blog - jak wykorzystać wydarzenia na Facebooku do zwiększenia sprzedaży

Jak wykorzystać wydarzenia na Facebooku do zwiększenia sprzedaży?

Bierzesz udział w Facebookowych wydarzeniach? Nie Ty jeden ;). Większość z nas bierze (lub brało) udział w jakimś wydarzeniu na Facebooku.

Dlaczego korzystać z wydarzeń na Facebooku do promocji biznesu?

Jeżeli organizujesz ciekawy event, live’a, rekrutację, otwierasz lokal, nowy biznes lub robisz cokolwiek innego, co potrzebuje rozgłosu to wydarzenia są dla Ciebie. To fajny sposób na uatrakcyjnienie Twoich działań w mediach społecznościowych. Stosunkowo łatwo sprawić aby stało się popularne a jednocześnie pomaga budować pozytywny wizerunek marki wśród klientów.

Organizowanie wydarzeń na Facebooku ma jeszcze 2 konkretne korzyści:

  • założenie i prowadzenie wydarzenia jest darmowe 
  • powiadomienia wyświetlają się za każdym razem jak wrzucić post na wydarzenie

Ok, skoro już wiesz, jakie efekty możesz osiągnąć przez wydarzenia, przejdźmy do konkretów i sprawdź kilka naszych pomysłów na korzystanie z wydarzeń.

Zwiększaj zasięgi postów

Zapewne zdajesz sobie sprawę, że nawet jeśli ktoś polubił Twój Fanpage, nie znaczy to, że publikowane informacje do niego w ogóle dotrą. Facebook od lat ucina zasięgi fanpage’y. Zauważają to nie tylko administratorzy ale także i użytkownicy!

Inaczej jest w przypadku wydarzeń. W wydarzeniu osoby obserwujące, czyli wszystkie te, które w jakiś sposób zareagowały, zostaną poinformowane o Twoich postach. Jak to się odbywa? Kiedy opublikujesz post na wydarzeniu, każda osoba otrzyma o tym powiadomienie! W ten sposób możesz np. udostępniać posty ze swojego fanpage’a na wydarzeniu.

Trafiaj do zainteresowanych odbiorców

Zauważ, że jeśli ktoś wziął udział w jakimś wydarzeniu to istnieje duże prawdopodobieństwo, że ta tematyka go interesuje. Oznacza to także, że jeśli opublikujesz post na wydarzeniu to trafiasz tylko do osób rzeczywiście zainteresowanych konkretnym tematem.

Jednak, każdy kij ma dwa końce i podczas publikacji staraj się dobierać tylko te posty i takie treści, które potencjalnie mogą zainteresować osoby z wydarzenia. Publikowanie treści, które potencjalnie mogą nie zainteresować osoby z wydarzenia może skutkować odpływem użytkowników.

Cykliczne lub różne akcje promocyjne

Jeśli tworzysz akcje promocyjne dotyczące Twojej oferty to możesz informować o tych promocjach wszystkich uczestników wydarzenia za pomocą jednego posta. Strategia marketingowa wielu firm polega na tym, że mają kilka bardzo tanich produktów, których jedynym zadaniem jest przyciągnięcie nowego klienta. Gdy już ten klient znajdzie się w sklepie to, poza zakupionym produktem promocyjnym, zaczyna kupować także inne produkty, na których już firma zarabia dużo lepiej.

Przygotuj wydarzenie, które będzie oferowało jakieś bonusy lub promocje. Dobrze jest też komunikować odbiorcom, że te promocje pojawiają się tylko na wydarzeniu, wtedy jeszcze mocniej zachęcisz ich do wzięcia udziału. Realizowaliśmy wydarzenia tego typu dla naszych klientów i przynosiły zamówienia.

autorzy: Adam Śliwiński, Patryk Janusz

 

Inne wpisy:

Jak ustawić automatyczną odpowiedź na fanpage’u?

Dlaczego warto dobrze prowadzić fanapage? Co to znaczy dobry fanpage?

Jak promować wydarzenia na Facebooku?

Jak wykorzystać wydarzenia na Facebooku do zwiększenia sprzedaży?

Jak nazwać wydarzenie na Facebooku, aby ludzie chętnie dołączali?

Jak założyć wydarzenie na Facebooku?

Jak sobie radzić z trudnymi klientami na fanpage’u?

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Jak szybko zwiększyć liczbę polubień fanpage’a?

Auto-odpowiedź na wiadomości na fanpage’u. Ustawienia

Współpraca

Zajmujemy się prowadzeniem fanpage'y na Facebooku i zwiększaniem zainteresowania ofertą naszych klientów pomimo mimo spadających zasięgów.