Reklama Google Ads (dawne AdWords) – co to jest i jak działa?
W każdej sekundzie miliony osób, w poszukiwaniu różnych produktów i usług, przemierza wyniki wyszukiwania Google, po to aby trafić do… no właśnie – do kogo? O tym czy klienci trafią do Ciebie, czy do Twojej konkurencji decyduje to czy Twoja strona jest dobrze pozycjonowana w Google lub to czy prowadzisz skuteczną reklamę Google Ads
Reklama Google Ads – co to jest?
Google Ads to system reklamowy Google, który pozwala na wyświetlanie reklam w wyszukiwarce Google oraz na stronach partnerów (takich jak np. onet.pl). System nalicza opłatę za kliknięcia w reklamę, więc płacimy tylko wtedy kiedy zainteresowany reklamą klient w nią kliknie, dzięki czemu możemy reklamować się nawet przy niskich budżetach (nawet od kilku zł dziennie).
W Google Ads możemy ustawić wyświetlanie reklam do osób, które wpisują różne słowa kluczowe w wyszukiwarce a także mają odpowiednie cechy (np. wiek, płeć), interesuje ich konkretna tematyka (np. podróże). Dodatkowo możemy kierować reklamę tylko w obrębie pewnej lokalizacji (np. 10 km wokół Warszawy) lub działać na szerszą skalę (np. na całe województwo). Koszty i skuteczność reklamy zależą od wielu rzeczy takich jak:
- strona internetowa (optymalizacja strony, słowa kluczowe na stronie)
- słowa kluczowe na jakie się reklamujemy
- teksty reklam (czy są interesujące, zachęcają do kliknięcia i czy trafiają do grupy docelowej?)
- sprzedawanego produktu lub oferowanej usługi
- CTR (współczynnik klikalności, czyli stosunek między liczbą kliknięć a wyświetleniami, 2 kliknięcia na 100 wyświetleń to CTR na poziomi 2%)
- itd.
Reklama Google Ads – jak działa?
Reklamę w Google Ads możemy wyświetlać zarówno w samym Google jak i u jego partnerów, czyli u firm, które udostępniają miejsce na reklamę.
Najpierw zajmijmy się standardową reklamą – czyli tą w samej wyszukiwarce Google. Kiedy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę to czego szuka, to Google na górze i na dole strony wyświetla reklamy. Jeśli reklama jest dobrze stworzona i zainteresuje użytkownika, to klika w nią i przechodzi na stronę internetową danej firmy. W tym momencie Google pobiera opłatę za kliknięcie użytkownika w reklamę.
Google Ads pozwala także tworzyć reklamy graficzne, które wyświetla u swoich partnerów. Działa to w taki sposób, że jeśli użytkownik będący na stronie spełnia określone warunki (np. ma odpowiedni wiek, płeć, interesuje go pewna tematyka itd.) to system dobiera i wyświetla mu reklamę odpowiedniej firmy. Kiedy użytkownik klika w reklamę – Google pobiera opłatę.
Jak wygląda przykładowa reklama Google Ads?
Na obrazku poniżej widać reklamę Google Ads w wyszukiwarce. Taka reklama wyświetla się wtedy kiedy klient szuka konkretnych usług lub produktów.
A tak wygląda reklama u partnerów Google, w tym wypadku na onet.pl
Te reklama graficzna wyświetla się na YouTube, który należy do Google
Chętnie odpowiem na Twoje pytania!
Jeśli masz jakieś pytania albo interesuje Cię przygotowanie i przeprowadzenie reklamy Google Ads dla Twojej firmy to skontaktuj się ze mną i pogadajmy! (konsultacje są bezpłatne i niezobowiązujące).
autor: Patryk Janusz