blog-Skuteczna reklama a mały budżet – reklama offline-wyróżniające-min

Skuteczna reklama a mały budżet – reklama offline

Część pierwsza – reklama offline

Mimo rozwoju technologii i samej reklamy oraz marketingu wciąż skuteczne bywają tradycyjne formy promocji biznesu. W zależności od branży oraz wielkości i lokalizacji firmy warto wybrać jedną lub kilka ze znanych od wielu lat metod pozyskiwania klientów i zdobywania rozgłosu.
– ulotki, plakaty i wizytówki
– aranżacja witryny
– udział w eventach, targach, spotkaniach branżowych
– reklama w prasie


Koszt stworzenia kilkuset plakatów i ulotek w dobrej drukarni naprawdę nie jest wysoki, a warto poświęcić te pieniądze, by zyskać pewien rozgłos w swojej miejscowości. Najważniejszy jest jednak projekt. Stworzenie reklamy graficzne, w formie plakatów, banerów czy ulotek nie ma sensu jeżeli ich forma nie jest interesująca. Jeśli już decydujemy się na tak tradycyjne formy reklamy musimy mieć na uwadze, że odbiorcy są już w pewien sposób „odporni” na tego typu treści. Dlatego trzeba postawić na niebanalną, wyróżniającą z otoczenia formułę, intrygującą grafikę lub hasło. Trzeba przy tym uważać, by nie przesadzić i nie odwoływać się do zbyt prostych schematów, łatwo przy tym o pozostawienie negatywnego wrażenia, pewnej nachalności komunikatu. Kreatywność i pewnego rodzaju inteligentna wyobraźnia jest w tym przypadku bezcenna.

 

Innym istotnym aspektem przy rozmieszczaniu materiałów reklamowych jest ich lokalizacja. Przyklejanie plakatów i układanie ulotek w przypadkowych miejscach zupełnie mija się w celem. Rozwijając biznes należy na podstawie stosownej analizy rynku, konkurencji i grupy docelowej ustalić gdzie mogą znajdować się nasi klienci. I tam właśnie zamieszczać odpowiednie dla nich komunikaty.

Reklama w prasie może wydawać się już nieco bardziej skomplikowana oraz kosztowna, ale przy odpowiednim doborze czasopisma i komunikatu do grupy potencjalnych klientów można uzyskać zadziwiające efekty! Bardzo skuteczne bywają artykuły sponsorowane i zwykle mają one wyższy poziom efektywności od typowej reklamy. Nie do przecenienia jest także udział w różnego rodzaju spotkaniach branżowych, eventach lokalnych itp. W ten sposób najlepiej buduje się świadomość marki, nawet tej niewielkiej, początkującej firmy.

To tylko kilka sposobów na promocję swojej firmy przy niskim budżecie. Często to pomysł i przemyślana strategia ma większe znaczenie niż duże nakłady finansowe. Przytoczone powyżej metody to znane i praktykowane od lat techniki reklamowe. W przyszłym tygodniu podzielimy się z wami najskuteczniejszymi sposobami na reklamę online, które również można realizować przy naprawdę niskim (lub nawet zerowym!) budżecie.

autor: Dorota Guzińska

 

Posted in

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.