blog-Ile kosztuje prowadzenie fanpage’a Cz. 2.wyróżniające-min

Ile kosztuje prowadzenie fanpage’a? Cz. 2

W poprzedniej części opowiadałem o tym z jakimi cenami można się spotkać na rynku. Natomiast dziś opowiem trochę konkretniej o sposobie wyceniania obsługi fanpage’a.

Jak pewnie się domyślasz na pytanie – ile kosztuje prowadzenie fanpage’a? niestety nie ma łatwej i szybkiej odpowiedzi. Dlaczego? Ponieważ na sumę na całość działań związanych z obsługą profilu składa się wiele pojedynczych elementów.

Branża, wielkość fanpage, ilość postów, skala firmy to tylko kilka z tych czynników które wpływają na koszty prowadzenia fanpage’a… Ale zacznijmy od początku. Pokażę wam jakie czynniki przede wszystkim bierzemy pod uwagę przy wycenie współpracy z nami

Strategia prowadzenia fanpage

Jeszcze zanim przedstawimy jakąkolwiek wycenę najpierw rozmawiamy o strategii z klientem. Dzięki temu klient poznaje nasze podejście do prowadzonych profili (a tu wyróżniamy się na tle rynku! Z resztą – sam sprawdź nasze efekty!).

Następnie, już w ofercie przygotowujemy przykładowe działania, które będziemy podejmować aby zrealizować cel klienta. Najczęściej działania te obejmują zarówno prowadzenie fanpage’a, czyli bieżącą obsługę profilu jak i działania reklamowe.
W większości wypadków łączymy te dwa działania, co daje najlepsze efekty.

Zakres współpracy

Ustalamy z klientem czy chciałby abyśmy zajęli się kompleksową współpracą? Czy tylko prowadzeniem bieżącej komunikacji? Kiedyś prowadziliśmy też jednorazowe i pojedyncze kampanie, natomiast obecnie nie podejmujemy się w ogóle jednorazowych projektów (np. promujących pojedyncze wydarzenie).
Na tym etapie ustalamy też kto dostarcza materiały, w jakiej ilości, Czy materiały mają być realizowane na profesjonalnej sesji zdjęciowej, czy wystarczy dobry smartphone? Posiadamy własne zaplecze do realizacji sesji zdjęciowych lub nagrań, ale w większości wypadków tego typu materiały dostarczają klienci.

Wychodzimy też z założenia, że często dużo lepiej jest przeznaczyć większą kwotę na reklamę i dotarcie do nowych odbiorców niż kupować sprzęt z najwyższej półki po to aby raz czy dwa zrobić sesję nagraniową lub zdjęciową. Takie podejście staramy się też przemycać u klientów. Dużo lepiej dotrzeć z materiałem, które jest wizualnej jakości 80% do 100 000 osób, niż z materiałem o jakości wizualnej 100% do 1000 osób.

Takie podejście przynosi efekty.
#MarketingKtoryDziała

Poza tym, dochodzi do tego obsługa dodatkowych narzędzi takich jak np. Messenger Bot.

Częstotliwość publikacji postów na fanpage’u

Częstotliwość publikacji postów jest uzależniona od branży klienta, a co za tym idzie – od tego jak często chcemy publikować i tego jak często odbiorcy oczekują naszych publikacji.

W wypadku branż które są w “lekkiej” tematyce, tych postów może być naprawdę sporo – nawet kilka dziennie! Natomiast w branżach bardziej specyficznych, trudniejszych jak na przykład obsługa maszyn rolniczych – tych postów może być zdecydowanie mniej.

Gdybyśmy przyjrzeli się klientom których obecnie prowadzimy zobaczymy że najczęściej wybieraną opcją jest przedział od 2 do 3 postów tygodniowo. Oczywiście mówimy tutaj o postach widocznych na fanpage’u. Do tego dochodzą tzw. “dark posty”, których tworzymy nawet 30-40 miesięcznie (dark posty to posty tworzone tylko na potrzeby reklamy). Jeszcze wspomnę o tym później.

Prowadzenie reklamy Facebook Ads

Zdecydowanie zalecamy wszystkim klientom prowadzenie reklamy Facebook Ads. Wychodzimy z założenia że gdy przygotujemy jakiś post, to chcemy aby dotarł on do jak największej liczby odbiorców. I właśnie w tym pomaga odpowiednia reklama. Natomiast są branże w których reklamowanie jest niemożliwe ze względu np. na przepisy. W takiej sytuacji są na przykład lekarze, apteki czy branża prawnicza.

Musimy rozróżnić też poziom skomplikowania prowadzenia tych reklam. Wciąż są firmy które działają na zasadzie klikania niebieskiego przycisku “promuj post”, co często źle kończy się dla budżetu klienta. Dużo lepszym i bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest korzystanie z Managera Reklam.

Wymaga to więcej wiedzy marketingowej i dobrej znajomości narzędzia, ale w zamian mamy więcej możliwości i lepsze efekty reklamowe.

Jaki jest cel reklamy?

Dotarcie do jak największej liczby odbiorców nie jest jedynym celem reklamy. Mogę stwierdzić nawet że nie jest najważniejszym celem reklamy. Ten sposób dotarliśmy do najważniejszego elementu reklamy czyli do celu. W trakcie ustalania strategii współpracy rozmawiamy z klientem odnośnie celów jakie chce osiągnąć w trakcie naszej współpracy, dzięki temu wiemy jakich wyników oczekuje.

Inny sposób prowadzi się kampanię mające pozyskać leady, czy sprzedaż w sklepie internetowym, a jeszcze w inny sposób kampanie nastawione tylko na zwiększenie aktywności pod postami i zasięg. Poziom skomplikowania kampanii Facebook Ads wpływa na liczbę kreacji do przetestowania (tzw. “dark postów”), grup odbiorców do ustawienia i wyników do analizy, a więc na roboczogodziny, co w rezultacie wpływa na koszt obsługi fanpage’a.

To ile kosztuje ta obsługa fanpage’a?

Jak widzisz tych przykładów elementów związanych z prowadzeniem fanpage’a jest całkiem sporo. Efektem tego jest to, że na pytanie “ile to kosztuje” naprawdę trudno jest odpowiedzieć jednym zdaniem.
Ale jeśli interesuje Cię współpraca, sprawdź naszą ofertę tutaj -> www.artyscireklamy.pl/prowadzenie-fanpage-w-social-media/

autor: Patryk Janusz

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.