Skip to content
REKLAMA (5)

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Krok pierwszy tworzenia treści reklamowej: krótko, zwięźle i na temat… to właściwie jak?

No właśnie, pomyślcie o reklamach perfum, które słowami musza oddać zapach.

,,hipnotyzująca miłości wyrażająca Twoje uczucia…’’,
,,tryumf kobiecości, w którym odnajdziesz swój seksapil…’’

Te obszerne opisy mają oddać jak najbardziej zmysłowe odczucia, powołują się na wartości, po których chce się poruszać nasz konsument. Dzięki tym zmysłowym perfumom staniesz się obiektem zainteresowania. Reklamy perfum dla mężczyzn często przedstawiają wizję atrakcyjnych uwodzicieli, bogaczy w dobrych garniturach, ponieważ właśnie takimi chcą się stać nasi kupujący.

Problem tylko, że nasz konsument nie zatopi się w długich opisach…

– widząc samochód chciałby poczuć jaki jest szybki lub bezpieczny – w zależności od tego, na jakie wartości chcemy się powołać i jakim wartościami chcemy go przyciągnąć do produktu.
Widząc więc reklamę perfum – chcielibyśmy poczuć jak mogą pachnieć.

A to wszystko jest możliwe, właśnie dzięki słowom.

Chwytliwy język sloganów sprawia, iż na stałe wpisują się one w słownik mowy potocznej konsumentów.

Stąd piękne, skrzydlate słowa, które osobno – znaczą totalnie co innego niż osadzone razem w konkretnym kontekście. Przykłady? :

  • „głodny nie jesteś sobą”
  • „… a świstak siedzi i zawija w sreberka”
  • „brakuje siana, zadzwoń do bociana”
  • ,, … wyraża więcej niż tysiąc słów’’
  • itd. …

Skrzydlate słowa to metaforyczna nazwa cytatów, powiedzeń, aforyzmów i wpisów z tekstów kultury, które pojawiają się zarówno w języku oficjalnym, literackim i potocznym.

Mają one swe źródło w tekstach literatury i tekstach kultury, coraz częściej w Internecie.

Świetnym przykładem są ,,Kuce Z Bronksu’’ twórczości Demland (dla niezaznajomionych – link na dole), które dzięki swojemu językowi wytworzyły w Interecie viral, który zaczął być powtarzany w języku potocznym. Slogany ,,wolmo’’, ,,szypko’’, ,,chodź jest debata’’ czy ,,nie mogę mam spanko’’ bardzo mocno zakotwiczyły się w języku Internautów. Powód jest prosty – zaczęliśmy mówić jak w reklamie – krótko.

Podobają nam się zwroty, które szybko coś określają, a przez swoją powszechność nie wymagają opisywania.

Jako twórcy treści powinniśmy pamiętać, że to co znane łatwiej się przyswaja, a to co modne – wykorzystane w mądry sposób, może przynieść wzrost zainteresowania.

Dzięki zaczepności i zakotwiczeniu znacznie łatwiej zapamiętujemy markę, tekst, slogan. Wiadomo – jeśli coś się rymuje, znamy to z dzieła literackiego, czy aktualnego viralu internetowego, szybciej to zapamiętamy.

Dlatego w reklamie sprawdzają się krótkie treści zakotwiczone w istniejącym już contencie, ponieważ są ciekawe, zabawne, łapią wątek, trafnie go przedstawią i co najważniejsze długo zostają w pamięci klienta.

A o to nam chodzi.

Weronika Skoczylas

( ,,Kuce z Bronksu” sezon 1: https://www.youtube.com/watch?v=NTzhxUVFhT4&t=62s )

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.