blog-Jak nazwać fanpage na Facebooku.wyróżniające-min

Jak nazwać fanpage na Facebooku?

Nazwa fanpage’a wpływa na to czy ludzie chętnie lajkują Twój profil, czy nie. Kiedy nazwiemy swój fanpage w odpowiedni sposób to nasze reklamy, poza realizacją głównego celu (np. ruch, zasięg itp.) będą także zbierały nowe polubieni fanpage’a.

Co ważne! Za te polubienia nie zapłacimy dodatkowo, a więc będzie to “efekt uboczny” prowadzonej reklamy. Dość przyjemny efekt uboczny 😉

Czy nazwa fanpage’a ma w ogóle jakieś znaczenie?

Przechodzimy do kluczowego pytania – jak nazwać fanpage? Banalne pytanie, co nie? Większość pewnie odpowie, że “tak jak nazwę firmy!”. Jednak to nie jest w 100% poprawna odpowiedź.

Dlaczego?

Spójrz na nazwę i na zdjęcie profilowe.

Co myślisz o tym fanpage’u? Czym, według Ciebie, zajmuje się ta firma?

Zapytałem o to kilka osób i większość twierdzi, że ta firma zajmuje się projektowanie logotypów, ikon i prostej grafiki – ogólnie mówiąc, wszyscy twierdzą, że jest to studio graficzne.

No i wszyscy byli w błędzie. Icon Concept to firma, która zajmuje się… projektowaniem i produkcją mebli dla restauracji, kawiarni oraz innych obiektów komercyjnych.

Kolejny przykład! Zasady te same – powiedz czym zajmuje się ten fanpage?

Pewnie pomyślisz “na pewno nie lustrami!”. Tak masz rację, ale założę się, i tak nie zgadniesz… no chyba, że jesteś z Łodzi 😉

Dlatego teraz naprawdę Cię zaskoczę… jest to restauracja!

Mam nadzieję, że już rozumiesz, dlaczego należy zwrócić uwagę na nazwę fanpage’a.

Jak nie nazywać fanpage’a?

Przyjrzyjmy się innym przykładom:

  • PPHU ŁukaszBud 
  • FHU Jan-Trans 
  • Salon Marysia 
  • itd. 

Te przykłady akurat zmyśliłem, ale na Facebooku nie trudno natknąć się na podobne dziwolągi. Takie nazwy nie wzbudzają żadnego zainteresowania marką, a nawet trochę odstraszają.

Patrząc na takie nazwy nie czujemy żadnych pozytywnych emocji, a często w ogóle nie czujemy żadnych emocji. Nie jesteśmy w stanie powiedzieć czy lubimy taki fanpage, bo jest dla nas kompletnie obojętny.

Takie nazwy nie ułatwiają zdobywania nowych odbiorców.

Nazwa dla fanpage’a – jak zrobić to lepiej?

Dodajmy coś do tych nazw, zmieńmy je i sprawdźmy teraz:

  • Kochamy piękne wnętrza. ŁukaszBud 
  • Dowieziemy ładunek do celu. Jan-Trans 
  • Tak jak Ty, lubimy ładne fryzury. Mar-Fryz 

Brzmi lepiej, co nie? Zobacz – teraz nazwy fanpage nie tylko oddają charakter firmy, ale też dają punkt zaczepienia u odbiorcy, który w prosty sposób może zadecydować czy interesuje go tematyka tego fanpage.

Nazwa dla fanpage’a – kilka porad na koniec

Dlatego mam dla Ciebie garść porad odnośnie tego na co zwrócić uwagę przy nazywaniu fanpage’a?

Nazwa fanpage’a powinna:

  • sugerować działalność firmy (np. Tworzenie stron internetowych. Artyści Reklamy) 
  • eksponować mocną stronę firmy lub obiecywać coś (np. Gwarantujemy wzrost sprzedaży. Artyści Reklamy)
  • nawiązywać do palącego problemu klienta (np. Marketing, który działa. Artyści Reklamy) 
  • wzbudzać pozytywne skojarzenia i emocje u odbiorcy (np. Codzienne pomysły na Twój lepszy marketing.) 
  • “tajemniczość” (np. Artyści Reklamy odkrywają karty skutecznego marketingu) 

Skuteczny fanpage na Facebooku.

Taki prosty tip, a zmienia wiele. Facebook jest pełen takich prostych tipów!

Dlatego jeśli szukasz zaangażowanej agencji do współpracy to się polecamy! Kliknij tutaj i sprawdź ofertę 😉

autor: Patryk Janusz