video7

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Skuteczna strona internetowa? O co chodzi?

Czy zastanawiasz się dlaczego Twoja strona internetowa nie sprzedaje? Mam na imię Patryk, a ja i moja firma od ponad 2 lat tworzymy strony internetowe, które pomagają przyciągać nowych klientów. Wielu moich klientów po zrealizowaniu strony internetowej decyduje się na współpracę reklamową, dlatego już na etapie budowy strony, dbamy o to aby była maksymalnie skuteczne.

Problemów związanych ze skutecznością strony, może być naprawdę sporo od kwestii typowo technicznych związanych np. z długim czasem ładowania się strony po sprawy związane z budową strony, ułożeniem elementów oraz tekstem… czyli całą komunikacją Twojej marki. A mówiąc prościej – czyli tym, co masz do przekazania klientowi.

Poniżej opisuję kilka najczęstszych błędów związanych z tym dlaczego Twoja strona internetowa nie sprzedaje?

Twoja strona www nie sugeruje klientowi tego co ma zrobić

Pierwszym problemem, o którym chcę powiedzieć jest brak wyraźnego wezwania do działania. To jest tak, że użytkownik wchodzi na Twoją stronę, przeleci po kilku zakładkach i… wychodzi.

Czyżby nic go nie zainteresowało? Może tak być! ale może po prostu nie wiedział co ma dalej zrobić? brak wyraźnego wezwania do działania to częsty problem wielu stron internetowych. Dlatego musisz prowadzić klienta po ścieżce i pokazać mu jakie kroki powinien dalej wykonać.

Jaka jest droga klienta po Twojej stronie internetowej?

Konkretne moduły strony, powinny zachęcać użytkownika do zrobienia kolejnego kroku na tej ścieżce. Rozpisz sobie od pierwszego kroku do ostatniego, jakie zakładki powinien klient obejrzeć zanim wykona pożądane działanie?

Jak może taka ścieżka wyglądać? Zróbmy taką ścieżkę np. dla biura architekta:

  1. Wejście na HOME 
  2. Użytkownik przegląda moje realizacje (musi dowiedzieć się co robiłem i czy moje projekty się mu podobają?) 
  3. Użytkownik powinien mnie poznać (opcjonalny krok, ale dzięki temu klient pozna moje doświadczenie, certyfikaty, pozna mnie lepiej, chcę zwiększyć zaufanie klienta więc pokażę siebie na zdjęciach) 
  4. Dalej, wchodzi do oferty i tutaj powinien się ze mną skontaktować (więc na stronie musi być formularz i inne dane kontaktowe lub przycisk, który przekieruje klienta do kontaktu) 

To bardzo prosta ścieżka, ale pokazuje o co chodzi.

Twoja strona nie wzbudza zaufania u klienta

  • stary szablon strony, 
  • wygląd jak z poprzedniej epoki, 
  • od lat nie aktualizowane treści, 
  • strona niedopasowana do urządzeń mobilnych, 
  • A do tego niedziałające elementy strony, 
  • brak łatwych form kontaktu, 
  • brak opinii klientów, 
  • brak pokazania portfolio. 

Powiedzmy sobie otwarcie – taka strona nie wzbudzi zaufania u potencjalnego klienta. A czy kupujemy od firm, którym kompletnie nie ufamy?

Raczej nie.

Twoja strona… nie mówi wprost o tym czym się zajmujesz?

Tutaj chodzi mi o to, że strona internetowa nie jest dopasowana do zachowania użytkownika. Zobacz, że gdy szukamy czegoś w Google, wpisujemy jakąś frazę, to wyskakuje nam cała lista propozycji. Otwieramy równocześnie kilka linków w różnych zakładkach z nadzieją, że chociaż jeden będzie tym, którego szukamy.

Dlatego kluczowe jest to – jaki element zobaczy użytkownik tuż po wejściu na stronę? Co przeczyta? Czy będzie to tylko pusty slogan? Czy rzeczowe przedstawienie Twojej branży wraz z obietnicą wspaniałej współpracy?

Najlepsze jest to, że to tylko od Ciebie zależy co klient o Tobie pomyśli!

W każdym razie musisz wiedzieć, że to co pokażesz jako pierwsze zadecyduje o tym czy użytkownik zostanie na dłużej?

Powodów braku sprzedaży jest więcej!

Oczywiście omówiłem tylko część tych powodów, przez które strony nie sprzedają, ale mam nadzieje, że ten materiał był dla Ciebie przydatny!

A jeśli interesuje Cię współpraca, napisz do mnie na biuro@artyscireklamy.pl i porozmawiajmy

autor: Patryk Janusz

Posted in