Skip to content
Jaka reklama jest obecnie najskuteczniejsza

Jaka reklama jest obecnie najskuteczniejsza?

Gdy rozmawiam z nowymi klientami często słyszę pytanie „Jaka reklama jest obecnie najskuteczniejsza?” Najczęściej odpowiadam, że „nie wiem”, ale mam ku temu mocne przesłanki poparte wnioskami z realizowanych kampanii…

Powód 1: Różne wyniki reklamy dla firm w tej samej branży

Mam 3 klientów z tej samej branży, którzy oferują dokładnie te samą usługę. Dla każdego z nich prowadzę reklamę Google Ads i każdy z nich wydaje niemal identyczny budżet na kampanie Google Ads.

W warunkach laboratoryjnych prowadząc trzy eksperymenty o tych samych zmiennych, ustawionych tak samo i w tych samych warunkach powinniśmy otrzymać dokładnie taki sam efekt.

Ale praktyka mówi co innego…

Każdy z tych klientów ma inne wyniki. Najlepiej będzie pokazać to po CPC (CPC – koszt jednego kliknięcia). Dla tych tych trzech kont, stawki wyglądają tak: 2,11 zł, 2,85zł i 3,77 zł (dane z tego października 2019)

Jak widzisz – w skrajnych przypadkach wyniki różnią się niemal dwukrotnie!

Wniosek: nawet w tych samych branżach, prowadzenie reklamy wygląda kompletnie inaczej.

Powód 2: Różny czas decyzji

Ile trwa decyzja o zakupie mieszkania, ile o wykupieniu subskrypcji Netflixa, a ile o zamówieniu pizzy? Gdy klient ma odpowiednią motywację to trwa dokładnie tyle samo!

Jednak najczęściej jest tak, że dla różnych produktów czas podejmowania decyzji jest różny. Klienci często muszą zastanowić się, sprawdzić inne oferty, poznać opinie albo wypróbować usługę, zanim skorzystają z pełnej wersji.

Sam mam przypadki klientów, którzy decyzję o współpracy podjęli po nawet 2 latach od pierwszego kontaktu! Gdy przeglądam historię rozmów z takimi klientami widzę jedną prawidłowość. Ilość podjętych kontaktów to wynosi co najmniej kilkanaście.

Wniosek: Silny i stabilny biznes to efekt długotrwałych działań marketingowych, a nie jednorazowych „strzałów”.

Powód 3: Optymalna wysokość budżetu reklamowego

Inaczej pracuje się na budżecie 200 zł/msc, a inaczej gdy wydajemy 8 000 zł/msc. Ilość operacji i testów jakie możemy przeprowadzić na tych dwóch budżetach jest diametralnie różna.

Przy większym budżecie, proces optymalizacji reklamy możemy wprowadzać szybciej, ponieważ dysponujemy większą ilością danych o naszych użytkownikach.

Wniosek: większy budżet = więcej danych = lepsza optymalizacja reklamy = lepsze efekty

Powód 4: Kompetencje sprzedażowe i dobra oferta

Przy reklamie pozyskującej leady (lead – kontakt do potencjalnego klienta), ważne są też umiejętności sprzedażowe handlowca.

Pozyskanie 10, 50 czy nawet 500 leadów, nic nie da, gdy handlowiec zadzwoni do nich po dwóch tygodniach. Albo gdy rozmowa sprzedażowa będzie nieprzekonująca, albo gdy oferta będzie za słaba.

Marketing dostarcza okazje

Handlowiec może je wykorzystać

W tym wypadku najczęstszym błędem jaki obserwuje u klientów jest nieponawianie kontaktu lub ponawianie tego kontaktu zbyt rzadko lub za małą ilość razy.

Większość klientów nie kupuje przy pierwszej wizycie / rozmowie, czasami nawet nie przy drugiej lub trzeciej.

Wniosek – zysk firmy to efekt działań marketingowych i skutecznej sprzedaży.

Chcesz współpracować z Artystami Reklamy?

Sprawdź naszą ofertę prowadzenia fanpage’a

autor: Patryk Janusz

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.