lokalny biznes i promowanie na facebooku

Lokalny biznes a promowanie na Facebooku

Jak promować teraz mały lokalny biznes na facebooku?

Nie trzeba przypominać o tym, o czym wszyscy wiemy, małe lokalne biznesy: sklepy, kwiaciarnie, kawiarnie… od prawie 2 miesięcy stoją w obliczu wyzwania. Według mnie wciąż nie jest za późno, by zacząć się promować na Facebooku i zdobyć większe grono klientów.

Wystarczy, że masz fanpage z menagerem reklam, kilkaset złotych budżetu, smartfona i 10 minut, by przeczytać proste porady.

Komunikacja na Facebooku

 Informuj jak działasz – Twoi klienci mogą nie wiedzieć czy zawiesiłeś działalność na pewien czas, czy pracujecie stacjonarnie, zdalnie, czy macie asortyment. Musisz im to powiedzieć i przypominać od czasu do czasu. Zamieść krótkiego posta, w którym opiszesz jak pracujecie w obecnej sytuacji, jakie zasady bezpieczeństwa stosujecie. Zapewnij klientów, że nie mają się czego obawiać (oczywiście jeśli tak jest!).

Podawaj aktualne możliwości – podobnie jak powyżej – musisz uświadomić klientów w jaki sposób mogą teraz od Ciebie kupować. Jeśli stworzyłeś sklep internetowy lub prowadzisz aukcje w popularnych marketplace’ach 👉 podaj im linka i powiedz jak szybko wysyłacie zamówienia. Jeśli można zamawiać telefonicznie lub przez fb, a odbierać w sklepie – koniecznie o tym napisz. A może Twój punkt jest otwarty – powiedz na jakich zasadach można Was bezpiecznie odwiedzać.

Podtrzymuj kontakt i zaangażowanie – Jeśli przestaniesz mówić do swoich odbiorców oni o Tobie zapomną. Ten wyjątkowy czas można wykorzystać na budowę fajnej, zaangażowanej społeczności 💪 która chętnie skorzysta z Twoich usług gdy już będzie miała możliwość.

Publikuj Wasze zdjęcia klienci muszę widzieć Twój lokal, Wasze twarze, dokładnie te kwiaty, tę kawę czy rower, które mogą dostać u Ciebie. Pokazując własne zdjęcia, nawet jeśli będą średniej jakość, wykonasz je smartfonem i na szybko wrzucisz – zdobędą większe zainteresowanie niż najładniejsze stockowe zdjęcie 👌 W ten sposób dasz im też namiastkę normalności – na pewno kojarzą Ciebie i pracowników.

Przekonaj się do video 🎥 weź smartfona, stań w dobrym oświetleniu, zadbaj o chwilę ciszy i powiedz kilka zdań do swoich klientów. Możesz opowiedzieć o tym jak radzisz sobie teraz, jakie zasady wprowadziliście, a może nawet o nowej ofercie. Cokolwiek zrobisz naturalnie i z pozytywną energią 👉 powinno przekonać odbiorców, a na pewno przypomnieć im o Twoim istnieniu. Dodatkowo Facebook cały czas premiuje treści video, co da Ci większy zasięg.

Podstawowa reklama na Facebooku

1. Reklama na najbliższą okolicę: prosty instruktaż – wybrany post skieruj (na etapie zestawu reklam) według lokalizacji – pinezkę upuść w miejscu adresu swojego biznesu. Dodaj określony obszar (w zależności od rodzaju działalności) – kilometr, 5 km czy 10 km.

Możesz oczywiście określić też grupę po wieku, płci, zainteresowaniach – by trafić do nich precyzyjniej, ale na początku spróbuj tego prostego rozwiązania i zobacz jak to działa!

2. Targetuj za pomocą kreacji reklamowej
Kiedy ustawisz reklamę na okolicę spróbuj odpuścić bardziej szczegółowe targetowanie – ten etap przenieś na samą kreację reklamową, czyli grafikę i tekst. Stwórz je w taki sposób, by zwracały uwagę tych osób, na których Ci zależy.

3.  Promuj posty kierując je do fanów strony, którzy nie są aktualnie aktywni – ludzie, którzy raz polubili Fanpage nie zawsze widzą posty. To wiemy! Ale jak do nich dotrzeć? Przecież to idealna grupa, bo już kiedyś zwrócili na Ciebie uwagę i nawet obdarzyli „sympatią”. Tylko z czasem algorytm Facebooka pozwolił im o Tobie zapomnieć.

Wystarczy, że w trakcie tworzenia kampanii klikniesz opcje „Dodaj typ połączenia” a następnie wybierzesz „osoby, które lubią te stronę” i w okienku wpiszesz nazwę swojego fanpage’a.


Spróbuj w najbliższych tygodniu przygotować 2, 3 posty według tych zasad i promować je tak jak opisałam powyżej. Przeznacz na to jakiś niewielki budżet i sprawdź co się będzie działo.

Kategorie: