blog - targetowanie przez grafike-min

Targetowanie poprzez grafikę

I tutaj mówiąc ‘grafika’ mam na myśli samą kreację graficzną posta reklamowego, czyli po prostu post bez części tekstowej.

Możliwości targetowania w Menagerze Reklam jest naprawdę dużo i są one coraz bardziej precyzyjne. Problem w tym, że nie zawsze super precyzyjnie określona grupa odbiorców zapewni nam najkorzystniejszy wynik reklamowy.

Jakiś czas temu zauważyliśmy, że bardzo dobrą skutecznością cieszą się też te kampanie, w których postawiliśmy na całkiem proste targetowanie w zestawie reklam. W tych przypadkach staraliśmy się dotrzeć do konkretnych osób za pomocą odpowiednio przygotowanej grafiki reklamowej.

Czym jest targetowanie reklam Facebook Ads na poziomie kreacji reklamowej?

Ogranicza się to (w części graficznej) do stworzenia przekazu, złożonego ze zdjęcia lub grafiki oraz hasła, który trafi i przekona KONKRETNIE te osoby, do których chcesz dotrzeć.

W praktyce oznacza to, że np. chcąc zachęcić młodych ludzi do remontu kuchni przedstawimy na grafice maksymalnie atrakcyjnie możliwość szybkiej zmiany wyglądu kuchni przez pokazanie przykładowej realizacji i adekwatne hasło.

Hasło takie, może zaczynać się od bezpośredniego zwrotu (chociaż tu należy uważać, bo zbyt bezpośrednie zwroty drażnią portal i może on wstrzymać reklamę). Zdanie powinno być krótkie, chwytliwe i dostosowane stylem do odbiorcy.

Natomiast zdjęcia / grafika posta powinna być tak przedstawiona aby zatrzymywała odbiorców zainteresowanych tematem. Czyli np. jeśli prowadzisz przedszkole, to możesz pokazać dzieci bawiące się wspólnie w tym przedszkolu albo biegające na placu zabaw z przedszkolem w tle.

Targetowanie Facebook Ads przez kreacje – co jeszcze testować?

Jak zawsze – warto przetestować różne grafiki tego typu oraz różne hasła, a następnie i wybrać najskuteczniejsze połączenie.

Na poziomie zestawu reklam można poeksperymentować z zimnym ruchem, ograniczonym np. jedynie lokalizacją i wiekiem, bez zaznaczania zainteresowań czy zachowań. Po pierwszej większej kampanii możecie tworzyć już grupy niestandardowe i grupy lookalike. I to właśnie powinien być obiekt kolejnych testów, jednak tutaj tak samo – warto zdać się na Facebooka i nie zawężać grup lookalike. W ten sposób pozwolimy algorytmowi działać.

Takie połączenie w wielu przypadkach może Wam zaoszczędzić dużo pracy przy testowaniu ustawień i sporych środków z budżetu.

Pamiętajcie jednak, że eksperymentowanie w social media jest dobre i nie możemy popadać w rutynę, bo każde rozwiązanie z czasem może okazać się mniej skuteczne. Ważne, żeby nie uważać się za eksperta w dziedzinie naszego klienta już na starcie.

Autor: Dorota Guzińska

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.