Pozycjonowanie strony internetowej w Google

Pozycjonowanie strony internetowej – 9 ważnych elementów

Czy wiesz, że na pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google ma wpływ ponad 200 różnych czynników? Niektóre z nich są sprawdzone i oczywiste, niektóre to wciąż tylko spekulacje, natomiast od dłuższego czasu widać pewną tendencje do której zmierza Google.

W poniższym artykule przedstawię 9 ważnych czynników pozycjonowania, strony internetowej, które w konkretnych punktach rozwijam. Dzięki temu w artykule znajdziesz ponad 20 szczegółowo opisanych czynników, które wpływają na widoczność Twojej strony internetowej w wynikach Google.

1. Domena internetowa pozycjonowanej strony internetowej

Domena – czyli to co użytkownik wpisuje w wyszukiwarce aby znaleźć Twoją stronę internetową. Np. artyscireklamy.pl, onet.pl, wp.pl i inne

Jaka powinna być domena aby pozytywnie wpływała na pozycjonowanie strony internetowej?

• domena zawierająca słowo kluczowe ma większą szansę na wyższą pozycje od innych domen

• powinna być w miarę możliwości krótka i precyzyjna

• co ciekawe, na pozycjonowanie strony internetowej wpływa także nazwa subdomeny, np. jeśli użytkownik szuka butów i w wyszukiwarce wpisze „sklep z butami” to wyżej powinna pozycjonować się subdomena „sklep.buty.pl” niż domena „buty.pl”

2. Tytuł strony internetowej

Słowo kluczowe w tytule strony internetowej to silny znak dla wyszukiwarki. Dzięki temu Google wie, że ta strona dotyczy tematyki, której użytkownik szuka.

Dobrą praktyką jest gdy tytuł strony www rozpoczyna się od słowa kluczowego, które użytkownik wyszukuje.

3. Nagłówki mają moc pozycjonowania!

Nagłówki służą nie tylko do uporządkowania treści na stronie www czy blogu. Dodanie słów kluczowych do nagłówków także wpływa na widoczność strony internetowej w Google.

Szczególny wpływ na widoczność strony ma nagłówek H1, natomiast bardzo istotne są także kolejne nagłówki: H2, H3, H4, H5 i H6. W ten sposób Google otrzymuje mocny sygnał, że Twoja strona www jest odpowiedzią na wyszukiwane, przez użytkownika, hasło.

4. Pozycjonowanie strony internetowej przez słowa kluczowe

Obecnie duże nasycenie tekstów w różne słowa kluczowe nie ma już takiego znaczenia dla pozycji strony w Google jak kiedyś. Natomiast pozwala zorientować się wyszukiwarce Google o tematyce strony internetowej.

(Uważaj, bo przesycenie tekstów w słowa kluczowe może spowodować nałożenie filtrów na Twoją stronę, co obniży jej pozycje)

Długie ogony, a pozycjonowanie strony internetowej

Warto także tworzyć tzw. „długi ogon słów kluczowych” , czyli szczegółowość słowa kluczowego. Zobacz jaka jest różnica pomiędzy słowem „czarna kurtka” a słowem „czarna skórzana kurtka pikowana”.

Nietrudno się domyślić, że drugie słowo kluczowe jest bardziej precyzyjne. Im bardziej precyzyjne i lepiej dostosowane słowo kluczowe do wyszukiwań użytkownika tym lepiej dla pozycjonowania.

Jak budować „długie ogony”? Najlepiej pisząc bloga!

5. Treść, która pozycjonuje

Pisanie tekstów na stronę to rozległy temat. Z tego powodu skupię się na najważniejszych elementach, które stosujemy pisząc teksty dla klientów.

• Pisz oryginalne teksty! Nie wolno kopiować treści z innych stron internetowych, blogów lub innych miejsc.

• Stosuj nagłówki do pozycjonowania strony internetowej i odpowiednio je szereguj. Pamiętaj, że nagłówki mają swoją hierarchię, której należy się trzymać, zgodnie z kolejnymi znacznikami: H1, H2, H3, H4, H5, H6

• Dobrze dobieraj słowa kluczowe. Stosuj „długie ogony” i staraj się trafnie odpowiadać na wyszukiwania użytkowników.

