cynk - Jak WYKLUCZAĆ słowa, aby poprawić wyniki Google Ads-min

Jak WYKLUCZAĆ słowa, aby poprawić wyniki Google Ads?

Ustawienie kampanii wiąże się z wybraniem słów kluczowych, które spowodują wyświetlenie reklamy. Co jednak, gdy nasze słowa są na tyle “szerokie” znaczeniowo, że mają wiele znaczeń?

Prowadzenie kampanii Google Ads z takimi słowami powoduje, że część budżetu (czasem nawet spora część!) będzie przepalana bez efektu lub generując gorsze efekty.

Jak tego uniknąć?

Stosuj wykluczające słowa w każdej kampanii Google Ads

Wyobraźmy sobie, że prowadzimy firmę ślusarską specjalizującą się w wymianie i naprawie zamków w drzwiach. Jeśli nasza kampania zawiera słowo kluczowe “naprawa zamków”, będziemy wyświetlać się na takie frazy jak:

  • naprawa zamków drzwi
  • naprawa zamków gerda

ale także na frazy takie jak:

  • naprawa zamku samochodowego
  • naprawa zamku w kurtce
  • naprawa zamku w torebce
  • zamek elektroniczny naprawa
  • naprawa zamku w samochodzie

Pół biedy, gdy wykonujemy takie usługi a nasza strona jest dopasowana do takich zapytań. Ale co jeśli TAK NIE JEST??

A poza tym… przecież nie po to ustawiamy kampanie, męczymy się nad wybraniem konkretnych słów kluczowych aby wyświetlać reklamy na niechciane frazy!

Stosując odpowiednie słowa wykluczające w kampaniach, nie będziemy wyświetlać się na frazy, które nie są w kręgu naszych zainteresowań.

Jak ustalić na jakie frazy nie warto się wyświetlać?

Najprościej jest po prostu sprawdzić co wpisują użytkownicy i na podstawie tego określić odpowiednie słowa wykluczające.

Wejdź do swojego panelu Google Ads, następnie kliknij w SŁOWA KLUCZOWE i WYSZUKIWANE HASŁA.

Znajdziesz tam listę fraz, które wpisali użytkownicy a następnie kliknęli w Twoją reklamę.

Następnie wykonaj te dwie rzeczy:

  1. zaznacz konkretne hasło i wyklucz je z kampanii lub grupy reklam
  2. napisz jaka fraza jest nieodpowiednia dla prowadzonej kampanii i wyklucz te konkretne słowo. W naszym przykładzie może to być np. “kurtka”, “torebka”, “elektroniczny” itd.

Uniwersalna Listę Wykluczeń do Google Ads

Prowadząc kampanie Google Ads dla naszych klientów zauważyłem, że część wykluczających słów kluczowych jest taka sama na każdym koncie – niezależnie od branży.

Są to najczęściej takie słowa jak “samodzielnie”, “za darmo”, “bezpłatnie” itp.

W sumie rozpisałem listę blisko 100 takich słów i całą listę udostępniam BEZPŁATNIE. To są słowa, które dosłownie potrafią zjadać budżet nie generując żadnych efektów.

Jeśli chcesz pobrać Uniwersalną Listę Wykluczeń do Google Adskliknij tutaj (bezpłatnie)

Autor: Patryk Janusz

Posted in

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.