blog - jak promowac wydarzenia na facebooku

Jak promować wydarzenia na Facebooku?

Niestety samo utworzenie wydarzenia nie zagwarantuje nam sukcesu. Trzeba je rozpowszechnić w szerszym gronie, dotrzeć do nowych użytkowników i sprawić aby zainteresowali się naszym wydarzeniem!

Najprostszy sposób na promocję wydarzenia

W pierwszej kolejności udostępnij link do wydarzenia na swojej tablicy i zaproś swoich znajomych. Może się zdarzyć, że będą dołączać do wydarzenia z samej sympatii do Twojej osoby i nie są w Twojej grupie docelowej. Jeśli tak jest to się tym nie przejmuj! W tej chwili chodzi nam o pozyskanie pierwszych odbiorców i „rozruszanie wydarzenia” a także o pozyskanie „społecznego dowodu słuszności”, co mam na myśli?

Rozruszanie wydarzenia – o dołączeniu do wydarzenia dowiadują się znajomi tej osoby, a więc jeśli Twój znajomy – Maciek, dołączy do wydarzenia to znajomi Maćka się o tym dowiedzą (wyświetli się im powiadomienie) i również mogą dołączyć, a wtedy znowu – ich znajomi się o tym dowiedzą i część z nich dołączy, i tak dalej… Tak to działa.

Społeczny dowód słuszności – nowi odbiorcy chętniej dołączą do wydarzenia, wtedy kiedy zauważą, że to wydarzenie ma już jakiś uczestników.

Promowanie wydarzenia przez inne wydarzenia lub fanpage

Różne firmy mają często tych samych klientów, pani Jadzia, kiedy idzie rano po bułki do piekarni, zagląda także do osiedlowego warzywniaka po nowe pomidory. Ten sam klienta a korzysta z produktów dwóch różnych firm. Wykorzystuj to i szukaj takich firm i fanpage’y z którymi możesz „wymienić się” odbiorcami. Tego rodzaju współprace najczęściej opierają się o wzajemną wymianę, która polega na tym, że Ty piszesz post o nich, a oni piszą post o Tobie lub wzajemnie udostępniacie posty swoich fanpage’y.

Najfajniejsze w tym sposobie jest to, że możesz trafić do klientów firmy, której oferta byłaby świetnym uzupełnieniem Twojej oferty! A więc nie musisz współpracować z konkurencją.

Promowanie wydarzenia przez blogerów

Ostatnim krokiem jest zainteresowanie blogerów i innych osób, które mogą wygenerować nam dodatkowe zasięgi. Przy współpracy z blogerami nie musisz stawiać na największych blogerów, wystarczy, że zaangażujesz kilku mniejszych. Dlaczego tak jest?

Ponieważ zasięg 5 blogerów, z których każdy ma średnio 2000 wejść na bloga, a jednego, który ma 10 000, to zasięg jest identyczny, ALE zaangażowanie odbiorców jest na innym poziomie! I w wypadku mniejszych blogerów to zaangażowanie jest często dużo większe niż w wypadku jednego dużego blogera.

autorzy: Adam Śliwiński, Patryk Janusz

 

Inne wpisy:

Jak ustawić automatyczną odpowiedź na fanpage’u?

Dlaczego warto dobrze prowadzić fanapage? Co to znaczy dobry fanpage?

Jak promować wydarzenia na Facebooku?

Jak wykorzystać wydarzenia na Facebooku do zwiększenia sprzedaży?

Jak nazwać wydarzenie na Facebooku, aby ludzie chętnie dołączali?

Jak założyć wydarzenie na Facebooku?

Jak sobie radzić z trudnymi klientami na fanpage’u?

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Jak szybko zwiększyć liczbę polubień fanpage’a?

Auto-odpowiedź na wiadomości na fanpage’u. Ustawienia

Współpraca

Zajmujemy się prowadzeniem fanpage'y na Facebooku i zwiększaniem zainteresowania ofertą naszych klientów pomimo mimo spadających zasięgów.