2

Grupy odbiorców oparte o wyświetlenia wideo

O zaletach wynikających z publikowania wideo w mediach społecznościowych pisaliśmy już niejednokrotnie.

Czy wiecie jednak jakie możliwości targetowania reklam i tworzenia precyzyjnych grup odbiorców daje zastosowanie treści wideo w kampaniach reklamowych?

Poniżej kilka konkretów. ⤵

Facebook umożliwia tworzenie niestandardowych grup odbiorców opartych o czas przez jaki wyświetlali oni Twoje wideo. Zasada jest prosta – im dłużej ktoś oglądał film tym bardziej jest zainteresowany.

👌Opcje są dwie:

🔴 Czas przez jaki użytkownicy oglądali wideo. Możemy ustawić próg na:☑ ponad 3 sekundy, ☑ ponad 10 sekund ☑ i ponad 15 sekund

🔴 Odsetek długości filmu jaki obejrzeli użytkownicy (wyrażona w procentach obejrzana część wideo). Można ustawić próg na:

☑ 25%,

☑ 50%,

☑ 75%

☑ 95%

🔘 Trudno dokładnie określić jaki próg i którą z form polecamy. Należy wziąć pod uwagę indywidualną sytuację – to jak długie są wasze filmy, które fragmenty są najbardziej angażujące, w której sekundzie pojawia się kluczowy komunikat itd.

🔘 Jeśli zależy Ci na „wyłonieniu” najbardziej zainteresowanych i zaangażowanych odbiorców warto postawić na osoby które obejrzały jak najwięcej (np. powyżej 75%) filmu.

Natomiast trzeba mieć świadomość, że grupa ta będzie wtedy prawdopodobnie niewielka. Z naszych doświadczeń wynika, że najbardziej efektywne w kampaniach są grupy oparte o wyświetlenia wideo w wartości min 25% lub min. 50% w przypadku kilkudziesięciu sekundowych oraz kilkuminutowych filmów. Takie grupy są optymalne pod względem rozmiarów oraz zaangażowania.

Testowaliście tę formę reklamy i targetowanie kolejnych reklam w oparciu o nią?

Kategorie: