blog-Ile kosztuje prowadzenie fanpage’a Cz.1.wyróżniające-min

Ile kosztuje prowadzenie fanpage’a? Cz.1

Mam taki plik w WORD, który konsekwentnie otwieram, napiszę jedno zdanie, a czasem nawet cały akapit. Potem kasuje to, zamykam i nie otwieram przez kolejny tydzień. I tak się dzieje od kilku miesięcy.

Napisanie tego artykułu było dla mnie tak tyle trudne, ponieważ chcę pokazać pewną sytuację branżową, a z drugiej strony nie chcę abyśmy wyszli na firmę, która kogoś atakuje swoim przekazem. Dlatego postaram się, jak tylko będzie to możliwe, nie oceniać i nie wartościować w tym co napiszę, a przedstawić jedynie fakty i obliczenia.

Wszystko zaczęło się od tego, że w zeszłym roku ofertowałem, na usługę prowadzenie fanpage’a, pewnego klienta, który prowadził stacjonarny sklep z eleganckim obuwiem skierowany do klientów z segmentu premium.

Koniec końców, umowy nie podpisaliśmy. Klient chciał tanio, a my – dobrze.

ALE… w trakcie rozmów wpadła mi w ręce ciekawa oferta konkurencji, którą otrzymałem do analizy.

Jak wyglądała oferta prowadzenia fanpage’a?

Wkleję maila, który otrzymałem od klienta:

Oferta brzmi “standardowo” prawda?

Jednak diabeł tkwi w szczegółach… Wypiszę poniżej, wszystkie czynności do jakich zadeklarowała się firma i dopiszę do nich orientacyjny czas poświęcony na wykonanie tych zadań.

Tak się składa, że co nieco wiemy o prowadzeniu fanpage’y dla klientów 😉 Jeśli chcesz możesz sprawdzić naszą ofertę. Wyliczenia oparłem o nasze doświadczenia. W obliczeniach uwzględniłem też ewentualny czas, potrzebny na kontakt z klientem.

Założenie i prowadzenie fanpage’a

– założymy dla Ciebie profil lub odpowiednio edytujemy już istniejący FanPage.

– wprowadzimy potrzebne dane i ofertę firmy.

– stworzymy przyciągającą uwagę szatę graficzną(cover+avatar).

– stworzymy profesjonalne teksty opisujące FanPage

Te 4 punkty są związane z tym samym, czyli założeniem fanpage’a lub poprawieniem istniejącego fanpage’a. Pierwsze jest bardziej skomplikowane i zajmie w sumie ok. 6-8 godzin pracy copywritera oraz grafika.

Zakładam, że zarówno copywriter, jak i grafik znają cel klienta i dostosują teksty i grafiki do tego celu. Natomiast ten punkt nie jest działaniem jednorazowym – zdjęcie w tle co jakiś czas warto odświeżyć na aktualne, a profil fanpage’a ewoluuje i rozwija się razem z firmą.

Harmonogram postów i częstotliwość publikacji

– dodamy dwa kreatywne wpisy na tydzień.

– nasze posty będą nastawione na sprzedaż i aktywne promowanie Twojej firmy.

– obsługa studia graficznego

– wprowadzimy treści i koncepcje przekazane przez Ciebie lub Twojego pracownika.

2 posty tygodniowo, czyli 8 postów miesięcznie to konkretny zakres współpracy. Przygotowanie byle jakiego posta zajmie 15-30 minut, ale przygotowanie dobrego graficznie, dopracowanego tekstowo posta, który do tego ma potencjał reklamowy, to czasami praca nawet na 1,5-2 godziny!

Natomiast przyjmijmy, że przygotowanie 8 postów zajmie 8 godzin.

Usługi dodatkowe

– będziemy przeszukiwać internet pod kątem Twojej branży, ciekawostek i innych atrakcyjnych w odbiorze informacji.

