, w którym chcemy zademonstrować więcej niż jeden element. Mimo wymiarów sugerowanych przez Facebooka, jeżeli chcesz żeby Twoja grafika prezentowała się dobrze na każdym urządzeniu oraz była zawsze czytelna, sugerujemy stosowanie wymiarów 1080×1080 pikseli.

Grafika kanwa 9:16 lub 1:1

Kanwa ciągle możliwa jest do odtworzenia tylko na urządzeniach mobilnych. Nigdzie nie ma informacji o wymaganych lub rekomendowanych rozmiarach; natomiast, według Facebooka, kanwa tworzona może być z użyciem grafik o proporcjach boków 9:16 lub 1:1.

Miniatura linku 1200 x 628 px

Jest to wymiar sugerowany przez Facebooka. Identyczny jak w przypadku Kanwy lub Reklamy standardowej.

Pokaz slajdów 16:9

Ciekawa forma animowanego posta, stanowiąca alternatywę dla gifów czy wideo. Portal sugeruje by były to pliki w wysokiej rozdzielczości i o proporcjach panoramicznych – czyli 16:9.

Polubienia strony 1200 x 444 px

W tym formacie reklamowym grafika wyświetla się na tablicy jako tzw. zastępcze zdjęcie w tle. Zalecany rozmiar to 1200 x 444 px. Warto jednak wspomnieć, że w przypadku reklamy skierowanej na polubienia strony możemy załadować większą grafikę, a następnie przyciąć ją do odpowiednich rozmiarów.

autor: Patryk Janusz

 

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Konkret is a King, czyli siła konkretu w copywritingu.

Trochę sztuki w marketingu, czyli Kraina Grzybów dla przedsiębiorców…

Jak ustawić automatyczną odpowiedź na fanpage’u?

Dlaczego warto dobrze prowadzić fanapage? Co to znaczy dobry fanpage?

Jak promować wydarzenia na Facebooku?

Jak wykorzystać wydarzenia na Facebooku do zwiększenia sprzedaży?

Jak nazwać wydarzenie na Facebooku, aby ludzie chętnie dołączali?

Jak założyć wydarzenie na Facebooku?

Jak sobie radzić z trudnymi klientami na fanpage’u?

Współpraca

Zajmujemy się prowadzeniem fanpage'y na Facebooku i zwiększaniem zainteresowania ofertą naszych klientów pomimo mimo spadających zasięgów.