Jak rozkręcić profil na Instagramie*?
7 sierpnia 2021
W dobie influencerek, a co za tym idzie – widocznego „czynnika ludzkiego” w marketingu, warto się zastanowić nad tym, jak rozkręcić profil firmowy na Instagramie.
Będąc użytkownikami social mediów, zazwyczaj widzimy efekt, a nie proces. Proces stawania się ciekawym profilem w internecie, rozpoznawalną marką z dużą i wierną społecznością fanów bywa żmudny, ale jednocześnie satysfakcjonujący, gdy widzimy, że nasza praca przynosi efekt.
Co zrobić, by zwiększyć zasięg organiczny, a tym samym zbudować fajną społeczność?
… poświęcić troooochę czasu oraz skupić na szczegółach, które na pierwszy rzut oka nie wydają się bardzo istotne.
- Pamiętaj o regularności, zarówno w feedzie, jak i w relacjach! Co 2-3 dni post, codziennie aktualna relacja.
- Wykorzystaj potencjał Instagrama – Instastories! Pamiętaj, że ludzie chętnie oglądają relacje, udostępniają je i nawiązują bezpośrednio kontakt z profilem ( więcej o tym przeczytasz w kolejnym moim cynku).
- Stwórz własne hashtagi.
- Zachęcaj followersów do interakcji poprzez oznaczanie profilu w relacjach oraz postach.
- Udostępniaj materiały, w których Twój profil jest oznaczony.
- Pamiętaj o BIO! Zamieść w nim swój #hashtag, link-do-strony.pl – one są tam aktywne, jednym kliknięciem przenoszą dalej – „w głąb” marki.
- Stwórz szablon! Instagram opiera się głównie na zdjęciach, na oglądaniu kafelków całych profili – bardzo ważne jest to, aby publikowane materiały były spójne estetycznie, a każda oddzielna seria wyróżniała się jednym konkretnym elementem.
- Nie zniechęcaj się! Nie od razu Rzym zbudowano, nie od razu więc stworzy się społeczność na Instagramie… Ostatecznie to najtrudniejsza część naszej pracy.
*i nie wydać fortuny na reklamę.
Kategorie: cynk marketingowy