Jeśli korzystamy z narzędzi typu Brand24.pl to skonfigurowanie narzędzia i szybkie przejrzenie wyników zajmie ok 30-60 minut. Natomiast jeśli ten “research” polega na wklepaniu słowa kluczowego do Google’a to przeszukiwanie forów / stron internetowych itp. zajmie o wiele więcej czasu.

Przyjmijmy, że ktoś sprawnie porusza się po sieci i poświęca na taki “research” 2 godziny.

Prowadzenie reklamy Facebook Ads

– przygotujemy i poprowadzimy dla Ciebie kampanię reklamową (budżet reklamowy ustalamy indywidualnie). Pozwoli to aktywnie wspierać sprzedaż Twoich produktów lub usług.

– będziemy aktywnie pozyskiwać fanów

Prowadzenie skutecznej reklamy Facebook Ads to najtrudniejszy element do określenia. Gdy tylko promujemy posty i mamy sprawdzone grupy odbiorców to wystarczy nawet 15 minut aby “wyklikać” całą kampanie.

Schodki zaczynają się gdy celem jest pozyskanie klientów, np. leadów sprzedażowych, zapytań przez messenger lub kampanii kierujących wartościowy ruch na stronę/sklep www. W tym wypadku potrzeba co najmniej 2 lub 3 godzin na ustawienie jednej kampanii.

Dlaczego aż tyle? Bo wymaga to strategicznego podejścia i testów różnych wariantów. W niektórych wypadkach testujemy kilka, a czasami nawet kilkanaście wariantów reklamowych! Np. u tego klienta testowaliśmy 4 warianty reklam, po to aby wyłonić taką, która najtaniej pozyska klientów na szkolenia. Dlaczego warto robić testy? Bo różnica kosztów była ponad 2-krotna!

Załóżmy, że prowadzimy klientowi 4 nieskomplikowane kampanie i 1 trudną kampanie miesięcznie. Sumując wychodzą 3-4 godziny poświęcone na reklamę.

Moderowanie dyskusji / dbanie o odbiorców

– poprowadzimy dyskusję z fanami, zareagujemy na polubienia, komentarze, poprowadzimy chat.

– zadbamy o monitoring relacji z fanami.

Ilość pracy związanej z moderowaniem reakcji jest uzależniona od rozmiaru i tematyki fanpage’a. Na małym profilu albo fanpage’u o niepopularnej tematyce np. maszyn rolniczych, komentarzy będzie niewiele. Natomiast gdy naszym zadaniem jest prowadzenie fanpage’a poruszającego tematy społeczne to komentarze sypią się lawinowo!

Na potrzeby wyliczeń, zakładam, że jest to kilkanaście komentarzy i kilka wiadomości w miesiącu. Uwzględniając czas potrzebny na komunikację z klientem i wypracowane procedury odpisywania na “standardowe przypadki” zakładam 2 godziny pracy.

Raporty, fakturowanie i inne rzeczy

– comiesięczny raport wykonywanych przez nas prac.

– fakturę VAT.

– dedykowanego opiekuna profilu (kontakt mailowy i telefoniczny).

– wszystko to bez długoterminowej umowy.”

Czas opiekuna profilu, który będzie odpowiedzialny za kontakt uwzględniłem wyliczając poszczególne elementy oferty. Dlatego przygotowanie raportu dla klienta oraz wystawienie faktury to w sumie 1 godzina pracy

A więc… ile to kosztuje?

Reasumując… spełnienie warunków takiej oferty to 22-25 godzin pracy.

Ja Ci się wydaje – ile może kosztować taka współpraca?

Gdyby to Ciebie klient zapytał o wycenienie 22 godzin Twojej pracy, to na jaką kwotę wystawisz FV?

Tak, proszę Cię o pomnożenie Twojej stawki godzinowej przez ilość godzin, ile by to było?

Na jaką kwotę wyceniła to firma?

Po kliknięciu w ten link, otrzymasz odpowiedź.

Poznaj nasze wyniki! Kliknij tutaj

Chcesz niezobowiązującą ofertę współpracy? Kliknij tutaj

autor: Patryk Janusz

Posted in

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.