Gift Present Celebrate Party Wrapped Simple Concept

Czym jest content marketing i dlaczego warto w niego inwestować?

Klientów pozyskiwać można na wiele sposobów, budować wizerunek firmy również. Grunt to wybrać ten skuteczny i odpowiadający naszej działalności model. Problem w tym, że okoliczności i trendy się zmieniają i czasem nie sposób za nimi nadążyć. Marketing treści stawia na zdobycie klienta poprzez zbudowanie trwałej, dobrej relacji. My dajemy klientowi wartość w postaci przydatnych treści, a on nam swoje zaangażowanie i lojalność.

content4

Content marketing nie od dzisiaj znany jest w branży marketingowej i reklamowej, jest też ceniony za swoją wysoką skuteczność. Obecnie (wg. Instytutu Content Marketingu) ok 85% marek używa tego narzędzia, jednak nie każda robi to dobrze. Podstawą jest podmiotowe podejście, zrozumienie klienta i realna chęć pomocy, nawiązania kontaktu, przekazania informacji. Jeżeli nasza komunikacja z grupą odbiorców (potencjalnych klientów) opiera się na przedstawianiu aktualnej oferty i zachęcaniu do skorzystania z promocji – niewiele zyskamy, tak samo jak nie wiele zyska odbiorca.

Dobry content marketing to treści o wysokiej wartości informacyjnej, spójne, ściśle związane z oferowanymi przez nas usługami czy produktami. Ważny jest charakter edukacyjny oraz doradczy takich treści, a nie typowo sprzedażowy. Klient, który skontaktuje się z nami po zapoznaniu z wartościową treścią po pierwsze wie więcej na temat tego co może zyskać dzięki współpracy z nami, a po drugie otrzymał już od nas pewną zupełnie bezpłatną, a przydatną wartość. Budujemy sympatię, głęboką relację i zdobywamy klientów, którzy są świadomymi konsumentami, a nie złapanymi w wir promocji przypadkowymi osobami. Poznaj najbardziej skuteczne narzędzia content marketingu i jego podstawowe zalety!

 

Najskuteczniejsze narzędzia content marketingu:

content3

  1. Video – aktualnie są to najbardziej pożądane materiały, statystycznie najczęściej share’owane. Dobrymi pomysłami na formę zawsze są wszelkiego rodzaju poradniki, filmy instruktażowe, prezentacje produktów i innowacyjnych zastosowań, transmisje live, czy relacje z eventów. 
  2. Infografika – dobry sposób na zdobycie uwagi odbiorcy, zwłaszcza przy przedstawiania całej historii, statystyk, wyników badań, instrukcji) Treści podane w formie infografiki zyskują ponad 90% więcej wyświetleń w porównaniu z tradycyjnym tekstem!
  3. Grafika i zdjęcia – jeżeli zdjęcia mają spełniać rolę content marketingu to muszą być ściśle związane z tematem, powinny ukazywać obrazowo dany problem i pomagać w jego rozwiązaniu. Dodatkowo ceni się zdjęcia o wysokiej jakości, najlepiej autorskie.
  4. Artykuły – to podstawa content marketingu. Teksty możemy dystrybuować za pomocą newslettera, bloga, kanałów social media czy też na stronie www. Mogą przybierać różne formy, np. poradników. Modne i bardzo skuteczne w wielu aspektach są również ebooki, webinaria, podcasty oraz wirtualne konferencje.

Jeżeli mowa o artykułach pełniących rolę narzędzia content marketingu warto wspomnieć o jego powiązaniu z tak zwanym marketingiem wyszukiwarek (SEO). Dobry content to taki, który przede wszystkim daje cenną wartość odbiorcy (pomaga mu, edukuje, radzi), ale również pozycjonuje stronę www firmy. Dzięki temu nie tylko zdobywamy odbiorców, ale też strona znajduje się wyżej w wynikach Google’a, przez co łatwiej nas wyszukać. Zdobywamy większą grupę klientów oraz świadomość marki.

Stworzenie dobrej zawartość artykułu, który zawiera słowa kluczowe i stworzony jest w pewnej strukturze, a jednocześnie daje cenne informacje czytelnikowi i jest po prostu przyjemny w odbiorze to nie lada wyzwanie. Jednak korzyści bywają zaskakujące i warto się o tym przekonać.

conten2

autor: Dorota Guzińska

 

Posted in

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.