Dlaczego warto tworzyć reklamy na Facebooku (i prowadzić fanpage)?
Reklama jest dobrze dopasowana
Możliwości targetowania reklamy na Facebooku są bardzo szerokie. Możesz docierać do użytkowników zgodnie z ich:
- Wiekiem, płcią, miejscem zamieszkania
- Zainteresowaniami
- Wykonywanym zawodem
- Aktywnością w mediach społecznościowych
- Zaangażowaniem
- Systemem operacyjnym (np. do użytkowników Apple’a)
- Itd.
Targetowanie po zdarzeniach i aktywności
System reklamowy Facebook Ads daje też możliwość targetowania reklam po zachowaniu użytkowników. Oznacza to, że możesz docierać do osób, które np:
- obejrzały np. połowę Twojego video
- były 2 razy na stronie w ciągu ostatnich 30 dni
- wyświetliły Twoją ofertę
- sprawdzały Twoje realizacje na stronie internetowej
- komentowały lub lajkowały Twoje posty
- itd.
Dzięki takiemu targetowaniu reklam, możesz tworzyć lejki sprzedażowe i dostosowywać treść reklamy do różnych użytkowników. Jak to wykorzystać w praktyce?
Możesz osobom, które są zainteresowane Twoimi realizacjami lub portfolio możesz wyświetlić reklamę oferty aby zachęcić użytkowników do zakupu.
A osobom, które angażują się w Twoje treści (lajkują, komentują) na Facebooku, możesz wyświetlić reklamę oferty aby przekierować ich na stronę internetową i zachęcić do stania się Twoim klientem.
Precyzyjna reklama
Tak precyzyjne targetowanie reklamy Facebook Ads pozwala na dotarcie do dobrze wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Dzięki temu nie przepalasz budżetu na dotarcie do przypadkowych osób, które nawet nie są zainteresowane Twoimi produktami.
Reklama Facebook Ads jest atrakcyjna i angażująca
Reklama Facebook Ads często jest trudna do odróżnienia od zwykłego posta. Dlatego użytkownik często nie wie czy właśnie kliknął w post ulubionego fanpage’a czy w post reklamowy. W ten sposób reklama nie jest nachalna, a jej neutralna forma zwiększa zainteresowanie.
W porównaniu do „zwykłych” form reklamy, reklama na Facebooku jest bardzo angażująca. Zastanów się ile żyje przeciętna ulotka w rękach człowieka? Zazwyczaj tyle ile potrzeba na dojście do najbliższego kosza. Zresztą podobnie jest w kontekście innych tradycyjnych form reklamy.
Poniżej zamieściłem 3 posty, który z nich to post sponsorowana (reklamowa)?
Odpowiedź poniżej (zaznacz kursorem aby przeczytać)
Wszystkie posty są reklamami 😉
Elastyczne umiejscowienia
Reklama Facebook Ads często przybiera format postów Wyświetlanych na Facebooku lub Instagramie. Ale równie dobrze może być w formacie relacji albo wyświetlać się w Messengerze lub np. w artykułach lub aplikacjach.
Format daje duże pole do popisu przy tworzeniu kreatywnych i ciekawych form. Co więcej – niektóre umiejscowienia są tańsze od innych więc przy tym samym budżecie możesz oczekiwać wyższych efektów.
Zobacz jak wyglądają przykładowe umiejscowienia reklam.
Prowadzenie fanpage’a buduje silne marki
Prowadzenie fanpage’a i reklam na Facebooku bardzo dobrze wpływa na budowę marki. Zdaję sobie sprawę, że to zdanie brzmi jak utarty frazes, dlatego chcę pokazać Ci to na przykładzie.
Gdy posiadasz fanpage ale nie ma tam żadnych postów (albo jest kilka opublikowanych pół roku temu), to dajesz użytkownikowi jasny sygnał że być może Twoja firma zakończyła działalność. Przecież jakbyś miał klientów to coś by na tym fanpage’u było, prawda? 😉
Z drugiej strony gdy prowadzisz fanpage regularnie, to użytkownik widzi Twoją aktywność: robisz nowe projekty, masz nowych klientów, wdrażasz nowe usprawnienia w biznesie… w skrócie cały czas coś robisz i działasz!
