blog-Ta JEDNA rzecz rujnuje Twoją sprzedaż-min

Ta JEDNA rzecz rujnuje Twoją sprzedaż

Jak zdecydowanie więcej zapytań zamykać sprzedażą i wystawioną FV? Jest jedna rzecz, którą od ręki możesz wdrożyć aby od zaraz zwiększyć liczbę “dopinanych” zleceń.

Każdy by tak chciał…

Wyobraźmy sobie taką sytuację… klient wysyła zapytanie do Twojej firmy, oddzwaniasz z ofertą lub wysyłasz maila i klient po chwili się decyduje. Taki scenariusz to marzenie każdego przedsiębiorcy i sprzedawcy, jednak nie zdarza się zbyt często.

Zazwyczaj wygląda to tak…

Klient wysyła maila do Ciebie z zapytaniem ofertowym… ale tego samego maila kopiuje do formularzy kontaktowych 10 Twoich konkurentów. Jeśli odpiszesz lub oddzwonisz tego samego dnia albo w ogóle to zrobisz to już na starcie masz przewagę – znaczna część Twojej konkurencji tego nie zrobi.

Następnie przedstawiasz ofertę i czekasz…

czekasz…

i czekasz na decyzje klienta.

Dwa tygodnie później dzwonisz, no bo przecież ten klient to już chyba powinien podjąć decyzje, zgadza się?

I nagle okazuje się, że ubiegła Cie inna firma! A najgorzej jak klient pamięta Twoją ofertę i podobała mu się, ale jednak tamta firma była szybsza.

Z jednej strony – spoko, tak działa wolny rynek, więc przełykasz gorzką ślinę. Ale jako mądry przedsiębiorca zastanawiasz się czy może jednak jest coś, co mógłbyś zrobić trochę inaczej, aby zwiększyć swoje szanse? Tak jest taka rzecz!

4 zasady gwarantujące większą sprzedaż

Zauważyłem, że po wysłaniu oferty firmy często nie ponawiają kontaktu do klienta albo robią to stosunkowo za rzadko lub za późno. Dlatego chcę zaproponować Ci 4 zasady, które pomogą Ci pozyskać zlecenie. Pokażę Ci z jakich metod ja korzystam w kontakcie z moimi klientami.

1. Każdą rozmowę kończ poprzez umówienie się na kolejną

Podczas pierwszej rozmowy umawiasz się z klientem na termin wysłania oferty oraz na termin kontaktu. Możesz wprost zapytać “Czy jeśli dziś wyślę ofertę, to czy za 2 dni mogę do Pana/Pani zadzwonić w tej sprawie?” i klient sam Ci odpowie czy to dobry termin. W razie potrzeby umawiasz inny i koniecznie – zapisujesz w kalendarzu!

Stosuj te metodę do każdej rozmowy, dzięki temu Ty wiesz kiedy możesz zadzwonić, a klient wie kiedy może spodziewać się kontaktu. Zachowasz ciągłość rozmów z klientem i nawet jeśli nie zdecyduje się od razu, to bardziej zapadniesz w jego pamięć.

2. Podejmij minimum 5 prób kontaktu, zanim odpuścisz

W obsłudze każdego klienta podejmuj co najmniej 5 prób kontaktu. Oczywiście nie na raz, ale np. w odstępie kilku godzin, albo jednego lub dwóch dni. Chodzi o to aby nie odpuszczać kontaktu za szybko “bo klient nie odebrał”.

Jeśli po tych 5 próbach kontaktu klient dalej nie odbiera i totalnie Cię ignoruje to możesz z czystym sumieniem odpuścić.

3. Korzystaj z kilku różnych form kontaktu

Klient nie odbiera? To wyślij smsa/maila z przypomnieniem Waszej sprawy oraz informacją, że byliście umówieni na rozmowę i prosisz o kontakt. Jeśli zrobisz to w uprzejmy sposób nie będzie miał za złe tego, że się przypominasz – przecież byliście umówieni na kontakt!

Korzystanie z różnych form kontaktu zwiększa Twoją szanse dotarcia do tego klienta.

4. A gdy klient potrzebuje więcej czasu

Gdy klient potrzebuje więcej czasu na przemyślenie oferty, albo gdy jego plany się zmieniły i nadal jest zainteresowany współpracą, ale dopiero za miesiąc albo pół roku to zapisujesz to w kalendarzu i dzwonisz po upływie tego terminu.

W mojej karierze handlowca miałem takich klientów, którzy decydowali się na współpracę nawet po 2 latach od dnia pierwszego kontaktu! (Wiem to bo skrupulatnie zapisuję datę i temat każdego kontaktu z klientem)

To bardzo proste 4 techniki, ale pomogą Ci zwiększyć sprzedaż! Na sam koniec mam jeszcze dla Ciebie małą niespodziankę 😉

Jeszcze tę rzecz możesz zrobić lepiej!

Zanim w ogóle zaczniesz dzwonić do klientów po wysłaniu oferty, musisz przecież mieć dobrze skonstruowaną ofertę. I nie mam na myśli maila z kilkoma punktami i ceną albo dwustronicowy słabo wyglądający plik w wordzie.

Mówię o perswazyjnej i skutecznej ofercie handlowej, która:

  • przedstawia produkt w otoczeniu korzyści, ta aby klient kojarzył Twoją ofertę jako najlepsze rozwiązanie jego problemu
  • zawiera zdjęcia Twoich realizacji, które potwierdzą oferowaną jakość 
  • prezentuje zadowolonych klientów, przedstawia referencje i opinie
  • oferuje klientom bonusy, zwyczajnie niedostępne na rynku (i u Twojej konkurencji!), dzięki temu Twoja propozycja jest jedyna i unikalna
  • kolejnością podawanych informacji i kształtem oferty perswazyjnie działa na klienta i zachęca go do zakupu

Dzięki tak przygotowanej ofercie nawet 3x zwiększasz swoją szansę na dopięcie sprzedaży!

A najlepsze jest to, że 70% pracy zrobiłem za Ciebie! Przygotowałem ebook, który pokazuje jak stworzyć taką Skuteczną Ofertę Handlową. Będziesz częściej sprzedawać, pozyskiwać mniej marudzących i lepszych klientów, a także zmniejszysz czas na przygotowywanie ofert dla klientów! (Przygotowujesz szablon skutecznej oferty RAZ, a potem tylko uzupełniasz go ceną i wysyłasz klientowi)

Zainteresowany? Przygotowałem specjalny rabat, który zmniejsza cenę o 50%. Podczas zamawiania użyj tego kodu rabatowego: SOH50

Naucz się tworzyć Skuteczne Oferty Handlowe 

PS. Ebook objęty jest specjalną Gwarancją Satysfakcji. Jeśli nie spełni Twoich oczekiwań to w ciągu 30 dni po zakupie, napisz do mnie i zwrócę Ci jego wartość.

Autor: Patryk Janusz

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.