blog-Profesjonalne CV – Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie.wyróżniające-min

Profesjonalne CV – Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?

Styczeń to dla nas hardkorowy okres. Nie zdążyłem jeszcze podsumować 2019 roku, a już jesteśmy w trakcie rekrutacji kolejnej osoby do zespołu.

Po przejrzeniu blisko 80 CV mam trochę przemyśleń, które mogą Wam pomóc w aplikowaniu do pracy, nie tylko w agencji marketingowej.

1. Pierwsze wrażenie robisz TYLKO RAZ

Czysty, schludny, nie przeładowany zbędnymi grafikami wygląd CV to klucz do tego aby zrobić dobre pierwsze wrażenie

Czcionka – czytelna i bez dodatkowych “udziwnień” to także najlepszy wybór

CV powinno być uporządkowane. Informacje, które przedstawiasz powinny być logicznie ułożone. Dobrze wyedytowane. Nikt nie uwierzy, że opanowałeś WORD’a, jeśli nie umiesz zrobić równych akapitów inaczej niż “spacją” (a jeśli nie ogarniasz i zdania przesuwasz za pomocą “spacji” to zapisuj CV w pdf – wtedy trudniej to wykryć)

Dobrze gdy CV zawiera także Twoje zdjęcie, dzięki temu CV staje się bardziej “osobowe”, lepiej kojarzy się i łatwiej jest zapamiętać konkretne CV.

2. Konkret is a KING

Napisanie, że “współpracowałem z marką X, dzięki czemu marka X zwiększyła przychody” jest mniej przekonujące niż stwierdzenie “kampania reklamowa, którą prowadziłem dla marki X, pozyskała 27 leadów w 6 dni, z czego 3 klientów od razu kupiło usługę Y”

Konkret rządzi. Zawsze.

Jeśli masz jakieś konkretne wyniki w postaci liczb to podaj je. W CV, warto troszkę się przechwalać 😉

3. A co gdy doświadczenia brak?

Brak doświadczenia nie musi być wielkim minusem, o ile odpowiednio się przedstawisz.

Wiele szablonów CV daje możliwość wpisania krótkiego opisu o sobie, wykorzystaj te kilka zdań na jak najlepszą prezentacje swojej osoby. To takie “intro” do pozostałej części CV.

4. Kursy, szkolenia, dodatkowe aktywności

Szukając pracy w branży, która non stop się zmienia, pokaż, że serio się tym interesujesz. Jeśli masz za sobą jakieś szkolenia, śmiało wymień je.

Wielu kandydatów pisze, że “szybko się uczy”, co niestety jest często dość ogólnikowym hasłem.

Zamiast tego pokaż, że masz inicjatywę i jesteś ciekawy branży – może jesteś w stanie opisać jakiś przykład ze szkoły / studiów lub poprzedniej pracy?

5.Social proof

To najsilniejszy i najlepszy sposób na marketing. To dzięki niemu kupujemy produkty i usługi od konkretnych firm. Social proof, czyli “społeczny dowód słuszności” to opinie i referencje o Tobie i współpracy z Tobą.

Jeśli masz referencje w jakiejkolwiek formie: nagrane telefonem, napisane mailem, pisemne lub inne to po prostu wrzuć je do CV albo zamieść link do miejsca, gdzie można je zobaczyć.

Co ważne, nawet gdy masz referencje od firm z innych branż – także je zamieść. Pozytywna opinia jest uniwersalna – buduje Twoją wiarygodność niezależnie od tego w jakiej firmie pracowałeś/-aś.

Na blisko 80 CV, znalazłem referencje tylko w 2 Zobacz jak łatwo będzie Ci się wyróżnić, gdy takie referencje dodasz.

PS. Zgadnij kto na 100% zostanie zaproszony na rozmowę rekrutacyjną?

6. Zdjęcie

Nie musi być robione u profesjonalnego fotografa za miliony monet, ale dobrze gdy:

  • na zdjęciu jesteś uśmiechnięty, dzięki temu od razu sprawiasz dużo lepsze wrażenie
  • zdjęcie nie jest prześwietlone, żółte i nie wygląda jakby ktoś przesadził z filtrami z Instagrama
  • zdjęcie nie jest robione pod jakimś nienaturalnym kątem

Znowu króluje zasada, aby wszystko było czyste i naturalne.

7. Nazwa pliku

Wśród otrzymanych CV sporo z nich było zapisanych pod nazwami takimi jak “CV”, “CV (2)” albo “moje-cv-3”. Taki zapis utrudnia poruszanie się po folderze z wszystkimi CV.

Trudno jest też od razu skojarzyć kandydata z CV. A prawdziwe zamieszanie robi się, gdy kandydat dzwoni, a Ty próbujesz odszukać jego CV aby przypomnieć sobie kandydata i zamienić dwa słowa.

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że można zmienić nazwę pliku, ale przecież lepiej nie utrudniać życia rekruterom, co nie?

Jak w takim razie nazwać plik?
“CV-imię-nazwisko” lub “imię-nazwisko-CV”.

Mam nadzieję, że tych kilka porad będzie dla Was przydatnych w szukaniu pracy!

autor: Patryk Janusz

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.