Grupy odbiorców oparte o wyświetlenia wideo
O zaletach wynikających z publikowania wideo w mediach społecznościowych pisaliśmy już niejednokrotnie.
Czy wiecie jednak jakie możliwości targetowania reklam i tworzenia precyzyjnych grup odbiorców daje zastosowanie treści wideo w kampaniach reklamowych?
Poniżej kilka konkretów.
Facebook umożliwia tworzenie niestandardowych grup odbiorców opartych o czas przez jaki wyświetlali oni Twoje wideo. Zasada jest prosta – im dłużej ktoś oglądał film tym bardziej jest zainteresowany.
Opcje są dwie:
Czas przez jaki użytkownicy oglądali wideo. Możemy ustawić próg na:
ponad 3 sekundy,
ponad 10 sekund
i ponad 15 sekund
Odsetek długości filmu jaki obejrzeli użytkownicy (wyrażona w procentach obejrzana część wideo). Można ustawić próg na:
25%,
50%,
75%
95%
Trudno dokładnie określić jaki próg i którą z form polecamy. Należy wziąć pod uwagę indywidualną sytuację – to jak długie są wasze filmy, które fragmenty są najbardziej angażujące, w której sekundzie pojawia się kluczowy komunikat itd.
Jeśli zależy Ci na „wyłonieniu” najbardziej zainteresowanych i zaangażowanych odbiorców warto postawić na osoby które obejrzały jak najwięcej (np. powyżej 75%) filmu.
Natomiast trzeba mieć świadomość, że grupa ta będzie wtedy prawdopodobnie niewielka. Z naszych doświadczeń wynika, że najbardziej efektywne w kampaniach są grupy oparte o wyświetlenia wideo w wartości min 25% lub min. 50% w przypadku kilkudziesięciu sekundowych oraz kilkuminutowych filmów. Takie grupy są optymalne pod względem rozmiarów oraz zaangażowania.
Testowaliście tę formę reklamy i targetowanie kolejnych reklam w oparciu o nią?