Dobre hasło reklamowe – czym się wyróżnia?
Znacie to uczucie gdy widząc jakiś slogan reklamowy od razu mamy ochotę go komuś pokazać?
Ja często robię zdjęcia, gdy hasło na bannerze czy w internecie zwróci moją uwagę. Są też hasła, które pamiętam mimo upływu lat, nawet nie wiedząc dlaczego…
Jakie są te najlepsze hasła i slogany?
1. Samo się zapamiętuje
Zwykle dobrze zapamiętują się hasła, które są zaskakujące czy zabawne (emocje) lub też jest w nich jakaś przewrotność czy gra słów.
Dobrze zapamiętujemy też hasła, które są bardzo trafne, takie „w punkt”. Pomaga tu wykorzystanie bardzo obrazowych słów oraz tych mniej oczywistych synonimów.
2. Obiecuje odbiorcy korzyść
Nikt nie wybiera danej firmy, by zrobić jej przyjemność Decydujemy się na konkretny produkt czy usługę, bo chcemy spełnić swoją potrzebę.
Dlatego tak ważne, jest by tworząc hasło reklamowe odwoływać się do potrzeb odbiorcy i do tego, co dokładnie może on zyskać dzięki Twojej ofercie.
3. Jest spójne z marką
Każde hasło reklamowe powinno pasować do marki. Jeśli cała wasza komunikacja jest zabawna to hasło powinno takie być, jeśli natomiast cały przekaz marki opiera się na jednej z cech (jak np. skuteczność czy precyzja) to tworzą hasło warto wziąć to pod uwagę.
Slogan (czyli główne hasło marki) powinien wręcz wiązać się z jej nazwą, być jej dopełnieniem.
4. Jest proste
Na ogół najlepsze są krótkie hasła opierające się na prostych słowach, których używają prawdziwi ludzie O ile w copywritingu na stronie www czy materiałach reklamowych możemy pokusić się o bardziej specyficzną terminologię (choć też należy uważać), o tyle slogan powinien być jak najprostszy.
Sprzyja to zapamiętywaniu, cytowaniu i przekłada się na skuteczność hasła.
5. Pokazuje realną przewagę
O ile nie działasz w skrajnej niszy musisz wyróżnić się spośród innych firm starających o tego samego klienta. Warto rozważyć to już na etapie tworzenia sloganu czy hasła reklamowego.
Poszukaj tego, co odróżni Twoją firmę od reszty – konkretnej, realnej przewagi. I na tym oprzyj komunikat reklamowy.
Oczywiście nie każde hasło musi spełniać wszystkie powyższe kryteria. Na pewno znajdziemy przykłady najbardziej znanych sloganów świata, które nie uwzględniają korzyści czy przewagi.
Chcąc jednak zwiększyć swoje szanse warto postarać się, by spełniało choć 3 z 5 punktów.