blog-Nie zgadniesz kim jestem – Czyli kim są twoi klienci.wyróżniający-min

Nie zgadniesz kim jestem – Czyli kim są twoi klienci

Przedsiębiorcy często są przekonani, że doskonale wiedzą kim są ich klienci. To dla agencji korzystna sytuacja. Wiemy do kogo kierować się z reklamą, mamy trop i możemy dostosować do tego komunikację.

Problem w tym, że nierzadko przeświadczenie, że ‘nasi klienci’ to osoby reprezentujące pewien zestaw cech nie jest niczym poparte. Jeśli zlecając reklamę masz już doświadczenie i poznałeś swoją grupę klientów, a jednocześnie wiesz, że właśnie do tej grupy chcesz się nadal kierować to sytuacja jest klarowna.

Bywa jednak tak, że po prostu chcemy, by nasi klienci byli właśnie tacy. Często mamy pewne wyobrażenia skonstruowane na podstawie błędnych założeń.

Przykład – mając w ofercie produkty luksusowe często budujemy sobie obraz klienta biorąc pod uwagę wyłącznie cenę tego produktu. Wyobrażamy sobie, że jest osoba bardzo zamożna i interesuje się tym, czym według naszych założeń interesują się zamożni. To zwykle okazuje się bardzo mylne.

Zastanów się jaki problem możesz rozwiązać

 

Aby utworzyć adekwatny obraz grupy docelowej należy zacząć z innej strony – od potrzeby. Warto zastanowić się jaką potrzebę klienta realizuje nasz produkt, jaki problem może rozwiązać. Jeśli potrzeba jest wystarczająco silna, a produkt potrafi się obronić to pieniądze nie stanowią kłopotu. Może problem, który rozwiązujesz dotyczy różnych osób, ale da się znaleźć ich cechy wspólne. Trzeba szukać i myśleć nieszablonowo.

Pamiętajmy, że standard życia się podnosi i na tzw. produkty luksusowe może sobie obecnie pozwolić coraz więcej osób. Facebook może pomóc nam ich znaleźć.

*Nie możemy jednak zapominać, że nie każdy może kupić wszystko czego teoretycznie potrzebuje. Warto więc przy targetowaniu zwrócić na to uwagę, ale nie traktować zamożności jako główny czynnik opisujący grupę docelową.

Otwórz się na testowanie – Potęga lookalike

Nawet jeśli nie wiesz jeszcze kim są Twoi klienci to Facebook może Ci to powiedzieć. Ten portal wie o nas podobno więcej niż nasi partnerzy… Trzeba tylko dać mu czas na testowanie – zainwestować i sprawdzić różne rodzaje targetowania. Warto sprawdzić szerokie grupy oparte na lokalizacji, wieku, płci, zachowaniach czy zainteresowaniach i starać się wyciągać wnioski.

Później na podstawie tych grup możemy stworzyć tzw. grupy lookalike, które często okazują się najbardziej trafnymi (i wartościowymi) odbiorcami.

Ja na przykład z targetowanych na mnie reklam na facebooku dowiedziałam się ostatnio o sobie zaskakujących informacji. Na co dzień widzę reklamy ubrań, na które mnie stać, ale mnie nie interesują oraz reklamy szkoleń, na które nie do końca mnie stać, a często kupuję od razu.

A Ty? Znasz swoich klientów?

autor: Dorota Guzińska

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.