Jak prowadzić fanpage z branży nieruchomości?
🏠 „Sprzedam dom”, „Kupię mieszkanie”, „Wynajmę pokój”. Te hasła przeczytasz już nie tylko na Gratce, Gumtree czy OLX. Rynek nieruchomości rozgościł się w mediach społecznościowych. Ale nie wystarczy BYĆ. Trzeba wiedzieć, JAK być skutecznie ✅
Pokażemy Ci kilka tipów dla branży nieruchomości w social media 👍
Podejmij decyzję – SPRZEDAJESZ czy KUPUJESZ NIERUCHOMOŚCI?
Różne strategie przyjmiemy w zależności od profilu działalności pośrednika czy agencji nieruchomości. Warto na początku zastanowić się, czy fanpage ma być poświęcony 🔸sprzedaży, czy raczej 🔸pozyskiwaniu nieruchomości. Z naszych obserwacji konta reklamowego wynika, że system 80:20, gdzie 80% stanowi oferty kupna, a 20% oferty sprzedaży nieruchomości, działa efektywnie.
LEAD ADS – czy to dobry pomysł?
Z naszego doświadczenia wynika, że w branży nieruchomości nie jest to najbardziej efektywna forma reklamy. Strzałem w dziesiątkę okazała się za to 🎯 kampania na ruch skierowana na wiadomości w Messengerze. Tutaj odbiorca sam decyduje, czy i kiedy napisać do pośrednika lub agencji nieruchomości, bez konieczności uzupełniania formularza LEAD ADS danymi osobowymi.
SPECJALNY TYP REKLAMY
Podczas tworzenia kampanii w menedżerze reklam bardzo ważne jest, aby zaznaczyć tzw. 👉 „specjalny typ reklamy”. Kampanie dotyczące kredytów, zatrudnienia, nieruchomości, kwestii społecznych czy polityki podlegają pewnym zasadom. Respektując je nie narazisz się na blokadę swoich reklam.
LOKALIZACJA grupy odbiorców
Punkt najważniejszy – do kogo chcesz dotrzeć ze swoimi treściami? Agenci nieruchomości zwykle prowadzą działalność na określonym terenie (np. w zasięgu jednego województwa). W reklamach warto precyzyjnie zawęzić lokalizację np. do konkretnych dzielnic dużego miasta, obszaru według kodów pocztowych, powiatów, mniejszych miejscowości. Większa częstotliwość wyświetlania reklam na mniejszym obszarze = lepsze zapamiętanie reklamy = potencjalnie większa efektywność reklam 👍. Warto monitorować statystyki, aby reklama nie wyświetlała się zbyt często tym samym osobom – wówczas mogłaby zostać uznana za nachalną.
ZAINTERESOWANIA
Jak dobrać grupę docelową (oprócz precyzyjnej lokalizacji), gdy chcesz np. kupić konkretną nieruchomość? Użyj najprostszego targetowania po zainteresowaniach:
- „dom”
- i/lub „mieszkanie”.
Próbujesz sprzedać nieruchomość inwestycyjną? Skieruj reklamę do zainteresowanych:
- „deweloper budowlany”
- czy „inwestycje w nieruchomości”.
CONTENT – jakie posty w branży nieruchomości są najchętniej czytane?
W tej branży mamy duże pole do popisu. Zauważyliśmy, że szczególną popularnością cieszą się:
- ciekawostki,
- aspekty prawne dot. rynku nieruchomości,
- a także zdjęcia sprzedanych nieruchomości z opisami wyników (np. zysku czy czasu sprzedaży od opublikowania oferty).
Należy jednak pamiętać przy tym o 📌REGULARNOŚCI! Dlatego jeśli nie jesteś w stanie/nie masz czasu/nie masz pomysłu na prowadzenie swojego fanpage’a, powierz to zadanie specjalistom (patrz ➡️ Artyści Reklamy 😉)
Zachęcamy do testowania rozwiązań 😊. A może powyższe tipy stosujesz także w innej branży? Daj znać!