To wszystko wygląda atrakcyjnie i co ważniejsze – wzbudza zaufanie! (wyboldowałem to specjalnie, bo wzbudzanie zaufania to moim zdaniem najważniejszy cel prowadzenia fanpage’a)
A klientowi, który Ci ufa zdecydowanie łatwiej sprzedać i nie negocjuje każdej złotówki. A chyba zależy Ci na takich klientach? 😉
Reklama na Facebooku na starcie ścieżki zakupowej klienta
Ponadto – analizując procesy zakupowe klientów widzę, że duża część użytkowników w trakcie podejmowania decyzji zakupowej, trafia do nas z Facebooka. Co więcej! Facebook pojawia się na każdym etapie lejka sprzedażowego, więc uczestniczy w całym procesie podejmowania decyzji klienta.
Zobacz jak wygląda ścieżka konwersji dla jednego z naszych klientów. Reklama na Facebooku uczestniczy w pozyskaniu użytkownika oraz w środku lejka sprzedażowego (czyli pomaga przekonać klienta do oferty). Natomiast najwięcej konwersji pochodzi z reklam Google Ads.
Facebook Ads pozyskuje ruch i pomaga przekonać użytkownika odpowiednimi argumentami, a potem reklama w Google Ads zamienia użytkownika w płacącego klienta 😉
Sprawdź naszą ofertę prowadzenia fanpage’a i reklam Facebook Ads i obsługę reklam Google Ads.
Gdzie wyświetlać reklamy? A gdzie tylko chcesz!
Facebook umożliwia wyświetlanie reklamy dostosowanej do konkretnych dni tygodnia a nawet godzin.
A więc jeśli twój biznes jest otwarty od poniedziałku do piątku między 10 a 17, i nie odbierasz telefonów od klientów, poza godzinami otwarcia, to możesz tak dostosować reklamy Facebook Ads aby wyświetlały się wyłącznie w tym oknie czasowym.
Reasumując – nie przepadasz budżetu na wyświetlanie się dniach i godzinach w których i tak nie możesz obsłużyć klienta.
Remarketing w reklamie na Facebooku
Reklama na Facebooku umożliwia wielokrotne dotarcie to użytkowników, którzy mieli jakąkolwiek interakcję z naszą marką. Możesz ponownie dotrzeć do osób które były na naszej stronie internetowej albo podjęły aktywność wobec naszych postów.
Co w praktyce oznacza że możemy budować lejki sprzedażowe i prowadzić użytkownika od momentu pierwszego kontaktu z naszą firmą do momentu zakupu, a nawet jego powrotu i ponownego zakupu.
Zobacz jak to wygląda w praktyce – niektórzy użytkownicy musieli zobaczyć reklamę nawet 5 razy zanim skorzystali z naszej oferty. Jeśli nie robisz reklamy remarketingowej to tracisz zdecydowaną większość potencjalnych klientów.
Analityka i statystyki
Facebook Ads umożliwia bardzo dokładną analitykę prowadzonych działań. Zobaczysz dokładnie które reklamy były najskuteczniejsze oraz jakie grupy odbiorców przyniosły Ci najlepsze rezultaty.
Ponadto masz możliwość tworzenia własnych zdarzeń i konwersji (czasami wymaga to znajomości Google Tag Managera). Natomiast zdecydowanie polecam takie wdrożenie.
Tak jak na przykładzie poniżej. Wprost widać, która reklama przyniosła największą ilość leadów?
Budżet – niski próg wejścia
W pewnym sensie fejsbuk to tania reklama, bo możesz zacząć już od ok 5 zł dziennie. Prawdę mówiąc jest to za mały budżet na stworzenie sensownych lejków sprzedażowych, ale z drugiej strony masz możliwość startu w cenie jednego hot-doga z popularnej sieci sklepów 😉
Jaki jest optymalny budżet?
Facebook jest ważnym źródłem ruchu w biznesie i nie można go ignorować. Z drugiej strony wypracowanie skutecznego modelu reklamowania się, może wymagać trochę czasu i testów. Do super wyników dochodzi się na podstawie pracy, analizy statystyk a następnie – wdrażania poprawek.
Pytanie o budżet nie ma prostej odpowiedzi. U jednych klientów wystarcza budżet reklamowy na poziomie 1000-1500 zł aby firma nie była w stanie obrobić pozyskanej ilości zapytań, a u innych ta kwota jest znacznie wyższa.
Budżet marketingowy zazwyczaj powinien wynosić około 5% obrotu firmy. Wobec tego warto chociaż z podobną kwotą zacząć, zbierać statystyki, analizować i poprawiać wyniki.
Pozyskuj klientów z Facebooka
Jeśli interesuje Cię temat współpracy związanej z prowadzeniem fanpage’a i reklam na Facebooku to tutaj zobaczysz nasze wyniki i zapoznasz się z ofertą