blog-artykul-cover-photo-3-min

Dlaczego warto reklamować się w Google Ads?

Płatna reklama w Googlach skierowana jest zwykle do klientów, którzy szukają produktu. Jest to niecodzienna sytuacja, kiedy nie trzeba użytkownika namawiać, żeby coś kupił, tylko wystarczy go przekonać, żeby kupił akurat u Ciebie. Nie jest to takie trudne, gdy znajdujesz się na górze wyników wyszukiwania. To dlatego Google Ads cieszy się taką popularnością wśród naszych klientów. Inne zalety reklam w Google omawiamy w tym artykule.

Kampanie Google przynoszą szybkie efekty

Pierwszym argumentem przemawiającym za kampaniami Google jest to, że przynoszą one szybkie efekty. Można je nazwać „pozycjonowaniem instant”, bo podczas gdy działania SEO zajmują wiele miesięcy, kampanię można stworzyć w bardzo krótkim czasie. Jeśli prawidłowo ustawimy słowa kluczowe i grupy odbiorców, to reklama naszej strony internetowej wyświetla się na jednym z czterech wyników na górze stron z wynikami w wyszukiwarce i trafiamy do grupy osób, które mają mocną intencję zakupową i rzeczywiście mają powód, aby skorzystać z naszej oferty.

Narzędzia Google pozwalają dokładnie określić efekty reklamy

Innym powodem, dlaczego warto korzystać z Google Ads jest to, że Google zapewnia bardzo dobrą analitykę i statystyki, dotyczące tych reklam. Pozwalają one na bardzo dokładne mierzenie konwersji – zarówno tej makro, jak i mikro. Analityka pozwala nam sprawdzić:

  • Jakie grupy odbiorców reagowały lepiej, a jakie gorzej?
  • Jakie grupy wiekowe chętniej u nas kupują, a jakie mniej chętnie albo wcale?
  • Które produkty sprzedawały się lepiej z naszych reklam?
  • Jakie reklamy miały lepsze efekty, a jakie gorsze?
  • Jakie hasła reklamowe były dla naszych klientów ciekawsze, na które chętniej reagowali, a które nie przynosiły nam większych korzyści?

Poza tym w reklamach w sieci wyszukiwania możemy dokładnie sprawdzić, co użytkownicy wpisali w Google w momencie, w którym wyświetliła się nasza reklama. Analityka może nam pomóc zrozumieć, jakie działania dają efekty, a jeśli reklama nie działa, to wiemy dlaczego, bo widzimy na którym etapie lejka zakupowego użytkownicy rezygnują.

Reklamy Google dają ogromne możliwości optymalizacji

Trzecim argumentem za korzystaniem z Google Ads jest to, że reklamy te posiadają ogromne możliwości dostosowania ich do specyfiki działalności firmy i grupy odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Na przykład dla biznesów, które działają tylko w określonych godzinach, reklamy mogą wyświetlać się w konkretnych dniach i godzinach. Poza tym, jeśli posiadasz własną stronę internetową, możesz łatwo stworzyć niestandardową grupę odbiorców, na podstawie danych o osobach, które na nią wchodzą.

Czy reklamy Google Ads jeszcze działają?

Nie ulega wątpliwości, że Google ciągle jeszcze ma ogromne zasięgi. I chociaż część osób z różnych przyczyn nie klika w reklamy, to statystyki prowadzone przez Artystów Reklamy pokazują, że w dalszym ciągu reklamy są napędem dla wielu biznesów. Co więcej, niektóre firmy pozyskują ruch tylko z reklamy Google Ads. Jeśli interesuje cię, jak to osiągnąć lub chcesz zdywersyfikować ruch na stronie i uruchomić kampanie Google Adsowe, napisz na biuro@artyscireklamy.pl i pogadajmy do współpracy.

Kategorie: