Jak trafiać do nowych klientów, dzięki Google Maps
[Działa w każdej branży]
Google Maps nie tylko zastępuje tradycyjne urządzenia GPS, ale też pomaga klientom w znajdowaniu firm. Wielu klientów po prostu woli korzystać z usług lokalnych przedsiębiorców i kupować od lokalnych firm.
Podzieliłem tekst na dwie części. W pierwszej pokażę jak założyć profil, a w drugiej części pokazuje jak wycisnąć z profilu w Google Maps maksymalne efekty. Więc jeśli masz już firmową wizytówkę w Google’u to przeskocz od razu do drugiej części tekstu.
Część 1 – zakładania i konfiguracja profilu
Założenie Google Maps jest banalnie proste i DARMOWE. (Nie dajcie naciągnąć się firmom, które pobierają za to kosmicznie wysokie opłaty)
Profil rejestrujesz tutaj https://www.google.com/intl/pl_pl/business/, gdzie krok po kroku wypełniasz kolejne rubryki.
Google będzie chciał zweryfikować Twój profil, więc wybierasz jedną z dostępnych metod i weryfikujesz.
UWAGA! Często jedynym sposobem weryfikacji jest wpisanie kodu ze specjalnej “pocztówki” Google’a. Otrzymasz ją w ciągu 1-2 tygodni od założenia profilu.
Uzupełnij w profilu wszystko co tylko możesz! Szczególnie zwróć uwagę na dane kontaktowe i godziny otwarcia.
Część 2 – wyciśnij maksa z wizytówki google’a
Jeżeli masz już profil to przechodzimy do konkretów:
1) Nazwa wizytówki firmy Google
Dodaj jedno lub dwa słowa kluczowe w nazwie. Możesz dodać je po kropce. Dzięki temu, Twój profil będzie częściej wyświetlał się w wynikach wyszukiwania dla klientów. Np. brak słów kluczowych: “Artyści Reklamy”. Z dodanymi słowami: “Artyści Reklamy. Tworzenie stron internetowych. Prowadzenie fanpage’a.
2) Recenzje
Najlepszą formą reklamy jest “pozytywna rekomendacja”
Odezwij się do wszystkich swoich zadowolonych klientów, porozmawiaj z nimi i poproś o zostawienie opinii. Ułatw im to maksymalnie – podeślij linka i wskaż gdzie mają napisać opinie.
Jeśli ktoś obiecał, że napisze a po kilku dniach nie widzisz opinii to grzecznie się przypomnij i powołaj na obietnicę
Gdy Twoi klienci mają mało czasu na napisanie opinii to porozmawiaj z nimi telefonicznie, wypytaj o Waszą współpracę, czy są zadowoleni z efektu i… samodzielnie napisz taka opinie! Potem prześlij ją do autoryzacji i poproś aby klient zamieścił ja ze swojego profilu.
3) Galeria
Dodaj zdjęcia do galerii. Jesteśmy w większości wzrokowcami, więc ładne zdjęcia zrealizowanych projektów dadzą klientom obraz o Twojej ofercie.
Pokaż siebie i członków zespołu przy pracy, w ten sposób zbudujesz zaufanie do firmy. Ważne aby to były autentyczne zdjęcia
Nie oszukuj klientów zamieszczając fotki ściągnięte z internetu.
Jeśli nie masz biznesu gastronomicznego, to dość prawdopodobne jest, że będziesz jedną z niewielu firm z branży, które dodadzą jakiekolwiek zdjęcia. Masz tutaj szansę się wyróżnić.
A jeśli prowadzisz firmę, do której można “wejść z ulicy” albo klienci Cię odwiedzają to dodaj także zdjęcia okolicy z oznaczeniem Twojego budynku / wejścia do lokalu. Niech łatwo i szybko Cie znajdą.
Daj znać w komentarzu czy Ty być coś dopisał/a do tej listy
Patryk Janusz