Dlaczego Facebook ma przewagę?
Wyobraź sobie, że jedziesz przez samo centrum miasta. Z każdego bilbordu krzyczą do Ciebie banery reklamowe, hasła, promocje, jedno wielkie, głośnie, wyświechtane KUP MNIE. Zakładasz słuchawki i wtapiasz się tłum innych maszerujących do pracy ludzi.
Po kilku sekundach zatopiony w swoim ulubionym kawałku, nie zwracasz uwagi na ani jeden bilbord. Nie interesuje Cię to, bo nie szukasz nowego samochodu, salonu piękności ani nawet nowych butów do biegania. Reklama na Facebooku ma przewagę, ponieważ możesz adresować ją do konkretnej grupy odbiorców – dzięki temu Twoja treść trafia tylko do osób najbardziej zainteresowanych Twoimi usługami – do osób, które mają problem, a Ty jako ekspert umiesz ten problem rozwiązać.
Jak stworzyć atrakcyjny content na Facebook’u?
Facebook to nie katalog produktów. Codzienne wrzucanie jednego produktu z podpisem ,,ZAPRASZAMY DO SKLEPU’’ szybko znudzi się obserwującym. Każdego by znudziło… Tak jak powtarzane w metrze reklamy bielizny, na zmianę z premierą filmu oscarowego. Śmieszne wideo z kotkiem nabije jakieś reakcje, ale jak wspominaliśmy – lepszy jeden zdecydowany, wierny klient niż pięciu, który nic nie kupią. To samo dotyczy również świąt typu „dzień kota”, „dzień siłacza” itp. Nie próbuj tworzyć contentu na siłę i nieudolnie łączyć go ze swoją marką.
Siła content marketingu
Tak zwany content marketing to coś co uratuje Twojego Facebooka i pozwoli pozyskać cennych leadów. Po przez publikowanie treści atrakcyjnych i przydatnych możemy zainteresować ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców, która będzie związana bezpośrednio z celem firmy. Marketing treści to nic innego jak budowanie relacji poprzez publikowane słowa. Dzięki zaspokojeniu ciekawości i rozwianiu wątpliwości klienci nabierają zaufania do naszej firmy, polecają ją znajomym i sami z chęcią komentują nasze posty. Do tego dochodzą opinie, oceny – dzięki nim marka stanie się wiarygodna i polecana.
Mimo, że w wirtualnym świecie trudno mówić o żywych relacjach to Internet tak mocno wpisał się w funkcjonowanie społeczeństwa, że daje możliwość zbudowania trwałej relacji między marką a konsumentem.
A lepszego narzędzia do zbudowania takiej więzi niż Facebook – nie ma.