blog - Dlaczego warto prowadzić reklamy Google Ads -min

Dlaczego warto prowadzić reklamy Google Ads?

A gdzie TY czegoś szukasz? Prawdopodobnie w Google. Tak? 😉

To tutaj odbiorcy najczęściej szukają produktów i usług, ale nie tylko! W Google użytkownicy szukają też wielu innych rzeczy. Dlatego jednym z najważniejszych elementów tworzenia kampanii w sieci wyszukiwania jest dobór odpowiednich słów kluczowych.

Targetowanie reklamy Google Ads na wybrane słowa kluczowe

Chcesz zareklamować się tylko i wyłącznie na wybrane słowa kluczowe? Google Ads to umożliwia! Określasz listę słów kluczowych a następnie system Google Ads pokaże twoją reklamę wtedy gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarce Google konkretną frazę.

Dzięki wyświetlaniu reklamy na precyzyjne słowa kluczowe trafiasz do użytkowników, którzy są najbardziej zainteresowani tym co w danym momencie reklamujesz.

Google Ads i targetowanie nie tylko po słowach kluczowych

Tworząc kampanie Google ads możesz wyświetlać swoją reklamę nie tylko na konkretne słowa kluczowe! Możesz zawęzić grupę odbiorców zgodnie z dodatkowymi preferencjami takimi jak na przykład wiek, płeć czy lokalizacja.

Przydaje się to częściej niż się wydaje. Przykład? Bardzo proszę! Spróbuj sprzedać pompę ciepła osiemnastolatkowi ;). Czasem lepiej wykluczać pewnych użytkowników aby podnieść skuteczność kampanii.

Targetowanie po grupach odbiorców

Poza tym możesz kierować reklamę do wybranych grup odbiorców na przykład osób które interesują się kategorią „Dom” albo „Ogród”. We wspomnianym przykładzie pomp ciepła, bardzo fajnie sprawdza się kierowanie do użytkowników z kategorii „Entuzjaści automatyki domowej”.

Google ads to nie tylko sieć wyszukiwania!

W systemie reklamowym Google ads możesz tworzyć także:

  • reklamy graficzne
  • reklamy w Gmail
  • reklamy na YouTube
  • reklamy produktowe

Kierowanie reklam „na konkurencję”

Więc jak widzisz możliwości jest naprawdę dużo. A ciekawostką jest fakt, że możesz kierować reklamy do osób które odwiedzały strony internetowe Twojej konkurencji 😉

…a jak jeszcze bardziej wkurzyć konkurencję?

Co więcej! Możesz swoje reklamy wideo wyświetlać przed filmami Twojej konkurencji (o ile prowadzą oni swój kanał na YouTube).

Reklama o mocnej intencji zakupowej

Żeby to wytłumaczyć muszę zrobić słowo wstępu. Użytkownicy szukają różnych rzeczy w Google’u. Jedni wpisują np. „pompa ciepła czy warto” a inni „pompa ciepła do domu cena”.

Zwróć uwagę że ta pierwsza grupa użytkowników szuka raczej opinii, a nie konkretnej oferty.

Do którego z tych użytkowników wolałbyś trafić ze swoją reklamą?

Dobrze ustawiona kampania Google Ads dociera do bardzo zainteresowanych klientów – są to użytkownicy posiadający tak zwaną intencję zakupową lub intencję problemową.

Więcej o intencjach mówiliśmy w artykule o dobieraniu słów kluczowych

Budowa marki i rozpoznawalności

Wielokrotne wyświetlanie twoich reklam graficznych lub reklam w formie video pozytywnie wpływa na budowę rozpoznawalności Twojej firmy. Użytkownicy zaczynają kojarzyć Twoje materiały.

W ten sposób możesz opowiedzieć o wartościach swojej firmy, przedstawić ofertę i opowiedzieć o korzyściach jakie płyną ze współpracy.

Remarketing w Google Ads

Reklama Google ads umożliwia wielokrotne dotarcie do klientów którzy już raz weszli w interakcję z twoją marką na przykład byli na stronie internetowej.

Co w praktyce oznacza że możesz tworzyć lejki sprzedażowe i wielokrotnie przypominać się użytkownikom, więc realnie zwiększasz szansę zakupu.

Dokładne statystyki i analityka w reklamie Google Ads

System Google Ads daje możliwość bardzo dokładnej analizy prowadzonych kampanii reklamowych. Bez problemu dowiemy się która kampania, a nawet które teksty reklamowe, video lub grafiki przyniosły najlepsze efekty.

W ten sposób można optymalizować reklamy. A co ważniejsze – nowe reklamy możesz tworzysz w oparciu o to co już dowiedziałeś się z poprzednich kampanii.

Dodatkowo istnieje możliwość wprowadzenia własnych konwersji. Co przy odpowiednich ustawieniach systemu reklamowego sprawi, że Google Ads automatycznie będzie optymalizować reklamy w taki sposób aby zwiększyć szansę dokonania konwersji.

Reklama Google Ads na ścieżki zakupowej klienta

Google Ads zazwyczaj dociera do bardzo zainteresowanych użytkowników, dzięki temu często sprawdza się jako ostatni punkt styku użytkownika, zanim ten dokona zakupu.

Mówiąc inaczej – reklama w Google była jedną z ostatnich reklam jaką użytkownik zobaczył przed dokonaniem konwersji

Reklama od niskiego budżetu

System pozwala tworzyć reklamy z naprawdę niskim budżetem – nawet od 2-3 zł dziennie.

Natomiast muszę zaznaczyć że jest to budżet najczęściej nie wystarczający do tego żeby osiągnąć zadowalające (bądź jakiekolwiek) efekty!

Współpraca

Jeśli interesuje Cię temat współpracy zobacz jakie wyniki generujemy i zapoznaj się z ofertą.

Kategorie: