Projektowanie logo firmowego. Okej... po co Ci to logo

Projektowanie logo firmowego. Okej… po co Ci to logo?

Logo stanowi wizytówkę każdej firmy i to właśnie z nim kojarzymy markę, do niego przywiązujemy się najbardziej. Dobrze dobrane logo przyciąga uwagę i sprawia, że na jego widok nasuwają się konkretne skojarzenia. Firmy z wieloletnią historią (Coca-Cola, Mc Donald, Nestle, Google, Facebook, Microsoft itd.) są tego dobrym przykładem. Na samo wspomnienie ich nazw przychodzi nam w myślach znak rozpoznawczy.

Logo firmowe zostanie w głowie Twojego odbiorcy!

Wraz z biegiem lat rynek się zmienia, razem z nim zmienia się moda i gust odbiorców a konkurencja rośnie w siłę. Firmy dwoją się i troją by za pomocą swojego logotypu zaistnieć w morzu setek podobnych, dlatego projektowanie logo dla firmy jest jak tworzenie dzieła. Logotyp firmy jest jedną z najważniejszych form identyfikacji wizualnej (czyli tego jak inni, widza Twoją firmę), więc powinno być wyjątkowo dobrze zaprojektowane.

Pierwsze wrażenie budujesz tylko raz

Z pewnością domyślasz się już, że za sprawą pierwszego wrażenia wywołanego przez firmę pozyskuje się zaufanie klienta i szansę na sfinalizowanie transakcji. Aby przełomowo zaakcentować swoją obecność, niezbędny jest zapadający w pamięć znak graficzny. Dobrze aby logo firmowe promowało wartości firmy lub pokazywało czym sie zajmujesz?

Mimo to wielu właścicieli firm wciąż nie docenia wagi logo biz­ne­so­wego i nie zabiega o profesjonalny projekt.

Co więcej, niektóre firmy rozpoczynające swoją działalność w ogóle nie myślą o posiadaniu własnego logo. Oczywiście nie ma żadnych norm biznesowych, ani tym bardziej obowiązku prawnego posiadania logotypu firmowego. Można by pomyśleć, że skoro nie jest to wymagane, w takim razie po co w ogóle zaprzątać sobie tym głowę? Przyjrzyjmy się więc bliżej temu, do czego posłuży logo naszej firmy.

Projektowanie logo dla firmy, to znacznie więcej niż „ładny znaczek”

Kluczowym elementem tożsamości marki jest jej identyfikacja wizualna. Logo to nie tylko ładny znaczek. Logo przekazuje pewne wartości, idee i cechy firmy. To właśnie ono znajdzie się na wizytówkach, w materiałach reklamowych, na stronie internetowej. Warto w nie zainwestować, a przed pokazaniem światu finalnej wersji zapytać o zdanie innych. Projektanci przechodzą na tyle długą pracę nad nim, że po wszystkim może zabraknąć im obiektywizmu. To, że nam podoba się wersja pierwsza, wcale nie oznacza, że inni zadecydują tak samo.

Logo firmy ma wywołać skojarzenia!

Ludzie, w tym również klienci, nie lubią zbyt dużych oczywistości. Lubią natomiast odnosić jakieś wrażenie, lubią zaufać przeczuciu gdy sięgają po coś. Konstrukcja logo jest najczęściej zamierzona w taki sposób aby łatwo kojarzyła się ona z przedmiotem działalności firmy lub z jej nazwą. Celem takiego zabiegu jest ułatwienie identyfikacji poprzez wywołanie odpowiednich skojarzeń.

Czy logo firmowe może zwiększyć sprzedaż?

Wszyscy jesteśmy zabiegani, co nie? Wchodząc do sklepu po małe zakupy, bez zastanowienia sięgamy po produkty marek, które znamy… albo chociaż kojarzymy.

Dlatego podczas tworzenia kampanii reklamowych warto eksponować logo marki lub produktu tak aby odbiorcy opatrzyli się z naszym znakiem. Dzięki temu, przy kolejnych zakupach, widząc produkt z naszym logiem na półce, skojarzą go z opatrzoną reklamą. W ten sposób wytworzy sie informacja, że ten produkt jest im już znany, a oni chętniej włożą go do koszyka i za niego zapłacą.

Czas na przykład!

Hmm… może… Coca-Cola? Kupujesz czasem? Cola w puszce, butelce 0.5 l czy 1.5 l.

I co widzisz? Hmm? Nie wmówisz mi, że nie wyobraziłeś sobie w tej chwili logo Coca-Coli, a bardzo prawdopodobne, że wyobraziłeś sobie także cały produkt z logiem. Dokładnie tak ma to działać!

Jakie są cechy dobrego logo firmowego?

Czy wiesz, że logo Coca-Coli istnieje niemal niezmienne od ponad 100 lat? Dla porównania Pepsi w tym czasie całkowicie zmieniało wizerunek już… kilkanaście razy. Coca-Cola nic nie zmienia w swoim logo, a projekt jest uniwersalny. Ta marka wie, że cechy dobrego logo dla firmy to:

  • Pros­tota – pro­jekt czyni logo łatwo rozpoz­nawal­nym, wszech­stron­nym
    i nieza­pom­ni­anym. Przed­stawia coś wyjąt­ko­wego lecz nieprzesadzonego.
  • Rozpoz­nawal­ność – Kole­jną zasadą jest zapadanie w pamięć. Taki efekt daje pro­sty ale i sto­sowny projekt.
  • Odpowiednie kolory – dobrze dobrane, mocne kolory, które wyróżniają logo na tle innych.

Każde logo, to inne logo.

Należy mimo wszystko dodać, że na świe­cie znajdziemy udane logotypy, które łamią jedną lub wię­cej z przed­staw­ionych reguł. Są to jed­nak przy­padki szczególne, wyjąt­kowo odważne, ale i wyjąt­kowo dobre. Czasami warto zaryzykować i zrobić coś niecodziennego.

Logo dla każdego… dla Ciebie też!

Okej, w taki sposób dotarliśmy do końca artykułu. Logo firmowe ma spełniać wyznaczoną rolę po to aby przynosić marce wymierne korzyści. Czasem wystarczy zaciekawić klienta, aby stała się magia…

Dlatego jeśli interesuję Cię temat zaprojektowania logotypu lub zmiany Twojego logo na nowsze, odezwij się do Patryka – biuro@artyscireklamy.pl.

autor: Adam Śliwiński

Posted in

Inne wpisy:

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Responsywna strona internetowa. Czym jest i czy jej potrzebujesz?

Strona internetowa dla firmy. UWAGA 9/10 firm to olewa!

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.