blog - dlaczego warto dobrze prowadzic fanpage

Dlaczego warto dobrze prowadzić fanapage? Co to znaczy dobry fanpage?

Prowadzenie fanpage’a nie daje natychmiastowych efektów poza faktem, że uwiarygadniają firmę lub osobę. Kiedy poznajemy jakąś firmę często szukamy jej na Facebooku. Kiedy jej tam nie ma zwykle wydaje nam się ona mniej pewna. Natomiast gdy ją tam znajdziemy, widzimy ładne zdjęcia, ciekawe informacje (które mogą odpowiedzieć na to, co nas zastanawia, zbić wątpliwości) nabieramy do tej marki zaufania. A pozytywne recenzje mogą nas ostatecznie przekonać do wybrania tej firmy.

Prowadzenie skutecznego fanpage firmy to bieg długodystansowy

Najbardziej pozytywne efekty pojawią się jednak po pewnym czasie prowadzenia fanpage’a. Pamiętajmy, że publikowanie postów i komunikacja z odbiorcami to nie to samo co jednorazowa reklama, te działania są długofalowe, ale ich wyniki są również silniejsze!

Odbiór fanpage przez świadomego konsumenta

U mnie działa to tak… Widzę reklamę produktu – na przykład swetra, podoba mi się (zdjęcie jest ładne, tekst mnie złapał i zainteresował) ale nie jest to moment kiedy potrzebuję swetra. Kilkam w fanpage, oglądam co tam jeszcze jest, daję mu lajka lub zaobserwowuję go.

Co jakiś czas wyświetlają mi się produkty tej marki i inne posty, czytam teksty o projektowaniu całej kolekcji, wykorzystywanych materiałach, widzę piękne zdjęcia i poradnikowe teksty o modzie, dbaniu o ubrania itp. Buduje to moją relację z tą firmą, zaczynam sama zaglądać na fanpage, by być na bieżącą zarówno z ich ofertą, jak i innymi treściami. Fajne posty i już pozytywny stosunek do marki sprawiają, że reaguję na te treści, zdarza mi się dawać lajka lub inną reakcję (a jestem wybredna i lajkuję tylko to co rzeczywiście bardzo mi się podoba 😊).

Budowanie zasięgu na fanpage

Widzą to moi znajomi (lub znajome – jeśli mowa o ciuchach) i te, których gust jest zbieżny z moim również zaglądają na ten fanpage… i już go nie opuszczają. Zbliża się jesień, a ja zaczynam marznąć, nie muszę już przeglądać sklepów innych marek. Sprawdzam jeszcze opinie na fanpage’u, bo to dla mnie bardzo ważne, zdjęcia mogą mnie oszukać, ale rzeczywiste opinie innych ludzi – już nie (tym bardziej, że na reklamie się znam 😊 i wyłapię fałsz szeptanego marketingu).

Razem z pierwszym podmuchem jesiennego wiatru biegnę do sklepu (lub raczej na stronę sklepu, bo preferuję zakupy internetowe) i zamawiam od razu kilka wypatrzonych modeli, do tego dokupuję dodatki, bo przecież na jesień to i szalik potrzebny i czapka…

Fanpage firmowy buduje przywiązanie klienta do marki

Potem użytkuję wszystkie te produkty, jeśli jestem zadowolona to mój stosunek do firmy jest jeszcze lepszy, a marka prawdopodobnie nie straci mnie przez dłuuugi czas, bo wciąż serwuje mi coraz to nowsze treści, angażuję się w dyskusję, zostawiam swoją recenzję itp.

Obsługa klienta i maksymalizacja zysku przez Facebooka

A na święta zamówię tam jeszcze prezenty dla połowy rodziny, bo tę markę już znam i lubię. Bo nie dają mi o sobie zapomnieć i robią to w odpowiedni sposób, nienachalny. Znają swoich klientów, prawdopodobnie stworzyli swój avatar klienta i wiedzą jak komunikować się z tą grupą. Poza typowo ofertowymi postami dostarczają mi też wartościowych informacji, a ja to doceniam i będę się (i moich bliskich) u nich zaopatrywać w jesienne i zimowe ciepło przez całe lata.

Czy fanpage firmowy sprzedaje?

Powiecie teraz, że tak kupują kobiety… Albo że tak kobiety kupują ciuchy… Racja! Ale tak samo kupuję kosmetyki, wycieczki, usługi serwisu samochodowego, usługi medyczne (zdarza się!). Zapewniam Was, że wielu znanych mi facetów kupuje w podobny sposób, bo tak kupują świadomi konsumenci, wolą najpierw dobrze poznać firmę zanim zdecydują się na zakup, niż 5 razy naciąć na słabe produkty… tym bardziej, że to NIC nie kosztuję, no dobra… jednego lajka.

Prowadzenie fanpage czy reklama Facebook Ads?

Najlepiej: To i to! Bez tej reklamy prawdopodobnie nie znalazłabym tego fanpage’a (zasięgi fanpage’y spadają, ale reklama wcale nie musi kosztować majątku). A co jeśli nie miałabym swojej ulubionej ‘swetrowej’ marki a już byłoby mi zimno? Może poszłabym za pierwszą LEPSZĄ reklamą… ale na pewno sprawdziłabym jej profil, zdjęcia, stosunek do klientów i OPINIE.

Dlatego warto robić i dobre reklamy i dobry marketing.

Kiedy piszę ten wpis, za oknem jest jeszcze 30 stopni, ale jesień nadejdzie (zapewniam Was)… a ja na najbliższy sezon nie mam jeszcze wypatrzonej idealnej marki odzieżowej. A może właśnie taki biznes prowadzisz i potrzebujesz wsparcia reklamowego? Wyślij linka do swojej strony lub fanpage’a z informacją w czym możemy Ci pomóc, na biuro@artyscireklamy.pl, odpisze Ci Patryk – będzie wiedział co robić.

autor: Dorota Guzińska

Inne wpisy:

Jak ustawić automatyczną odpowiedź na fanpage’u?

Dlaczego warto dobrze prowadzić fanapage? Co to znaczy dobry fanpage?

Jak promować wydarzenia na Facebooku?

Jak wykorzystać wydarzenia na Facebooku do zwiększenia sprzedaży?

Jak nazwać wydarzenie na Facebooku, aby ludzie chętnie dołączali?

Jak założyć wydarzenie na Facebooku?

Jak sobie radzić z trudnymi klientami na fanpage’u?

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Jak szybko zwiększyć liczbę polubień fanpage’a?

Auto-odpowiedź na wiadomości na fanpage’u. Ustawienia

Współpraca

Zajmujemy się prowadzeniem fanpage'y na Facebooku i zwiększaniem zainteresowania ofertą naszych klientów pomimo mimo spadających zasięgów.