blog-prosty sposób na natychmiastowe zwiększenie sprzedaży

Prosty sposób na natychmiastowe zwiększenie sprzedaży

Dlaczego jest tu fotka mieszkania, skoro wpis ma być o zwiększaniu sprzedaży? Chcę Ci opowiedzieć o tym co przytrafiło się nam na początku tego roku, a jednocześnie wyciągniesz z tej historii super trik na natychmiastowe zwiększenie sprzedaży. Sposób działa rewelacyjnie i jest prosty do zastosowania (sam też z niego korzystam).

Od tego się zaczęło…

Na początku 2018 roku planowaliśmy przeprowadzkę – szukaliśmy większego mieszkania. Tradycyjnie przeglądaliśmy gumtree, olx, otodom i wszystkie inne portale w poszukiwaniu ciekawych ofert z okolicy. Trafiliśmy na kilka, które spełniały nasze oczekiwania i kilka telefonów później umówiliśmy się na oglądanie jednego z nich.

W całym procesie pośredniczyła agencja nieruchomości, więc najpierw podjechaliśmy podpisać z nimi umowę. Prosta, dość standardowa umowa, w pół godziny załatwiliśmy temat i polecieliśmy już pod mieszkanie. Nowoczesne, ładne i strzeżone osiedle, samo mieszkanie też było okej – umeblowane i w fajnym standardzie. Obejrzeliśmy całość, pogadaliśmy chwilę z właścicielką i agentką, zadaliśmy kilka pytań i każdy poszedł w swoją stronę. Następnego dnia napisałem do agentki, że „co prawda mieszkanie ładne, ale jednak nie będziemy zainteresowani” (nie pasowała nam lokalizacja – było zbyt blisko biura).

Przez ten błąd firmy wypuszczają z rąk wielu klientów

Szczerze mówiąc to spodziewałem się jakiegoś telefonu… maila… albo chociaż SMSa od agentki, ale nie było żadnego kontaktu zwrotnego. Kompletnie nic, tak jakbyśmy się nigdy nie spotkali. Pomijam fakt, że uprzejmie byłoby napisać chociaż „ok, dziękuję za informacje. Miłego dnia i pozdrawiam”, ale my przecież byliśmy serio zainteresowani wynajmem jakiegoś mieszkania. Byliśmy idealnym klientami, tzn. mieliśmy potrzebę i kasę na realizacje tej potrzeby. Niestety agentka za szybko się poddała.

Jaki jest morał z tej historii?

Moim zdaniem agentka popełniła 2 podstawowe błędy, które rujnują sprzedaż. Prowadzę konsultacje z wieloma firmami i wiem, że ten problem nie dotyczy tylko tej agentki.

Brak kontaktu po spotkaniu

Nie zapytała co nam nie pasowało w tamtym mieszkaniu, nie zainteresowała się nami, a może gdyby poznała nasze obiekcje i podjęła próbę walki z tymi obiekcjami to stalibyśmy się jej klientami? Taka próba wymaga jednej rozmowy – ok. 10-15 minut. No cóż… agentka nie podjęła takiej próby.

Zobacz też, że agentka poświęciła nam już mnóstwo czasu: dwie rozmowy telefonicznie przed spotkaniem (ok. 20 minut), spotkanie na podpisanie umowy (ok. 30 minut), oględziny mieszkania (ok. 40 minut), co daje w sumie półtorej godziny! Kolejna rozmowa nie byłaby więc dużym zaangażowaniem czasowym, a mogłaby zakończyć się podpisanie umowy i sprzedażą.

Jak nie A to B – sprzedaż alternatywna

Celem agencji nieruchomości jest sprzedaż lub wynajem mieszkania, wtedy agencja zarabia kasę. Czy jeśli zgłasza się klient zainteresowany mieszkaniem A to znaczy, że mieszkanie B na pewno go nie zainteresuje?

Agencja nieruchomości w swojej ofercie na pewno ma więcej mieszkań na wynajem niż tylko to, które oglądaliśmy. Agentka mogła porozmawiać z nami i bardziej sprecyzować nasze wymagania i podsunąć nam jeszcze kilka innych ofert. Poświęciła nam już półtorej godziny, to poświęcenie kolejnych 30 minut na rozmowę, przygotowanie kolejnych ofert i umówienie spotkań nie powinno być problemem.

Zastosuj to i od razu zwiększaj sprzedaż

Rozmawiaj z klientem przed, w trakcie i po realizacji zlecenia. Dowiesz się dużo więcej niż przypuszczasz, zbudujesz relacje a także poznasz obiekcje, potrzeby oraz motywacje Twoich klientów. Kiedy będziesz miał te informacje – sprzedaż stanie się dużo prostsza.

Nie odpuszczaj po jednym kontakcie z klientem

Mam kilku klientów, których „zamknięcie” zajęło mi nie tydzień lub dwa, ale półtora roku. Niektórzy klienci przekładają decyzje, więc ja cierpliwie umawiam kolejną datę kontaktu, a kiedy nadchodzi ten dzień – przypominam się. To metoda dla cierpliwych ale kiedy już zlecenie się dopina, to najczęściej klient kupuje jeszcze dodatkowe usługi, które nie wchodziły w skład pierwszej oferty. To taki Twój bonus za cierpliwość i wytrwałość.

Spójrzmy na to fachowym okiem

Zawsze dobrze jest, aby ktoś z zewnątrz, świeżym i fachowym okiem spojrzał na Twój biznes, dlatego jeśli interesują Cie odpłatne konsultacje ze mną – napisz do mnie na biuro@artyscireklamy.pl

autor: Patryk Janusz

Posted in

Inne wpisy:

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Responsywna strona internetowa. Czym jest i czy jej potrzebujesz?

Strona internetowa dla firmy. UWAGA 9/10 firm to olewa!

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.