blog - Jak działa reklama remarketingowa na Facebooku dla sklepów internetowych

Jak działa reklama remarketingowa na Facebooku dla sklepów internetowych?

Na potrzeby tego artykułu przyjmijmy, że wszystkie niezbędne konfiguracje masz już za sobą.  Oznacza to że masz:

  • skonfigurowany piksel Facebooka
  • skonfigurowane zdarzenia standardowe
  • skonfigurowany i podpięty katalog produktów

Remarketing sklepu internetowego

Facebook na podstawie katalogu produktów oraz podłączonego piksela sprawdza KTO trafia na Twoją stronę internetową i JAKIE produkty ogląda. Piksel umożliwia także sprawdzenie na jakie inne zakładki (nie tylko na karty produktów!) trafiają Twoi użytkownicy. 

Do kogo trafi reklama? Przykładowe grupy

W ten sposób Facebook jest w stanie dopasować oglądane produkty do konkretnego odbiorcy. Dzięki temu możesz dotrzeć do wszystkich użytkowników którzy np:

  • odwiedzili Twój sklep internetowy ale nie zainteresowali się żadnymi produktami
  • oglądali Twój produkt ale go nie kupili
  • dodali produkt do koszyka albo przeszli do kasy ale go nie kupili
  • albo kupili coś od ciebie i chcesz aby ponownie coś od ciebie kupili

Niech klient kupuje… wielokrotnie!

To ostatnie ustawienie sprawdza się szczególnie dobrze gdy sprzedajesz produkty rotujące czyli takie które są potrzebne co jakiś czas jak np. środki czystości. 

Oczywiście to nie jest jedyny pomysł wykorzystania tej funkcji, bo na przykład sklepy z odzieżą mogą w taki sposób trafić  do klientów którzy kupili coś z kolekcji letniej, aby następnie zaoferować im produkty z kolekcji zimowej.

Dlaczego warto reklamować sklep internetowy na Facebooku?

Tak więc jak widzisz korzyści związanych z wyświetlaniem produktów osobom które już były na twojej stronie internetowej jest naprawdę sporo.  Natomiast skupmy się na tym jak to działa w praktyce. Załóżmy że prowadzisz sklep internetowy z odzieżą a jeden z twoich produktów wygląda tak jak na zdjęciu poniżej

Przyjmijmy, że użytkownik wchodzi na twój sklep internetowy ogląda różne produkty i załóżmy że zajrzał właśnie do tego produktu który widzisz na screenie poniżej. Co więcej użytkownik dodał ten produkt do koszyka ale go nie kupił.

Wiadomo że dodanie produktu do koszyka w pewien sposób oznacza że Klient rozważa zakup tego produktu lub chociaż jest tym produktem zainteresowany.  Natomiast możliwe że to nie jest dla klienta dobry moment na zakup.

Dlaczego klienci nie kupują w Twoim sklepie?

Dlaczego? Może produkt jest za drogi. Może klient potrzebuje jeszcze jakieś argumentów którego go przekonają do tego zakupu? Może za mało zna firmę od której ma kupić? Powodów może być wiele.

Twoją konwersje uratuje reklama remarketingowa

I właśnie w tym momencie możesz wyświetlić takiemu użytkownikowi reklamę remarketingową  i zachęcić go do powrotu na stronę oraz do dokończenia zakupów. 

 Zobacz jak może wyglądać taka reklama

Jak widzisz reklama sama automatycznie dobiera produkty które wyświetla odbiorcy, dzięki temu odbiorca widzi dokładnie te produkty, które oglądał. Reklama jest idealnie dopasowana do oczekiwań odbiorcy.

Remarketing ustawiony w określonych oknach czasowych

Co więcej jeśli odbiorca nie kupi w ciągu jakiegoś określonego czasu, dla przykładu niech to będzie np. 7 dni od porzucenia koszyka, to możemy mu później wyświetlić kolejną reklamę z jeszcze silniejszymi argumentami!

Dzięki temu mamy kolejną możliwość przekonania klienta do zakupu. W tym celi możemy na przykład zaproponować kod rabatowy, jak na zdjęciu poniżej.

Rabaty – TAK ale nie dla każdego

Takie kierowanie reklamy ma jeszcze jedną korzyść! Wyświetlasz rabat tylko odbiorcom, którzy w ciągu 7 dni licząc od dnia dodania produktu do koszyka, nie kupili go.

Więc jeśli ktoś i tak miał zamiar kupić produkt, a nie dokończył procesu zakupowego, bo np. nie miał teraz czasu, to kupi produkt po normalnej cenie, bez tego dodatkowego rabatu.

Na pewno już w tej chwili widzisz te złotówki spływające do twojego portfela 😉 I dobrze! Takie i podobne kampanie działają naprawdę skutecznie, szczególnie w sklepach, które już mają duży ruch.

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą związaną z reklamą twojej firmy w mediach społecznościowych napisz do nas biuro@artyscireklamy.pl

Posted in

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.