People hangout together at coffee shop

Najpierw klient, potem sprzedaż.

Dzisiejszy wpis na blogu, nie przedstawi żadnej teorii o tym jak należy traktować klientów, aby kupili oni od Ciebie produkt. Nie opiszę żadnej cudownej techniki, nie pokażę żadnego triku marketingowego, który cudownie sprawi, że po przeczytaniu tego wpisu wpłynie wam milion złotych na konto. Dziś pokażę jak my budujemy dobrą, długofalową i przyjacielską relację z naszymi klientem.

Po pierwsze – dziel się wiedzą

startup-photos

Zawsze chciałem, aby klienci po spotkaniu z nami czuli, że poza tym, że podpisali z nami umowę lub dopiero rozważają podpisanie, uzyskali jakąś „wartość dodaną”. Dlatego podczas rozmowy często dzielimy się naszą wiedzą, pokazując jak różne działania reklamowe mogłyby zadziałać w branży klienta, nie rzadko pokazujemy też całe modele pozyskiwania klientów lub budowania wizerunku. Jak to działa praktyce?

Niedawno miałem spotkanie, z właścicielką sklepu ze zdrową żywnością. Prosta strona internetowa – wizytówka sklepu, ważne aby w przyszłości była możliwość dobudowania sklepu internetowego. Możemy się tym zająć. Pokazałem umowę, wytłumaczyłem jak pracujemy z klientami i już po prezentacji.

Jako, że było jeszcze trochę czasu, zagadałem o to czy sklep ma swój fanpage? Okazało się, że tak. Krótkie spojrzenie na fanpage i już wiem co można poprawić. Za dużo treści związanych z promocjami i zniżkami w sklepie, więc też jest małe zaangażowanie użytkowników (niewiele reakcji pod postami). Rozwiązanie (prostsze niż się wydaje i do zastosowania przez każdego) – dlaczego nie zamieszczać postów o przepisach na zdrowe jedzenie pokazując, że wszystkie produkty można kupić w tym sklepie? To nie tylko uatrakcyjni treści na fanpage, ale też zwiększy zaangażowanie użytkowników i wpłynie na wizerunek, ponieważ zamiast ciągnąć klienta do siebie różnymi promocjami, zainteresujemy go ciekawą treścią i sam do nas przyjdzie.

Po drugie – poświęć swój czas

Dwa tygodnie temu, rozmawiałem z właścicielami firmy z branży ogrodniczej (dystrybucja kwiatów i drzewek). Przemili Państwo, którzy do tej pory nie mieli potrzeby stworzenia i prowadzenia działań internetowych, więc sporo spraw musiałem tłumaczyć od podstaw. Poza podstawowym tematem (stworzenie strony internetowej) – poruszyliśmy wiele innych, od pozycjonowania, przez reklamę internetową, aż do prowadzenia firmowych profili w różnych social media. Pokazałem które formy mogłyby być najlepsze i dlaczego warto w nie inwestować i prowadzić komunikacje z klientami w tych kanałach, a które formy są po prostu zbędne. Spotkanie trwało ponad 2,5 godziny, ale czuję, że pomogłem.

people-apple-iphone-writing

Po trzecie – bądź doradcą, nie sprzedawcą.

Od wyniku sprzedaży zależy to ile firma zarobi. Sprzedaż nakręca każdy biznes a umiejętność sprzedaży decyduje o tym czy firma przetrwa na rynku czy upadnie. Niektórzy patrzą na sprzedaż przez pryzmat zasady „hit and run <uderz i uciekaj>”, czyli „sprzedaj i zapomnij”, w ten sposób oferują klientom rozwiązania, które wykraczają poza potrzeby klientów, a więc też są droższe. Firma zarabia, a klient dostaje rozbudowany produkt, z którego prawdopodobnie nigdy nie skorzysta w pełni.

Zawsze jednak wychodzimy z założenia, że każdy klient ma trochę inne potrzeby, więc proponowane rozwiązania muszą mieć indywidualne cechy osobne dla każdego klienta. To, że usługi są poniekąd „dedykowane” temu konkretnemu klientowi sprawia, że będzie on lepiej, a przede wszystkim bardziej świadomie korzystał z naszego produktu.

To tylko trzy czynniki (a jest ich znacznie więcej!), które sprawiają, że kiedy dzwonię do klientów po spotkaniu słyszę „jesteśmy zainteresowani współpracą”. Obsługa nastawiona na realną pomoc klientowi (a nie na wyciągnięcie pieniędzy), działa cuda.

autor: Patryk Janusz

Posted in

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.