Poza tymi zasadami możesz też:

• Prowadzić blog firmowy. W ten sposób zbudujesz bazę artykułów korzystnie wpływających na pozycjonowanie strony internetowej. Ponadto – regularne dodawanie nowych treści, to kolejny czynnik wpływający na wysokość strony w wynikach wyszukiwania w Google

• Aktualizować treści na stronie internetowej. To pokaże, że dbasz o aktualność treści na swojej stronie internetowej.

6. Linki

To również rozległy temat, ważne są zarówno linki wychodzące z naszej strony jak i te, które do naszej strony prowadzą.

• Linkowanie do stron o wysokim autorytecie, daje sygnał do Google o jakości naszej strony. Natomiast za duża ilość linków wychodzących może także obniżyć jakość strony.

Jak to wyśrodkować? Po prostu nie linkuj niczego „na siłę”.

• Na pozycjonowanie strony internetowej wpływa też tematyka stron do których linkujemy. Jeśli prowadzisz stronę warsztatu samochodowego, a linkujemy do kina, to Google może uznać, że nasza strona dotyczy tematyki filmów o samochodach.

• Aktualność linków – dbaj o to aby wszystkie linki na Twojej stronie, były w miarę możliwości aktualne, ponieważ za duża ilość nieaktualnych linków obniży jakość Twojej strony www.

• Ilość i jakość linków, które prowadzą do naszej strony – im więcej linków prowadzi do naszej strony tym lepiej. Ogólnie rzecz biorąc, skoro użytkownicy linkują do nas to znaczy, że nasza strona jest dla nich ważna.

• Linki od konkurentów – jeśli konkurencja Cię ceni (bo linkuje do Twojej strony) to jest to szczególnie ważny dla Google znak, więc pozycjonuje Cie wyżej.

Jak to zrobić? Możesz dogadać się z firmami z innych miast, oni będą linkować do Ciebie, a Ty do nich. Niby konkurencja, ale ze względu na lokalizacje nie zabierzecie sobie klientów.

7. Adres URL strony internetowej

O wiele przyjemniejszy jest adres „sklepzbutami.pl/buty/damskie/nike”, niż „sklepzbutami.pl/pageid=95/ab13gw/aerr22”. Zadbaj o poprawne ustawienia adresów URL, to nie tylko zwiększa wygodę użytkowania witryny, ale także pozwoli zorientować się wyszukiwarce o tematyce Twojej strony.

8. Meta teksty

Meta tytuły i meta teksty to jest ten tekst, który Google wyświetli w wynikach wyszukiwania. Powinien być on stworzony indywidualnie dla każdej podstrony. Warto umieścić w meta tekstach, a szczególnie w meta tytule odpowiednie słowo kluczowe, nawiązujące do tematyki konkretnej podstrony.

9. Responsywność a pozycjonowanie strony internetowej

Szacuje się, że w 2017 roku około 75% internautów będzie korzystać z sieci wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dlatego to czy Twoja strona internetowa jest responsywna czy nie, będzie decydowała o tym jak wysoko wyświetli się w wynikach Google.

Pisaliśmy o tym w innym artykule.

Zauważ, że polityka Google wobec stron internetowych ciągle się zmienia. Natomiast jedno jest pewne Google ma jeden cel – dostarczyć odbiorcy maksymalnie precyzyjne i wysokiej jakości wyniki wyszukiwania.

Jeżeli wszystkie nasze działania związane z obecnością w sieci będziemy wpisywać w politykę „użyteczności dla odbiorcy” to nie ma się czego obawiać.

Pozycjonowanie strony internetowej zacznij jak najwcześniej

Tworzymy strony internetowe od 2016 i widzimy, że pozycjonowanie strony internetowej warto zacząć jeszcze przed jej stworzeniem.

Jak to zrobić?

Wybierz firmę, która ma w ofercie tworzenie stron internetowych, które są odpowiednio zoptymalizowane pod SEO. Dzięki temu pozycjonowanie takich stron nie będzie wymagało od Ciebie dodatkowej uwagi.

Z resztą sam zobacz, jak można trafić do TOP 3 Google’a, dzięki skutecznej stronie internetowej. Kliknij tutaj i przeczytaj artykuł.

autor: Patryk Janusz

Posted in

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.