rachunk sumienia przesiębiorcy

CHECKLISTA: Co warto przemyśleć/ przeformułować w działaniu swojego biznesu, by poprawić efekty?

* To lista dość uniwersalnych pytań, jeśli masz chwilę, by przemyśleć działanie Twojej firmy to weź się za to od razu.

1. Twoja oferta
◾ Jaka kategoria produktów sprzedaje się aktualnie najlepiej w Twojej firmie?
◾ Czy jest coś co sprzedaje się najgorzej lub wcale?
◾ Czy w ciągu ostatniego roku odświeżałeś swoją ofertę (dodałeś produkty lub zmodernizowałeś obecnie dostępne)?

2. Kanały sprzedaży 
◾ W jaki sposób sprzedajesz swoje produkty / usługi?
◾ Czy masz sklep internetowy lub w inny sposób sprzedajesz swoją ofertę przez internet?
◾ Czy Twój sklep internetowy jest dostosowany do urządzeń mobilnych, ma zaktualizowaną ofertę, jest intuicyjny i prosty w odbiorze?
◾ Jak wiele nowych kontaktów trafia do Ciebie miesięcznie przez stronę www? (Czy mierzysz to w jakiś sposób)?

3. Reklama 
◾ Gdzie / na jakich portalach promujesz swoją firmie?
◾ Czy testujesz różne warianty swoich reklam?
◾ Czy wiesz ile pieniędzy i czasu kosztuje Cię pozyskanie jednego, nowego Klienta?

4. Grupa docelowa 
◾ Czy wiesz kim są Twoi Klienci – opisz w 3 zdaniach swojego „idealnego” Klienta.
◾ Na jakich portalach Twoja grupa docelowa spędza najwięcej czasu? Czy jesteś w stanie do nich dotrzeć w tych miejscach (np. wyświetlić reklamę)?
◾ Czy Twoja grupa zmieniła się w ciągu ostatniego roku? Czy zauważyłeś zmiany wśród swoich Klientów w kontekście ich wieku i innych zmiennych?

5. Wizerunek 
◾ Czy zwracasz uwagę na to jak Twoja firma jest postrzegana?
◾ Czy aktywnie wpływasz na wizerunek swojej firmy?
◾ Czy masz swoje (spójne) elementy rozpoznawcze (kolory, czcionki itp.)

6. Aktywność w social media 
◾ W jakich portalach Twoja firma posiada swój profil?
◾ Jak często w nich publikujesz?
◾ Czy testujesz nowe formy – czy publikujesz video, prowadzisz relacje live itp.?

7. Twoja firma i konkurencja 
◾ Co sprawia, że jesteś zdecydowanie lepszy od konkurencji – wymień 3 atuty.
◾ Na jakie 5 aspektów zwracają uwagę Twoi Klienci zanim coś od Ciebie kupią?
◾ Co zdecydowanie lepiej robi Twoja konkurencja?
◾ Czy porównywałeś kiedyś ceny swojej oferty do cen konkurencji? Warto porównać przynajmniej 10 firm z najbliższej konkurencji.

Kategorie: