nowosci-autentycznosc

Trendy i nowości w 2021 i 2022. Jak je testować?

Ubiegły rok w social media upłynął pod hasłem zmian. Pojawiły się nowe funkcjonalności, inne z kolei zniknęły.

Korporacja Facebooka planuje (i wdraża już) kolejne nowości. Z drugiej strony na popularności przybiera coraz bardziej Tik Tok. Wypadałoby też nie ignorować znaczenia YouTube’a, a w wielu branżach również LinkedIn.

Zastanawiasz się jak nie pogubić się w mnogości nowych funkcji i trendów do przetestowania oraz różnych platform, które dotychczas pomijałeś?

Najpierw odpowiedzmy sobie pytanie: czy trzeba robić wszystko? Warto testować różne funkcje, ale trudno jest regularnie publikować każdego rodzaju treść na wszelkich popularnych platformach, a co ważniejsze – na ogół nie ma to też sensu.  

Zacznij więc od odpowiedzi na pytanie: gdzie twoi potencjalni Klienci/ fani mogą przebywać, spędzać swój wolny czas. Następnie w tych miejscach staraj się testować różne formy publikacji.

Dobrą praktyką jest sprawdzanie raz w miesiącu jednej nowej funkcji lub trendu. Dzięki temu będziesz na bieżąco, a jednocześnie nie zwariujesz od nadmiaru zadań i nowości.

(*Ok, w przypadku trendów warto reagować szybko, zanim się przeterminują).

Kiedy już sprawdzisz różne funkcje (przynajmniej kilkukrotnie) sprawdź jak one działały, jakim zainteresowaniem się cieszyły, co ci przyniosły. Nowych odbiorców? Zapytania? Zaangażowanie w dyskusję? Ciekawe doświadczenia? Może jakiś wniosek o twojej marce czy branży…?

Wtedy podejmij decyzję: które z nich staną się twoim środkiem regularnej komunikacji z odbiorcami oraz promowania swojej marki. Pamiętaj jednak, by uzależniać to nie tylko od wyników jakie przyniosły poszczególne testy. Weź pod uwagę również to jaka z form publikacji (platform, trendów itp.) odpowiada Tobie i dobrze koresponduje z przesłaniem Twojej marki.

Jeśli dobrze czujesz się w np. w transmisjach live czy tworzeniu angażujących rolek na IG, a twoi odbiorcy lubią je oglądać to w dłuższej perspektywie przyniesie to znacznie lepsze efekty niż cokolwiek co będziesz tworzyć i publikowane „na siłę”. Niezależnie od tego jak modne by było.

*Natomiast w kontekście różnych nowych opcji reklamowych, jak zwykle w przypadku reklam, zalecam oparcie się na liczbach. One nie kłamią. Jeśli jakaś forma kreacji, grupa docelowa, CTA działa lepiej niż inne – po prostu to rób, optymalizuj i skaluj wyniki.*

Jednak przy kreowaniu wizerunku marki i komunikacji z odbiorcami postaw na prawdę. Autentyczność jest tym co przyciąga uwagę, zdobywa zaufanie, pomaga budować dobre relacje.

Tak – nawet w marketingu. Tak – właśnie w social media. Odbiorcy przesyceni idealnym „lukrowanym” kontentem, retuszem, filtrami i nienagannym copywirtingiem poszukują tych bardziej prawdziwych, zwykłych, ludzkich treści. I to jest mój ulubiony trend!

Kategorie: