one-page vs website (1)

One-page czy strona internetowa z zakładkami – Co wybrać?

Każdy kto zleca zaprojektowanie strony internetowej staje przed dylematem… tworzyć stronę „one-page” czy stronę internetową z zakładkami?

Słowem wyjaśnienia, strona „one-page” to taka, której wszystkie treści znajdują się na jednej, długiej zakładce. Natomiast strona z zakładkami to, jak nazwa wskazuje, strona posiadająca oddzielne podstrony dla różnych kategorii, np. o nas, oferta, galeria, kontakt itd.

Jako Artyści Reklamy wyznajemy filozofię „marketingu, który działa”, dlatego opowiem Ci o tym jak wybór rodzaju strony internetowej wpłynie na późniejszą skuteczność reklam, koszty reklam, pozycjonowanie strony internetowej oraz pozyskiwanie klientów.

Obniż stawki reklamy Google Ads

Tworząc reklamę dla strony internetowej, która ma wiele zakładek dużo lepiej dopasujesz słowa kluczowe do treści. Jak? Poprzez podzielenie kampanii na grupy reklam tak aby były dopasowane do konkretnych zakładek Twojej strony internetowej.

Np. Gdy prowadzisz warsztat samochodowy, użytkownicy wpisujący w Google’u słowo kluczowe „mechanik wymiana oleju” powinni trafić na inną zakładkę niż gdy wpiszą „wymiana opon”. Chodzi o to aby strona była maksymalnie dopasowana do tego co szuka odbiorca, a będzie tylko wtedy gdy rozbijemy ją na zakładki i dobrze opiszemy.

W ten sposób poprawisz Wynik Jakości swojej strony docelowej. To m.in. od niego zależą koszty kliknięć w Google Ads.

Zwiększ skuteczność i konwersje strony internetowej

Podział strony na zakładki może zwiększyć konwersje, czyli ilość zapytań jakie do Ciebie trafiają przez stronę. Dzieje się tak ponieważ użytkownicy nie chcą tracić czasu na przeglądanie i czytanie treści, które nie są odpowiedzią na ich zainteresowanie.

Wracając do przykładu z mechanikiem. Gdy użytkownik szuka wymiany opon, to chce w pierwszej kolejności czytać i przeglądać treści związane z wymianą opon. Na stronie „one-page” takich informacji użytkownik musiałby się doszukiwać na długiej stronie. Natomiast na rozbudowanej stronie znajdzie je w kilka chwil.

Rozbudowana strona internetowa lepiej się pozycjonuje

Gdy masz jedną zakładkę, Twoja strona może zająć tylko jedną pozycje w Google’u. Gdy Twoja strona ma 7 zakładek, to każda zakładka zajmuje osobną pozycję w Google’u, więc w sumie masz ich 7. Każda zakładka pozycjonuje się osobno.

Gdy zaprojektujesz stronę www „one page” i udasz się do firmy pozycjonującej z prośbą o pomoc w pozycjonowaniu, to pierwsze ich zdanie będzie brzmiało „trzeba dodać zakładki do Twojej strony internetowej”. Wiem, co mówię – przerabialiśmy już trochę takich przypadków.

Kiedy strona „one page” może się sprawdzić?

Wpis może wydać się lekko stronniczy na korzyść rozbudowanej strony internetowej. Natomiast tworzenie stron „one page” też ma kilka zalet i jest co najmniej kilka sytuacji w których świetnie się sprawdzą takie strony.

  1. Na przykład gdy sprzedajesz jeden, konkretny produkt / usługę to strona www „one page” może być dobrym rozwiązaniem.
  2. Strony „one-page” czasami nadają się na start działalności, ponieważ zazwyczaj są tańsze niż tworzenie stron internetowych z zakładkami.
  3. Poza tym strony „one-page” mogą występować w roli „wizytówki internetowej”, gdzie nie przedstawisz rozbudowanej oferty, ale krótko opowiesz o sobie.

Na co dzień sugeruję klientom tworzenie stron internetowych z zakładkami, ponieważ po prostu takie strony www niosą za sobą dużo więcej korzyści. Nawet gdy weźmiemy pod uwagę trochę wyższą cenę za stworzenie takiego projektu to ten koszty zwraca się przy pierwszych kampaniach Google Ads i pozyskanych klientach.

autor: Patryk Janusz

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.