czy można sprzedawać od razu

Czy można sprzedawać OD RAZU?

Można. Pytanie, czy to się opłaci.

Zrobiłam mały eksperyment. Zawsze powtarzam Klientom, że najpierw warto popracować nad wizerunkiem, stworzyć grupę, zaangażowanie… i dopiero ruszyć ze sprzedażą – do odpowiednich osób i właściwymi środkami 👍 Nie jestem zwolenniczką rozwlekania tego procesu, ale lubię zachowywać tę kolejność.

Jednak kilka miesięcy temu uznałam, że sprawdzę te ryzykowne działania w praktyce i to radykalnie. Otworzyłam fanpage, opublikowałam trzy posty i ruszyłam z kampanią Lead Ads (pozyskiwanie kontaktów) jednocześnie z pierwszą kampanią na polubienia. Dodam, że eksperymentowałam na własnym (dodatkowym) fanpage’u, nie narażałam Klienta 😉

Jakie były efekty?

Około 30 kontaktów po kilkanaście złotych. Tylko tyle, bo przeznaczyłam na tę kampanie początkowo małe środki. Kwota za 1 kontakt była dla mnie całkiem w porządku, biorąc pod uwagę, że dotyczyło to usług 1000 zł +. Byłam przyjemnie zaskoczona. Rozmowy też były przyjemnie 😊 – do każdego dzwoniłam, przedstawiałam szczegółową ofertę, zbierałam informacje zwrotne, briefy itp. a potem wysyłałam indywidualne wyceny. Nie sprzedałam nic 😰

Posypałam głowę popiołem i wróciłam do starego dobrego, sprawdzonego lejka sprzedażowego. Opublikowałam kilka kolejnych postów, ruszyłam z blogiem, zaczęłam publikować dłuższe merytoryczne treści, inwestować w reklamę wizerunkową. A co najważniejsze dużo pracowałam nad grupą odbiorców 👴👨 W międzyczasie pojawiły się telefony od osób zainteresowanych ofertą.

Dwa miesiące później…

ruszyłam z niemal identyczną reklamą Lead Ads, ale wiedziałam już do kogo ją kierować, grupa Lookalike, copy oparte o takie korzyści, jakie najbardziej działają na moich odbiorców (co wiem, bo już trochę ich poznałam) i podobny budżet.

Po 4 dniach musiałam zatrzymać reklamę – 20 leadów po kilka złotych. 💹Tym razem jednak identyczny schemat konsultacji i ofertowania zakończył się podpisaniem kilku umów na stałą współpracę i kilku pojedynczych zaplanowanych zleceń. Na ten moment reklamę wstrzymuję, muszę zająć się realizacją zleceń. Nie przestaję jednak publikować postów i pracować nad wizerunkiem i moją grupą, bo wiem że gdy za kolejne miesiące skieruję do tej grupy reklamę to wyniki mogą być znowu dużo lepsze.

Czy musisz robić kampanie wizerunkowe?

Według mnie – nie trzeba, ale warto od tego zacząć 👍 Tego typu kampanie są ważne nie tylko dlatego, że budują świadomość marki, pomagają się wyróżnić i kreują grupę odbiorców, ale także dlatego, że są podstawą do dalszych działań marketingowych.

Kampanie na pozyskiwanie kontaktów zwykle wiążą się z
💹testowaniem wielu kreacji reklamowych w różnych formatach, dostosowanych do grupy docelowej, którą poznaliśmy w poprzednim kroku. To jak określisz argumenty, którymi będziesz ich przekonywać rzutuje bezpośrednio na koszty reklamy 💰

Nie wykluczam, że być może istnieje branża, w której można od razu sprzedawać. Zapewne w e-commerce o wyjątkowo uniwersalnej ofercie i szerokiej grupie mogłoby to zadziałać. Jednak z moich doświadczeń wynika, że zawsze koszt reklamy sprzedażowej będzie niższy jeśli poprzedzimy ją przemyślanymi wizerunkowymi i zasięgowymi działaniami marketingowymi 👌

Kategorie: