jak promować lokalny sklep teraz

Jak promować lokalny sklep (teraz)?

Trudno jest kupić coś, czego nie widzimy. Za to jeśli dany produkt „spotykamy” często – czy to fizycznie, w witrynie sklepowej w drodze do pracy, czy to w formie reklamy, w czasie przeglądania ulubionych stron – to o tę decyzję łatwiej.

Lokalne sklepy już wiele lat temu wiele straciły w starciu z galeriami handlowymi, bo to tam Klientom łatwiej było zatrzymać się na zakupy. Aktualnie ludzie przemieszczają się rzadziej.

Warto pokazywać swoje produkty tam, gdzie ludzie spędzają najwięcej czasu 👌

1. Ustaw wizytówkę sklepu w wyszukiwarce 🌎

Podaj wszystkie szczegółowe informacje, pamiętaj o godzinach otwarcia i numerze telefonu. Aktualizuj te dane na bieżąco – jeśli się zmieniają, bo to bardzo ważne, błędne informacje w wizytówce są często przyczynami negatywnych opinii.

Dane te muszą być też spójne z tym, co jest na stronie i w innych miejscach związanych z Twoją firmą. Dodaj również zachęcające zdjęcia.

Spotkałam się nawet z określeniem, że firmową wizytówkę w wyszukiwarce należy traktować niemal jak homepage, bo (poza ewentualnymi reklamami) jest to pierwsza styczność Klienta z daną firmą. Wykorzystaj to! 👍

2. Prezentuj produkty wykorzystując algorytm 📈

Zakładając fanpage wybierz opcję lokalnej firmy.
Daje to możliwość dodanie wszelkich podstawowych informacji o firmie: adresu, godzin otwarcia, lokalizacji na mapie wewnątrz portalu i wielu innych opcji, które pozwalają na dotarcie do Klientów, którzy znajdują się w okolicy Twojego biznesu.

3. Uzupełnij ofertę 👍 stwórz sklep na fb

Nawet jeśli nie masz swojego własnego sklepu internetowego i sprzedajesz stacjonarnie, to warto wykorzystać możliwości portalu, by zaprezentować dokładnie ofertę, a w ten sposób zwiększyć prawdopodobieństwo odwiedzin w sklepie stacjonarnym. Dodaj więc w sekcji „sklep” informacje o poszczególnych produktach, ich zdjęcia oraz ceny. Możesz również przyjmować wówczas zamówienia przez czat lub telefon.

4. Pokazuj (własne) zdjęcia 📷 także te wykonane telefonem.

Autentyczność się obroni, bo odbiorcy nie lubią zdjęć stockowych, zwłaszcza jeśli promujesz prawdziwe produkty, które masz przecież fizycznie w swoim sklepie. Nie martw się więc brakiem profesjonalnego sprzętu, możesz robić je smartfonem 📱 Zadbaj jednak o ich możliwie jak najlepszą jakość, zdjęcia doświetlaj dobrą lampą lub rób je w dobrym naturalnym świetle.

5. Video i Transmisje Live 🎬

Najskuteczniejsza forma dotarcia w ostatnich latach sprawdza się także przy promowaniu lokalnych biznesów. W ramach transmisji live możesz dokładnie zaprezentować swój asortyment: pokazać ubrania bezpośrednio na modelu/ modelce, wytłumaczyć sposób działania produktów czy wskazać na czym polegają różnice pomiędzy różnymi pozycjami z oferty. W czasie live możesz od razu prowadzić sprzedaż: zbierać zamówienia i wysyłać je lub rezerwować produkty do odbioru w sklepie 💬

💥 Video nadaje się doskonale nie tylko do bezpośredniej sprzedaży, ale również do budowania zasięgów, kreowania wizerunku i tworzenia spójnej grupy odbiorców, co zaowocuje w przyszłości. Forma filmowa ma najlepsze wyniki reklamowe, więc warto wykorzystać ją np. do promocji wydarzenia, takiego jak otwarcie nowego punktu, sklepu internetowego czy nadejście nowej kolekcji.

5. Promuj się lokalnie 📌

Reklama płatna w portalu daje doskonałe możliwości dla biznesów lokalnych. Możesz bowiem kierować swoje komunikaty konkretnie do osób znajdujących się w wybranej (i dokładnie określonej) okolicy Twojej firmy (można zdecydować czy mają być to osoby mieszkające tam czy np. przebywające w danym czasie, jak turyści).
Jeśli zdecydujesz się na publikowanie video możesz wykorzystać je w działaniach reklamowych i na podstawie ich wyników tworzyć niestandardowe grupy odbiorców i grupy podobnych odbiorców.

6. … lub rozwijaj sprzedaż online 😉

Skoro już działasz w internecie i zauważasz zainteresowanie swoją ofertą w tej przestrzeni to czemu tego nie wykorzystać? Stworzenie prostego, ale funkcjonalnego sklepu internetowego nie musi zająć tak wiele czasu, jak możesz się spodziewać. Tym bardziej jeśli posiadasz wszystkie produkty i jesteś w stanie wykonać im zdjęcia oraz w kilku zdaniach je opisać.

Kiedy będziesz już miał sklep internetowy to wszelkie mechanizmy reklamowe można zautomatyzować, połączyć fp ze sklepem za pomocą pixela, a także tworzyć bardziej zaawansowane niestandardowe grupy odbiorców. 💰 Przez to będziesz docierał jeszcze bardziej precyzyjnie i nie będziesz musiał ograniczać się do klientów z okolicy, a Twój biznes wypłynie na szerokie wody.

Kategorie: