Jak nazwać fanpage na Facebooku?
Nazwa fanpage’a wpływa na to czy ludzie chętnie lajkują Twój profil, czy nie. Kiedy nazwiemy swój fanpage w odpowiedni sposób to nasze reklamy, poza realizacją głównego celu (np. ruch, zasięg itp.) będą także zbierały nowe polubieni fanpage’a.
Co ważne! Za te polubienia nie zapłacimy dodatkowo, a więc będzie to “efekt uboczny” prowadzonej reklamy. Dość przyjemny efekt uboczny 😉
Czy nazwa fanpage’a ma w ogóle jakieś znaczenie?
Przechodzimy do kluczowego pytania – jak nazwać fanpage? Banalne pytanie, co nie? Większość pewnie odpowie, że “tak jak nazwę firmy!”. Jednak to nie jest w 100% poprawna odpowiedź.
Dlaczego?
Spójrz na nazwę i na zdjęcie profilowe.
Co myślisz o tym fanpage’u? Czym, według Ciebie, zajmuje się ta firma?
Zapytałem o to kilka osób i większość twierdzi, że ta firma zajmuje się projektowanie logotypów, ikon i prostej grafiki – ogólnie mówiąc, wszyscy twierdzą, że jest to studio graficzne.
No i wszyscy byli w błędzie. Icon Concept to firma, która zajmuje się… projektowaniem i produkcją mebli dla restauracji, kawiarni oraz innych obiektów komercyjnych.
Kolejny przykład! Zasady te same – powiedz czym zajmuje się ten fanpage?
Pewnie pomyślisz “na pewno nie lustrami!”. Tak masz rację, ale założę się, i tak nie zgadniesz… no chyba, że jesteś z Łodzi 😉
Dlatego teraz naprawdę Cię zaskoczę… jest to restauracja!
Mam nadzieję, że już rozumiesz, dlaczego należy zwrócić uwagę na nazwę fanpage’a.
Jak nie nazywać fanpage’a?
Przyjrzyjmy się innym przykładom:
- PPHU ŁukaszBud
- FHU Jan-Trans
- Salon Marysia
- itd.
Te przykłady akurat zmyśliłem, ale na Facebooku nie trudno natknąć się na podobne dziwolągi. Takie nazwy nie wzbudzają żadnego zainteresowania marką, a nawet trochę odstraszają.
Patrząc na takie nazwy nie czujemy żadnych pozytywnych emocji, a często w ogóle nie czujemy żadnych emocji. Nie jesteśmy w stanie powiedzieć czy lubimy taki fanpage, bo jest dla nas kompletnie obojętny.
Takie nazwy nie ułatwiają zdobywania nowych odbiorców.
Nazwa dla fanpage’a – jak zrobić to lepiej?
Dodajmy coś do tych nazw, zmieńmy je i sprawdźmy teraz:
- Kochamy piękne wnętrza. ŁukaszBud
- Dowieziemy ładunek do celu. Jan-Trans
- Tak jak Ty, lubimy ładne fryzury. Mar-Fryz
Brzmi lepiej, co nie? Zobacz – teraz nazwy fanpage nie tylko oddają charakter firmy, ale też dają punkt zaczepienia u odbiorcy, który w prosty sposób może zadecydować czy interesuje go tematyka tego fanpage.
Nazwa dla fanpage’a – kilka porad na koniec
Dlatego mam dla Ciebie garść porad odnośnie tego na co zwrócić uwagę przy nazywaniu fanpage’a?
Nazwa fanpage’a powinna:
- sugerować działalność firmy (np. Tworzenie stron internetowych. Artyści Reklamy)
- eksponować mocną stronę firmy lub obiecywać coś (np. Gwarantujemy wzrost sprzedaży. Artyści Reklamy)
- nawiązywać do palącego problemu klienta (np. Marketing, który działa. Artyści Reklamy)
- wzbudzać pozytywne skojarzenia i emocje u odbiorcy (np. Codzienne pomysły na Twój lepszy marketing.)
- “tajemniczość” (np. Artyści Reklamy odkrywają karty skutecznego marketingu)
Skuteczny fanpage na Facebooku.
Taki prosty tip, a zmienia wiele. Facebook jest pełen takich prostych tipów!
Dlatego jeśli szukasz zaangażowanej agencji do współpracy to się polecamy! Kliknij tutaj i sprawdź ofertę 😉
autor: Patryk Janusz
Inne wpisy:
Współpraca
Zajmujemy się prowadzeniem fanpage'y na Facebooku i zwiększaniem zainteresowania ofertą naszych klientów pomimo mimo spadających zasięgów.