Skip to content
REKLAMA (3)

Jak trafiać do nowych klientów, dzięki Google Maps

[Działa w każdej branży]

Google Maps nie tylko zastępuje tradycyjne urządzenia GPS, ale też pomaga klientom w znajdowaniu firm. Wielu klientów po prostu woli korzystać z usług lokalnych przedsiębiorców i kupować od lokalnych firm.

Podzieliłem tekst na dwie części. W pierwszej pokażę jak założyć profil, a w drugiej części pokazuje jak wycisnąć z profilu w Google Maps maksymalne efekty. Więc jeśli masz już firmową wizytówkę w Google’u to przeskocz od razu do drugiej części tekstu.

Część 1 – zakładania i konfiguracja profilu

Założenie Google Maps jest banalnie proste i DARMOWE. (Nie dajcie naciągnąć się firmom, które pobierają za to kosmicznie wysokie opłaty)

Profil rejestrujesz tutaj  https://www.google.com/intl/pl_pl/business/, gdzie krok po kroku wypełniasz kolejne rubryki.

Google będzie chciał zweryfikować Twój profil, więc wybierasz jedną z dostępnych metod i weryfikujesz.

UWAGA! Często jedynym sposobem weryfikacji jest wpisanie kodu ze specjalnej „pocztówki” Google’a. Otrzymasz ją w ciągu 1-2 tygodni od założenia profilu.

Uzupełnij w profilu wszystko co tylko możesz! Szczególnie zwróć uwagę na dane kontaktowe i godziny otwarcia.

Część 2 – wyciśnij maksa z wizytówki google’a

Jeżeli masz już profil to przechodzimy do konkretów:

1) Nazwa wizytówki firmy Google

Dodaj jedno lub dwa słowa kluczowe w nazwie. Możesz dodać je po kropce. Dzięki temu, Twój profil będzie częściej wyświetlał się w wynikach wyszukiwania dla klientów. Np. brak słów kluczowych: „Artyści Reklamy”. Z dodanymi słowami: „Artyści Reklamy. Tworzenie stron internetowych. Prowadzenie fanpage’a.

2) Recenzje

Najlepszą formą reklamy jest „pozytywna rekomendacja”
Odezwij się do wszystkich swoich zadowolonych klientów, porozmawiaj z nimi i poproś o zostawienie opinii. Ułatw im to maksymalnie – podeślij linka i wskaż gdzie mają napisać opinie.

Jeśli ktoś obiecał, że napisze a po kilku dniach nie widzisz opinii to grzecznie się przypomnij i powołaj na obietnicę

Gdy Twoi klienci mają mało czasu na napisanie opinii to porozmawiaj z nimi telefonicznie, wypytaj o Waszą współpracę, czy są zadowoleni z efektu i… samodzielnie napisz taka opinie! Potem prześlij ją do autoryzacji i poproś aby klient zamieścił ja ze swojego profilu.

3) Galeria

Dodaj zdjęcia do galerii. Jesteśmy w większości wzrokowcami, więc ładne zdjęcia zrealizowanych projektów dadzą klientom obraz o Twojej ofercie.

Pokaż siebie i członków zespołu przy pracy, w ten sposób zbudujesz zaufanie do firmy. Ważne aby to były autentyczne zdjęcia

Nie oszukuj klientów zamieszczając fotki ściągnięte z internetu.

Jeśli nie masz biznesu gastronomicznego, to dość prawdopodobne jest, że będziesz jedną z niewielu firm z branży, które dodadzą jakiekolwiek zdjęcia. Masz tutaj szansę się wyróżnić.

A jeśli prowadzisz firmę, do której można „wejść z ulicy” albo klienci Cię odwiedzają to dodaj także zdjęcia okolicy z oznaczeniem Twojego budynku / wejścia do lokalu. Niech łatwo i szybko Cie znajdą.

Daj znać w komentarzu czy Ty być coś dopisał/a do tej listy

Patryk Janusz

Posted in

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.