
Jak nazwać fanpage na Facebooku – Poradnik prowadzenia i reklamy
Nazwa fanpage’a wpływa na to, czy ludzie chętnie lajkują Twój profil, czy nie. Kiedy nazwiemy swój fanpage w odpowiedni sposób, to nasze reklamy Facebook Ads, poza realizacją głównego celu (np. ruch, zasięg itp.), będą także zbierały nowe polubienia fanpage’a. Co więcej, dobrze dobrana nazwa zwiększa efektywność kampanii i ułatwia prowadzenie fanpage’a.
Co ważne! Za te polubienia nie zapłacimy dodatkowo, a więc będzie to „efekt uboczny” skutecznie prowadzonej reklamy fanpage’a. Dość przyjemny efekt uboczny 😉
Czy nazwa ma znaczenie dla prowadzenia fanpage’a?
Przechodzimy do kluczowego pytania – jak nazwać fanpage? Banalne pytanie, co nie? Większość pewnie odpowie, że „tak jak nazwę firmy!”. Jednak to nie jest w 100% poprawna odpowiedź.
Dlaczego?
Spójrz na nazwę i na zdjęcie profilowe.

Co myślisz o tym fanpage’u? Czym, według Ciebie, zajmuje się ta firma?
Zapytałem o to kilka osób i większość twierdzi, że ta firma zajmuje się projektowanie logotypów, ikon i prostej grafiki – ogólnie mówiąc, wszyscy twierdzą, że jest to studio graficzne.
No i wszyscy byli w błędzie. Icon Concept to firma, która zajmuje się… projektowaniem i produkcją mebli dla restauracji, kawiarni oraz innych obiektów komercyjnych.

Kolejny przykład! Zasady te same – powiedz czym zajmuje się ten fanpage?

Pewnie pomyślisz „na pewno nie lustrami!”. Tak masz rację, ale założę się, i tak nie zgadniesz… no chyba, że jesteś z Łodzi 😉
Dlatego teraz naprawdę Cię zaskoczę… jest to restauracja!

Mam nadzieję, że już rozumiesz, dlaczego należy zwrócić uwagę na dobrze przemyślaną nazwę fanpage’a.
Jak nie nazywać fanpage’a na Facebooku?
Przyjrzyjmy się innym przykładom:
- PPHU ŁukaszBud
- FHU Jan-Trans
- Salon Marysia
- itd.
Te przykłady akurat zmyśliłem, ale na Facebooku nie trudno natknąć się na podobne dziwolągi. Takie nazwy nie wzbudzają zainteresowania, ani nie pomagają w reklamie fanpage’a.
Patrząc na takie nazwy nie czujemy żadnych pozytywnych emocji, a często w ogóle nie czujemy żadnych emocji. Nie jesteśmy w stanie powiedzieć czy lubimy taki fanpage, bo jest dla nas kompletnie obojętny.
Takie nazwy nie ułatwiają zdobywania nowych odbiorców.
Nazwa dla fanpage’a – jak zrobić to lepiej?
Dodajmy coś do tych nazw, zmieńmy je i sprawdźmy teraz:
- Kochamy piękne wnętrza. ŁukaszBud
- Dowieziemy ładunek do celu. Jan-Trans
- Tak jak Ty, lubimy ładne fryzury. Mar-Fryz
Brzmi lepiej, co nie? Zobacz – teraz nazwy fanpage nie tylko oddają charakter firmy, ale też dają punkt zaczepienia u odbiorcy, który w prosty sposób może zadecydować czy interesuje go tematyka tego fanpage. Takie proste zmiany mogą Ci pomóc w prowadzeniu fanpage’a i przyciągnięciu nowych odbiorców.
Jak nazwać fanpage? Kilka porad ułatwiających prowadzenie i poprawiających skuteczność reklamy
Dlatego mam dla Ciebie garść porad odnośnie tego na co zwrócić uwagę przy nazywaniu fanpage’a?
Nazwa fanpage’a powinna:
- sugerować działalność firmy (np. Tworzenie stron internetowych. Artyści Reklamy)
- eksponować mocną stronę firmy lub obiecywać coś (np. Gwarantujemy wzrost sprzedaży. Artyści Reklamy)
- nawiązywać do palącego problemu klienta (np. Marketing, który działa. Artyści Reklamy)
- wzbudzać pozytywne skojarzenia i emocje u odbiorcy (np. Codzienne pomysły na Twój lepszy marketing.)
- zawierać element „tajemniczości”, który buduje ciekawość (np. Artyści Reklamy odkrywają karty skutecznego marketingu).
Skuteczny fanpage na Facebooku i prowadzenie Facebook Ads.
Taki prosty tip, a zmienia wiele. Facebook jest pełen takich prostych tipów!
Dlatego jeśli szukasz zaangażowanej agencji do współpracy to się polecamy! Kliknij tutaj i sprawdź ofertę 😉
autor: Patryk Janusz